Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@01:20:27 GMT

حال و روز جامعه مهندسی خوب نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۳۶۳۹

حال و روز جامعه مهندسی خوب نیست

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، امیرحسین مرادزاده گفت: حال و روز جامعه مهندسی خوب نیست، با کاهش ورودی نقشه ها به سازمان، واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی و همچنین با رای اخیر دیوان عدالت اداری در رابطه با حذف هزینه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، درآمد سازمان و درآمد مهندسین به شدت کاهش یافته است، که ضروری است به فکر منابع درآمدی جدید و انعقاد تفاهم نامه با ارگانهای ذیربط جهت افزایش منابع درآمدی سازمان جهت گذر از این مشکل باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادزاده در ادامه گفت: از پیشنهادات اعضاء در جهت کاهش هزینه ها و افزایش منابع درآمدی سازمان استقبال کرده و قطعاً از پیشنهات سازنده تقدیر بعمل خواهد آمد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی همچنین افزود : افزایش تعرفه خدمات مهندسی را نیز بعد از تشکیل شورای مرکزی جدید پیگیری خواهیم نمود.

وی گفت: رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان لازم الاجراست که اجرای کامل این مقررات، نیازمند فراهم نمودن بسترهای مورد نیاز و اطلاع رسانی صحیح به مردم است و به جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز و واقعی نمودن خدمات مهندسی از فعالیت اشخاص فاقد صلاحیت توسط مراجع ذیصلاح ممانعت بعمل آید. و اجرا توسط سازنده ذیصلاح بایستی انجام گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی افزود: سیستم ارجاع نظارت هوشمند هم اکنون در برخی شهرهای استان اجرایی گردیده است و تا پایان سال خبر از راه اندازی آن در اکثر شهرهای استان خبر داد.

وی همچنین اشاره کرد: منتظر ابلاغ نظامنامه ارجاع نظارت هوشمند شورای مرکزی بودیم که متاسفانه علیرغم پیگیری های حضوری و مکاتبات متعدد تا به امروز این امر محقق نگردیده و مجبور شدیم در جهت حمایت از مهندسین جوان و جهت هماهنگی و تعادل بین امتیاز اعضای سازمان، بزودی با شرکت طرف قرارداد پیش نویس ارجاع نظارت هوشمند شورای مرکزی را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حمایت شهردار محترم ارومیه در جهت شفاف سازی و خودداری از هرگونه رانت و ... دستور تهیه نقشه ها از طریق سامانه نظام جامع الکترونیک ارسال شده است.

مرادزاده گفت: مشکل بیمه مهندسین را نیز بجد از نمایندگان محترم مجلس پیگیر هستیم که امیدواریم در آینده ای نزدیک این امر مهم حل و فصل گردد.

48

کد خبر 1650547

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر عتباتی افزود: وفق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دیروز هم یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

کد خبر 847905 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه استان آذربایجان غربی شورای شهر دستگیری

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران