Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد داسمه که در دومین جلسه رسیدگی به پرونده اتوبوس خبرنگاران محیط زیست، از طرف خبرنگاران مصدوم و با اخذ توکیل از وکلای اولیاء دم از اولیاء دم هم دفاع کرد، گفت: در این جلسه خواستار محاکمه مسوولان سفر علاوه بر راننده شدیم و ظرف چند روز آینده رای صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا ۲ تیرماه سال ۱۴۰۰ در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در جاده نقده مهشاد کریمی - خبرنگار ایسنا- و ریحانه یاسینی -خبرنگار ایرنا- جان خود را از دست دادند و ۲۱ خبرنگار و عکاس دیگر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین اعلام کارشناسان قوه قضائیه راننده به عنوان مقصر صد در صدی این حادثه شناخته شده است.

محمد داسمه در گفت و گو با ایسنا افزود: جلسه دوم پرونده اتوبوس خبرنگاران در محاکم کیفری دو ارومیه امروز (۲۱ تیرماه) با حضور پدر مرحوم مهشاد کریمی، برخی خبرنگاران شاکی، هیات کارشناسی و راننده اتوبوس خبرنگاران برگزار شد. در این دادگاه به نظریه سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور استناد کردیم که رییس کمیسیون عمران مجلس طی مکاتبه‌ای آن را برای مرجع قضایی فرستاده بود.

وی افزود: بر اساس نظریه، اتوبوس با هندسه جاده همخوانی نداشت چراکه جاده روستایی و درجه ۲ بود و باید از وسیله نقلیه سبک برای تردد در این جاده استفاده می‌شد بنابراین انتخاب نوع وسیله نقلیه نامناسب یکی از تقصیرهای مسوولان سفر است. در این شرایط علاوه بر راننده ، مسوولان سفر مقصر هستند بنابراین تقاضای نقض منع تعقیب مسوولان سفر و محاکمه آنان و راننده را ارایه دادیم.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: در جلسه امروز صورتجلسه‌ای از جانشین پلیس راهور کشور و مسوولان ارشد نیروی انتظامی و سازمان حمل و نقل جاده‌ای ارایه کردیم که در آن اعلام شده است که علاوه بر راننده، مسوولان سفر هم مقصر هستند.

داسمه در پایان گفت: رای دادگاه به احتمال زیاد ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

تماشاخانه ببینید| نظر مقام معظم رهبری درباره سرمربی تیم ملی فوتبال ببینید| هزار تن سنگ‌ریزه‌های رمی جمرات به کجا می‌رود؟ فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اتوبوس خبرنگاران مسوولان سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه‌های خبری پاکستان، این حادثه صبح امروز در منطقه کوهپایه‌ای «دیامر» به وقوع پیوست.

پلیس اعلام کرد: این اتوبوس که تعداد سرنشینان آن حدود ۳۵ نفر شامل مرد، زن و بچه بود به علت سرعت غیرمجاز از جاده منحرف و به دره سقوط کرد.

منابع بیمارستانی بدون اشاره به شمار زخمی‌ها اعلام کردند: وضعیت جسمانی برخی مصدومان این حادثه مساعد نیست و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

به گزارش پلیس، جسد قربانیان این حادثه از جمله چند زن و کودک از دره بیرون کشیده شد و نیرو‌های امدادی با توجه به مشکلات ناشی از فاصله جاده تا پایین دره در حال جستجو برای یافتن مابقی اجساد هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • گره اندر گره
  • اعتراض پلیس زنجان به رای شعبه ۹ بازپرسی رد شد
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • اوباش تحت تعقیب در صفادشت شناسایی و در «خوشنام» ملارد دستگیر شد