Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع عبری خبر داد ارتش رژیم صهیونیستی به علت ترس از حزب‌الله قصد دارد با دیواری ۹ متری یک منطقه در شمال اراضی اشغالی را احاطه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وبگاه صهیونیستی «والا»، شامگاه دوشنبه، خبر داد که ساکنان منطقه «متولا» در شمال اراضی اشغالی از تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای ساخت دیواری ۹ متری در اطراف این منطقه به شدت عصبانی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والا گزارش داد که ساکنان منطقه مذکور به شدت با طرح ارتش برای محاصره این منطقه با یک دیوار نُه متری مخالف هستند و گفته‌اند که ساخت چنین دیواری زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد و بهتر است به جای دیوار، دور منطقه سیم خاردار کشیده شود.

«لیئور بیز» اعضای شورای محلی متولا در این باره گفت: «زندگی در محاصره یک دیوار مانند زندگی در زندان است. اینکه دیواری نُه متری مقابله خانه‌ات باشد، احساس وحشتناکی است.»

بیز افزود: «آسیب‌های سنگینی که به مناظر طبیعی وارد خواهد شد، به صنعت گردشگری نیز خسارت خواهد زد. این صنعت اصلی‌ترین صنعت این منطقه است.»

او در بخش دیگری اشاره کرد: «مناظر طبیعی یکی از عوامل مهم در جذابیت هتل‌ها و اتاق‌های خالی در متولاست.»

والا افزود که فرمانده کل جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی، هفته گذشته، با اعضای شورای محلی المطله دیدار کرده و این طرح را با آن‌ها در میان گذاشته و گفته که نگران سلامت و امنیت ساکنان است.

این وبگاه صهیونیستی اشاره کرد که حدود سه سال و نیم، ارتش رژیم صهیونیستی متوجه شده بود که حزب‌الله از خاک لبنان به اراضی اشغالی تونل کشیده و ممکن است از آن‌ها برای حمله استفاده کند.

لیئور بیز در این باره بیان کرد: «ساخت دیوار هم از نظر امنیتی درست نیست. این چه پیامی برای طرف مقابل خواهد داشت؟ اینکه ارتش ترسیده و دور خود را بسته است؟ دیوار نه جلوی جنگ، نه موشک، نه عبور پهپاد‌ها را نخواهد گرفت.»

این مقام صهیونیست در بخش دیگری از سخنانش گفت: «حداکثر، این دیوار جلوی عبور نفوذی‌ها و برخورد با ساکنان لبنان را خواهد گرفت. به هر حال، در جریان [جنگ]«نگهبانان دیوار» (اشاره به جنگ سال گذشته میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه در ماه می) آن‌ها از طرف لبنان از دیوار بالا رفتند. دیوار نه جلوی آن‌ها را گرفت و نه متوقفشان کرد.»

ارتش رژیم صهیونیستی پس از آن این تصمیم را اتخاذ کرده است که منابع صهیونیستی اخیرا گزارش‌های متعدی درباره یگان «رضوان» منتشر کردند و درباره توانمندی تکاوران جنبش حزب‌الله هشدار دادند.

نام تکاوران حزب‌الله معروف به یگان «رضوان» است که برگرفته از نام «عماد مغنیه» فرمانده نظامی شهید حزب‌الله معروف به «حاج رضوان» می‌باشد؛ فرمانده‌ای که صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۸ طی عملیاتی در دمشق وی را ترور کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» پیشتر در یادداشتی با اشاره به مهارت بالای رزمندگان یگان رضوان در انجام حمله عنوان کرده بود که اعضای یگان رضوان در خط مقدم هر حمله حزب‌الله علیه تل آویو خواهند بود و عملیات نفوذ به شهر‌های صهیونیستی در طول مرز فلسطین اشغالی به همراه موج شلیک موشک‌ها و راکت‌ها توسط آن‌ها صورت خواهد گرفت.

