Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، بخشی از سی و ششمین نشست رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که روز سه‌شنبه ۲۱ تیر ماه در محل دانشگاه تهران برگزار شد، به حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در جمع رؤسای دانشگاه‌ها اختصاص پیدا کرد تا فرصتی ایجاد شود که رؤسای دانشگاه‌های واقع در تهران به بیان مطالبات و انتظارات خود از مدیریت شهری بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست رؤسای دانشگاه‌ها از شهردار تهران برای حمایت از اعضای هیأت علمی جوان در زمینه مسکن، موضوع محوری جلسه رؤسا با شهردار پایتخت بود که تقریباً همه رؤسای دانشگاه‌های بزرگ شهر تهران درباره آن صحبت کردند.

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس،  فریده حق بین رئیس دانشگاه الزهرا (س)،  حسین هرسیچ رئیس دانشگاه اصفهان،حسن کریمی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، محمد موذنی رئیس دانشگاه شیراز، احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز در این نشست حضور داشتند.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در دیدار رؤسای دانشگاه‌های بزرگ با شهردار تهران، خطاب به زاکانی شهردار تهران گفت: رویکرد جهادی و علمی که در شهرداری تهران دارید برای شهر تهران و فضای دانشگاهی بسیار مفید و مؤثر بوده است.

وی افزود: در سخن و عمل دکتر زاکانی می‌بینیم که اقدامات شهردار تهران در دوره جاری متناسب با مأموریت‌های دانشگاه است که از جمله آن می‌توان به ایجاد ناحیه‌های نوآوری در تهران اشاره کرد که امور آن به ابتکار دکتر زاکانی پیش می‌رود. از این رو امیدواریم شاهد شراکت استراتژیک دانشگاه‌ها با شهرداری باشیم.

رئیس دانشگاه تهران، مهمترین مسئله در زمینه تأمین مسکن اعضای هیئت علمی را مسئله زمین عنوان کرد و خواستار تسهیلات شهرداری برای تأمین مسکن اساتید بویژه برای اساتید جوان شد.

جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز با بیان اینکه بحث مسکن اعضای هیأت علمی جوان خیلی مسئله مهمی شده است، خواستار پشتیبانی مدیریت شهری از دانشگاه‌ها در این حوزه شد. رئیس دانشگاه صنعتی شریف همچنین کمک به ساخت خوابگاه‌های متاهلی را از دیگر انتظارات خود از شهردار تهران عنوان کرد.

نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز خطاب به دکتر زاکانی عنوان کرد: چهار – پنج هکتار زمین برای احداث منزل اساتید جوان اختصاص دهید و یک یادگاری از دوره شهرداری‌تان به جا بگذارید تا در آینده، کمک به احداث مجتمع‌های مسکونی برای اساتید جوان، یک یادگاری از دوران شهرداری شما شود.

معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز با بیان اینکه «بحث مسکن استادان از مشکلات جدی ماست»، خطاب به شهردار تهران خواستار تخصیص مکانی مناسب برای استقرار پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی شد.

کریمی، رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر حق‌بین رئیس دانشگاه الزهرا (س) و دکتر جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز به قدمت بالای ساختمان‌ها و ابنیه این دانشگاه‌ها اشاره کرده و بر ضرورت کمک به بحث مقاوم‌سازی و نوسازی ساختمان‌های دانشگاهی تاکید کردند.

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز با بیان اینکه «دکتر زاکانی، شهرداری عالم و آگاه و دلسوز و دانش‌دوست است» خواستار پشتیبانی شهردار برای تأمین مسکن اعضای هیئت علمی جوان شد.

علیرضا زاکانی نیز امروز سه‌شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ در سی‌وششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ که در محل تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، در پاسخ به درخواست رؤسای دانشگاه‌های تهران برای تأمین مسکن اساتید جوان، اظهار کرد: خود را مکلف می‌دانیم که مسکن اساتید را حل کنیم و این وظیفه ماست. البته حل موضوع مسکن نه فقط برای اساتید بلکه برای همه جوانان در دستور کار ماست و خود را مکلف می‌دانیم مسکن جوانان را فراهم کنیم.

وی افزود: یکی از اشکالات موجود در کشور این است که هر دستگاهی بار مسئولیت را به گردن نهاد دیگری می‌اندازد اما ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و به دیگران هم کمک می‌کنیم که به وظایف خود عمل کنند.

شهردار تهران از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت علوم خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه با وزارت علوم، خودمان را مکلف به حل مشکل مسکن اساتیدمان می‌دانیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار تهران دانشگاه تهران اجلاس روسای دانشگاه رئیس دانشگاه صنعتی شریف رؤسای دانشگاه های بزرگ رؤسای دانشگاه ها دانشگاه تهران شهردار تهران دکتر زاکانی مسکن اساتید اساتید جوان تأمین مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، این تجمع به همت بسیج دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در جلوی نمازخانه این پردیس برگزار شد.

در این تجمع دانشجویان، اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان دانشگاه برخورد خشن نیروهای نظامی به دستور سران این کشورها در سرکوب دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا و اروپا را شدیداً محکوم کردند.

آنها این رفتار متناقض جهان سلطه و استکبار جهانی را خلاف ادعاهای همیشگی آنها در زمینه حقوق بشر دانسته و این رفتارها را نشان ادعای دروغین آنها در عرصه حقوق بشر دانستند.

در پایان نیز بیانیه دانشجویان در این زمینه قرائت شد و دانشجویان با حضور در نمازخانه پردیس نماز خود را به نیت آزادی قدس شریف اقامه کردند.

کد خبر 6093571

دیگر خبرها

  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی