Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه تخم‌مرغ موردنیاز کشور تامین است، گفت: قیمت هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف‌کنندگان ۸۰ هزار تومان است و عرضه آن با نرخی حدود ۱۰۰ هزار تومان گران‌فروشی و اجحاف به مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود.

«حمیدرضا کاشانی» در خصوص انتشار اخباری مبنی بر عرضه قیمت هر شانه تخم‌مرغ به قیمت ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان در بازار، افزود: در پی اصلاح نظام ارزی، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان توسط دولت اعلام شد، درحالی‌که اکنون در واحدهای تولیدی با قیمتی بین ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به نرخ مصوب دولت برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ، باید هر شانه ۳۰تایی این محصول با نرخ ۸۰ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد و عرضه آن با قیمت‌هایی بیش از این گران‌فروشی محسوب می‌شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار تصریح کرد:  اکنون هر شانه تخم‌مرغ ۳۰تایی در میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۴۸ هزار تومان است

کاشانی گفت: با توجه به آزادسازی نرخ ارز، قیمت اعلامی  دولت برای دوره گذار بوده  و مقرر بود این نرخ به قیمت واقعی برسد؛ زیرا اکنون قیمت مصوب تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی با مؤلفه‌های اصلی تولید همخوانی ندارد، به طوری که اکنون قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی ۴۸ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان تخم‌مرغ طی دو ماه اخیر این محصول را حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر قیمت مصوب دولتی و ۵۰ درصد کمتر از قیمت واقعی فروخته‌اند.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار با تاکید بر اینکه قیمت فعلی تخم‌مرغ برای واحدهای تولیدی مورد قبول نیست، افزود: مسئولان امر قول داده‌اند که قیمت اعلامی برای دوره گذار اصلاح نظام ارزی بوده و از ابتدای شهریورماه قیمت‌ها اصلاح می‌شود.

حذف ۹ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار طی یک ماه

این مقام صنفی بیان کرد: با توجه به ضرر تولیدکنندگان تخم‌مرغ طی یک تا دو ماه اخیر، ماه گذشته ۹ میلیون قطعه از مرغ‌های تخم‌گذار ما از چرخه تولید خارج و حذف شدند که در صورت ادامه این روند برای ۶ماهه دوم سال با کمبود این محصول روبرو خواهیم شد.

وی اضافه کرد: اگر قیمت تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی واقعی نشود، به طور حتم با کاهش  انگیزه تولیدکننده، خطر عدم تداوم تولید و حذف گله‌های مرغ تخم‌گذار روبرو خواهیم شد.

کاشانی از دولت خواست تا با اصلاح قیمت تخم‌مرغ از کاهش تولید این محصول جلوگیری شود.

پیشنهاد کالابرگ برای خرید تخم‌مرغ در حمایت از مصرف‌کننده

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه نگرانی ما علاوه بر ضرر تولیدکنندگان، حمایت از مصرف‌کنندگان است افزود: پیشنهاد داده‌ایم تا دولت با ارائه کالابرگ برای این محصول از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حمایت لازم را به  عمل آورد.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کیلوگرم تخم مرغ شانه تخم مرغ واحدهای تولیدی ۸۰ هزار تومان مصرف کنندگان تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون

فرارو- رانا پلاس ارتقایافته جزو ارزان‌ترین سواری‌های تولیدی ایرانخودرو است که در بازار آزاد به طور متوسط ۶۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته ۷۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما که از خط تولید کنار رفته، ۶۶۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

تارا اتوماتیک تیپ V۴، اما گرانقیمت‌ترین سواری داخلی به حساب می‌آید و این یکی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و فروشنده‌های ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای رقمی نزدیک یک میلیارد و ۴۰ میلیون طلب می‌کنند. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید. 

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

پنجم اردیبهشت 1403

ششم اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

835 میلیون تومان

835 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

635 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

980 میلیون تومان

980 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

675 میلیون تومان

675 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

685 میلیون تومان

685 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

810 میلیون تومان

810 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 40 میلیون

یک میلیارد و 40 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

710 میلیون تومان

710 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

820 میلیون تومان

820 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

990 میلیون تومان

990 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

665 میلیون تومان

665 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • قیمت جدید برنج اعلام شد