این روزنامه عبری همچنین با اشاره به اینکه نیرو‌های یگان رضوان سال‌ها در سوریه جنگیده‌اند و تجربه عملیاتی گسترده‌ای دارند، افزوده بود عمیات نفوذ، به اعضای یگان رضوان این امکان را می‌هد که درباره استقرار نیرو‌های تل‌آویو و زمان پاسخگویی به هر رویدادی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

وبگاه والا نیز اواسط تیر ماه جاری درباره این یگان فاش کرده بود که چند سال پیش، گروهی از تکاوران دریایی حزب‌الله لبنان به آب‌های اشغالی فلسطین نفوذ کرده‌اند و عملیات خود را با موفقیت به اتمام رسانده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نابودی اسراییل مبارزه با صهیونیزم فلسطین ارتش رژیم صهیونیستی یگان رضوان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که درباره تلفات زیاد نیروهایش در در کرم شالوم تحقیق خواهد کرد.

در همین ارتباط نیز، رادیو ارتش اسرائیل تاکید کرد: «تحقیق در مورد عدم پرتاب موشک‌های رهگیر و وجود تلفات زیاد و کاهش تعداد سربازان در کرم شالوم انجام خواهد شد.»

به گفته رادیو ارتش اسرائیل، جنگجویان مجروح و کشته شده در کرم شالوم در حال انجام یک مأموریت امنیتی برای محافظت از تجهیزات آماده شده برای ورود به عملیات زمینی علیه رفح بودند.

رادیو ارتش اسرائیل همچنین گفته است که سایر موشک‌های پرتاب شده علیه نیروهایش از سوی مقاومت فلسطین، به کمپ آمیتای و خانه‌ای در کیبوتز کرم شالوم اصابت کرده است که البته آن‌ها تلفاتی نداشته است.

منابع عبری زبان رادیو ارتش صهیونیستی این را نیز افزوده است که در جریان حمله اخیر صورت گرفته به پایگاه نظامی در کرم شالوم، ۱۴ موشک به سمت مواضع ارتش اسرائیل شلیک شد.

ساعاتی پیش، ارتش رژیم صهیونیستی رسماً اذعان کرد که در حمله موشکی گردان‌های قسام به پایگاه نظامی اسرائیلی در منطقه کرم ابو سالم در جنوب فلسطین اشغالی، ۳ نظامی این رژیم کشته شدند.

ارتش صهیونیستی گفته این ۳ نظامی از نیروهای تیپ گعفاتی و ناحال بودند و علاوه بر آن، ۹ نظامی دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

همچنین کیبوتس «کفار گلعادی» به صورت رسمی کشته شدن «تل شاویت» نظامی اسرائیلی از گردان ۹۳۱ تیپ ناحال در حمله موشکی امروز مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابو سالم را تأیید کرد.

گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرده است که در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس پایگاه اسرائیلی کرم ابو سالم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون دو نظامی صهیونیست کشته و دستکم ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ساعاتی پیش نیز منابع عبری گزارش دادند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال مجروحان به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شده‌اند.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که ۷ زخمی در این عملیات به بیمارستان سوروکا در داخل اراضی اشغالی منتقل شده‌اند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم است.

بنابر اعلام یک منبع عبری، این عملیات با پرتاب ده‌ها راکت از سوی مقاومت فلسطین به مکان تجمع نظامیان صهیونیست انجام شده است که در همان هنگام وقوع تلفاتی بر جا گذاشته است.

در مرحله دوم این عملیات پس از ورود یگان‌های نظامی به محل رخداد، بار دیگر این منطقه هدف حمله راکتی قرار گرفت که در نتیجه آن تلفات بالاتر رفت.

این منبع عبری گزارش داد که در این عملیات شمار زیادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شده‌اند، امری که تصاویر منتشر شده از چادرهای محل حضور نظامیان صهیونیست نیز موید آن است.

کد خبر 6097739

دیگر خبرها

  • آغاز کوچاندن ساکنان شرق رفح از سوی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • مشاور امنیت رژیم صهیونیستی: صحبت درباره پساجنگ در غزه مضحک است
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری