Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله زورگیران به بازیکن سابق تیم ملی
هاشم بیک زاده، ستاره سابق استقلال و مربی کنونی گل‌گهر سیرجان در مرکز شهر تهران مورد حمله خفت‌گیر‌ها و سارقان قرار گرفت. هاشم بیک‌زاده، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال و استقلال، مدتی است وارد عرصه مربیگری شده و اخیرا به عنوان یکی از دستیاران امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر کار خود را شروع کرده است. هاشم بیک‌زاده که برای انجام یک کار اداری به خیابان مطهری تهران رفته بود در مسیر یک اتفاق تلخ را تجربه کرد. هاشم بیک زاده در این خصوص بیان کرد: «متاسفانه صبح امروز چنین اتفاق تلخی برایم رخ داد، من هنوز هم شوکه هستم. ۴ موتور سوار که ترک دو موتورسیکلت بودند به سمت من آمدند و با زور چاقو و قمه تهدیدم کردند که هرچه وسایل قیمتی دارم به آن‌ها بدهم. با توجه به شرایط موجود من هم تسلیم شدم و گوشی تلفن همراهم و برخی وسایل دیگرم را به سرقت بردند.»

طالبان: درگیری مرزی با ایران صحت ندارد
مسئولان در اداره ریاست اطلاعات و فرهنگ نیمروز خبر‌ها مبنی بر درگیری روز گذشته میان مرزبانان ایرانی و نیرو‌های طالبان را رد و تکذیب کردند. برخی از رسانه‌های افغانستان با اهداف و مقاصد مشخص روز گذشته خبر‌هایی از وقوع جنگ میان مرزبانان ایران و نیرو‌های طالبان در حومه شهرستان کنگ ولایت نیمروز را منتشر کرده بودند که این اخبار ضدونقیض از سوی مسؤولان محلی این ولایت رد شد. منابع مردمی در منطقه شوک شهرستان کنگ ولایت نیمروز از یک اختلاف چندساعته در روز گذشته حوالی ساعت ۴ بعداز ظهر بر سر زمین میان نیرو‌های مرزبانی ایران و طالبان خبر دادند. به‌دنبال این موضوع برخی رسانه‌های افغانستان که همواره بر آتش اختلافات میان دو ملت ایران و افغانستان دمیده‌اند، این بار نیز خبر‌هایی را درباره درگیری میان مرزبانان ایران و افغانستان منتشر کردند. اما یک منبع امنیتی در ولایت نیمروز گفت: روز گذشته پس از اینکه یک خودروی ترانزیت که مواد نفتی را قصد داشت تا در خاک افغانستان تخلیه کند در حال وارد شدن به بندر این ولایت بود در نتیجه یک سؤتفاهم میان نیرو‌های دو مرزبانی ایران و افغانستان موجب یک تنش جزیی و اختلاف چندساعته شد که با پادرمیانی مسؤولان امنیتی دو طرف وضعیت به حالت عادی بازگشت. از سوی دیگر نیز ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز اخبار برخی رسانه‌ها در افغانستان مبنی بر درگیری میان نیرو‌های مبرزبانی ایران و طالبان را در منطقه کنگ نیمروز کاملا رد کرد.

رییسی: آماده‌ایم تجارب و دانش خود درمورد کاهش آلودگی هوا را در اختیار سایر کشور‌ها قرار دهیم
رئیس جمهور با اشاره به پیشنهادات خود برای حل مسائل زیست محیطی غرب آسیا اظهار کرد: حتما همکاری‌ها به سوی ایجاد نگاه و همکاری مشترک باشد. برای دستیابی به این نگاه مشترک هم به تقسیم کار میان کشور‌ها نیاز داریم. باید برنامه‌هایی برای مدیریت و بهره‌برداری از آب، هوا، خاک و مدیریت پسماند‌ها تدوین شود. ایران این آمادگی را دارد که تجارب و دانش خود را در اختیار سایر کشور‌ها و همسایگان برای کاهش آلودگی‌ها قرار دهد. پیشنهاد می‌کنم اتحادیه یا سازمانی برای همکاری‌های زیست محیطی کشور‌های غرب آسیا شکل گیرد تا این اقدامات را ساماندهی کند. همچنین تأسیس یک صندوق منطقه‌ای برای پشتیبانی مالی نیز از اقداماتی است که ضرورت دارد تا اهداف قطعنامه‌های سازمان ملل در این زمینه محقق شود.

دبیر کانون بانک‌های خصوصی: مشتریان قید بانکی را که تذکر حجاب دهد، می‌زنند
«محمدرضا جمشیدی» دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: وقتی شعب بانک‌ها مشتریان اعم از زن و مرد را که حجاب مورد نظر را رعایت نکرده باشند، بخواهند از آن شعبه بانک بیرون کنند یا اجازه ورود آن‌ها را ندهند، به طور قطع مشتری قید آن بانک را می‌زند و اساسا دیگر جویای دریافت هیچ خدمتی از آن بانک نخواهد شد، حتی نسبت به افتتاح سپرده هم اقدام نمی‌کند.

حمله کیهان به تاج‌زاده: از آزادی حاکم در نظام جمهوری اسلامی سوءاستفاده کرده
کیهان با اشاره به بازداشت مصطفی تاج‌زاده نوشت: بازداشت یکی از عناصر معلوم‌الحال شبکه نیابتی غرب که محکوم فتنه ۸۸ بوده و چند سالی هم در نوشته‌ها و مواضع خود، ضمن نشر اکاذیب، مردم را به آشوب و اغتشاش دعوت می‌کرده است، مدعیان اصلاحات را به دست‌وپا انداخته تا او را «اصلاح‌طلب صاحب‌نظر»، «قانونگرا و خشونت‌پرهیز» معرفی و یا بازداشت او را «خبر بد برای ملت ایران» قلمداد کنند! این در حالی است که این فعال اپوزیسیون و سایر بازداشت‌شدگان در برهه‌های مختلف به‌ویژه طی چند سال گذشته از آزادی حاکم در فضای سیاسی نظام جمهوری اسلامی و صبر افکار عمومی سوءاستفاده کرده و از اقدامات مجرمانه خود دست برنداشته‌اند.

مطهری: برای بازکرن گره برجام به شرکت‌های آمریکایی هم اطمینان دهیم
علی مطهری نوشت: برای رسیدن به توافق هسته‌ای نیاز به صراحت از طرف ایران و امریکاست. ایران باید روشن کند که بعد از توافق آیا مانند توافق قبلی، ورود شرکت‌های امریکایی به بازار ایران را ممنوع می‌کند تا احتمالا رییس‌جمهوری مثل ترامپ از برجام خارج شود یا نه. امریکا هم باید روشن کند که اگر ایران بعد از توافق مانع ورود شرکت‌های امریکایی به بازار ایران شد آیا از برجام خارج می‌شود یا نه. اگر پاسخ هر دو کشور مثبت است باید برجام را ببوسیم و روی طاقچه بگذاریم، اما اگر پاسخ هر دو منفی است برجام می‌تواند احیا شود. این صراحت و شفافیت، بن‌بست مذاکرات را می‌شکند، زیرا آنچه مذاکرات را به بن‌بست کشانده نگرانی دو طرف است، نگرانی ایران از اینکه امریکا از برجام خارج شود و نگرانی امریکا از اینکه پس از توافق از مواهب آن برخوردار نباشد. اگر ایران به گونه‌ای نشان دهد که پس از توافق، شرکت‌های امریکایی می‌توانند در سرمایه‌گذاری و قرارداد‌های اقتصادی با ایران وارد رقابت با سایر شرکت‌ها شوند، این امر بهترین تضمین برای پایداری توافق است و نیازی به تصویب برجام در کنگره امریکا نیست.

وکیل تاج‌زاده: پرونده موکلم را ندیده‌ام
امیر حسین‌آبادی وکیل مصطفی تاج‌زاده گفت: بنده اطلاعی از عناوین اتهامی موکلم ندارم. با همسر ایشان تماس گرفتند که دارو و نسخه ایشان را همراه خود ببرد، اما در پاسخ به این پرسش که آیا وکیل آقای تاج‌زاده می‌تواند حضور داشته باشد گفته بودند در حال حاضر نیازی به حضور وکیل نیست و به ایشان هم اتهام را نگفته بودند و حتی اجازه تماس تلفنی هم ندادند. او گفت: در ساعت ۱۲ نیمه شب جمعه خانم محتشمی پور همسر آقای تاج‌زاده با من تماس گرفتند و گفتند ساعت ۱۱ که بنده در منزل نبودم، آمده‌اند و ایشان را برده‌اند و سرایدار گفته است نزدیک ۸ الی ۱۰ نفر به منزل مراجعه کرده‌اند. یکی از قواعد این است و در آیین‌نامه زندان‌ها هم آمده که امکان تماس متهم باید فراهم شود. آنچه که در فضای مجازی آمده را بنده نمی‌توانم به عنوان وکیل تائید کنم چرا که ما پرونده را ندیده‌ایم.

فواد ایزدی: تیم جدید مذاکرات هیچ توجهی به افکار عمومی ندارد
فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه با توافق برجام یک گشایش موقتی ایجاد خواهد شد، اما همیشگی نیست، گفت: عباس عراقچی، مسئول تیم مذاکره کننده قبلی، سه شب درمیان یا هفته‌ای یکبار حداقل در تلویزیون بود، اما تیم جدید در حوزه رسانه خیلی کم‌کاری می‌کند.

میرتاج‌الدینی: نباید با هنرمندان برخورد امنیتی کرد
میرتاج‌الدینی با اشاره به راه‌حل‌ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی تصریح کرد: طبیعی است در جشنواره‌های جهانی به فیلم‌هایی بها می‌دهند که کشور ما را تحقیر و سیاه‌نمایی کنند البته ما برای مقابله با چنین تهاجم فرهنگی که ارزش‌های ملت ما را زیر سوال می‌برند و عظمت و شکوه و عزت کشور ما را مخدوش می‌کنند، باید به هنرمندان متعهد میدان دهیم، از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کنیم که بتوانند فیلم‌هایی که از فرهنگ داخلی حفظ و صیانت می‌کنند، بسازند. به عبارت دیگر باید پاسخ هنر غیرمتعهد را با هنر متعهد داد. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اسم کسی که کشور و ملت خودش را بفروشد «هنرمند» نیست چراکه این شخص با پول، نان و نمک این ملت به جایی رسیده و مشهور شده، وقتی به ملت‌اش پشت پا بزند دیگر ارزش خودش را از دست می‌دهد و ما او را هنرمند نمی‌شناسیم بلکه او هنرمندنما است. میرتاج‌الدینی یادآور شد: نکته قابل توجه در برخورد با هنرمندان این است که اولاً فعالان حوزه فرهنگ و هنر خودشان باید پاسخ این‌ها را بدهند و مردم ما هم پاسخ‌شان را می‌دهند. در ثانی به دلیل اینکه موارد مذکور یک پدیده و مقوله مربوط به فرهنگ است، نباید امنیتی شود. بلکه باید با همان حرکت‌های خودجوش فرهنگی تأثیرگذار برای تنویر افکار عمومی، حرکت کنیم.

مردم به جای سکه و دلار، «نفت خام» بخرند
بر اساس طرح جدیدی که در دستور کار دولت است، بازار جدیدی برای سرمایه‌گذاری آحاد جامعه ایجاد خواهد شد تا مردم به جای خرید طلا و ارز و یا سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن، سرمایه خود را به خرید نفت‌خام اختصاص داده و در بازار نفت سرمایه‌گذاری کنند. به‌نظر می‌رسد در طرح اوراق نفتی جدید، علاوه بر نفت موجود در مخازن نفتی کشور، قرار است منابع قابل استحصال نفت کشور پشتوانه ارائه گواهی سپرده کالایی باشد. اینکه گواهی‌های ارائه شده چه تاریخ انقضایی دارد و در چه پلتفرمی قابل داد و ستد بوده و هر برگ، موید چه مقدار نفت است، جزئیاتی است که هنوز از سوی شرکت ملی نفت ایران اعلام نشده است. /تسنیم

«پوتین» هفته آینده به تهران می‌آید
سخنگوی کاخ کرملین:پوتین ۱۹ جولای (۲۸ تیر) به تهران سفر خواهد کرد. پوتین در تهران نشستی سه جانبه با آیت الله رئیسی و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه خواهد داشت. در این سفر دیدار‌های دوجانبه نیز برنامه‌ریزی شده است. /تسنیم

بهزاد نبوی خواستار آزادی مصطفی تاجزاده شد
بهزاد نبوی نوشت: دستگیری برادر عزیزم، سیدمصطفی تاج‌زاده، یار سال‌های طولانی انقلاب و اصلاح‌جویی را اقدامی ناصحیح و نابخردانه در جهت تضعیف جریان منتقدِ مصلح و مخالفِ براندازی و آشوب و خشونت می‌دانم. اینجانب علی‌رغم وجود برخی اختلاف نظر‌ها در جزئیات روش‌های پیشبرد جریان اصلاح‌گری که با او دارم، معتقدم هیچگاه از مسیر عمومی این جریان خارج نشده و ارائه‌کنندهٔ یکی از محکم‌ترین منطق‌ها و دلایل برای پرهیز از خشونت و لزوم ایجاد وفاق ملی و همگانی است که در سایهٔ آن همهٔ گرایش‌های متفاوت و متکثر ایرانیان می‌توانند زیر چتر نظام جمهوری اسلامی، براساس قانون به فعالیت و رقابت سیاسی بپردازند و داوری نهایی ملت را به عنوان فصل‌الخطاب پذیرا باشند. از مسئولان می‌خواهم اجازه ندهند بدخواهان کشور که خواسته یا ناخواسته، می‌توانند پیش‌برندهٔ اهداف نفوذ دشمنان ملک و ملت باشند، با زمینه‌سازی اقداماتی از جمله دستگیری مصطفی تاج‌زاده و فعالان سایر اقشار مطالبه‌گر ملت در اصناف و گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، کینه و تخاصم و دوقطبی‌سازی را افزایش دهند. /جماران

وزارت اطلاعات: مستندی به دست نیامد
وزارت اطلاعات با توجه به شایعات و اخبار منتشره درخصوص فساد مالی در فرایند توزیع نهاده‌های دامی اطلاعیه‌ای صادر کرد و نوشت: براساس بررسی و رصد اطلاعاتی، ادعای بروز اختلاس و ارتشاء در فرایند توزیع نهاده‌های دامی در وزارت جهاد کشاورزی صحت نداشته و مستندی در این زمینه به دست نیامده است. /ایرنا

وزیر اقتصاد: پیش بینی می‌کنیم تورم در ماه‌های آینده کاهش یابد
خاندوزی گفت: ستاد اقتصادی با تمرکز بر عوامل کوتاه مدت ایجاد تورم از جمله تورم وارداتی که در اقتصادی ایران سرریز شده، امیدواریم تورم در تیر کاهش یافته و در ماه‌های آینده این تورم به صورت پلکانی کاهش پیدا کند.

شهریور ۱۴۰۱ واردات خودرو انجام می‌شود
منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، واردات خودرو را عامل ارتقاء صنعت داخلی دانست و گفت: اجرایی شدن این آیین نامه منوط به مصوبه هیئت دولت است ضمن اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، تا شهریور ۱۴۰۱ واردات خودرو انجام می‌شود.

در ایران خودرو و در سایپا ۱۴۰ هزار پلاک دپو شده داریم
سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره شماره گذاری خودرو‌های داخلی اظهار داشت: شماره گذاری خودروی تیبا و سمند بنا به دستور سازمان استاندارد متوقف شده و ما هم شماره گذاری نمی‌کنیم. وی گفت: خودروساز باید خودروی جایگزین به افرادی که در نوبت هستند بدهند. بعضا خودروساز‌ها تولیدات سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دارند که با فشار مستمر به پلیس به دنبال این هستند که ما این خودرو‌ها را به سال ۱۴۰۱ پلاک کنیم این کار هم خلاف قانون و خلاف شرع و حق الناس است. فردی که خودروی سال ۱۴۰۱ خریده و هزینه جدید را پرداخت کرده انتظار دارد خودروی همان سال را بخرد و نه خودروی تولید سال قبل را. ما برای شماره گذاری هیچ منعی نداریم، اما خودروی همان سال را به همان سال شماره گذاری می‌کنیم اگر تولید ۱۴۰۰ است ما به سال ۱۴۰۰ پلاک می‌کنیم. رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: ما در ایران خودرو بیش از ۸۰ هزار پلاک دپو و در سایپا بیش از ۶۰ هزار پلاک دپو داریم.


تخم‌مرغ ۱۰۰ هزار تومانی گرانفروشی است
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: قیمت مصوب تخم‌مرغ در مرغداری‌های افزایش نیافته و فروش تخم مرغ با قیمت‌های بالا گرانفروشی است. حمید کاشانی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت تخم‌مرغ در روز‌های اخیر گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که در حال حاضر نیز واحد‌های مرغداری با قیمت ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان تخم مرغ‌های خود را تحویل می‌دهند؛ بنابراین قیمت تخم مرغ در مرغداری‌ها به هیچ عنوان افزایشی نداشته است. وی ادامه داد: البته قیمت مصوب ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مورد تایید مرغداری‌ها نیست، زیرا برای آن‌ها هر کیلو تخم‌مرغ ۴۸ هزار تومان تمام می‌شود؛ هرچند که مسئولان مربوطه وعده داده‌اند این قیمت اصلاح و قیمت‌های واقعی اعلام می‌شود.

نماینده مجلس: صحبت از افزایش قیمت بنزین دقیقاً مساوی با بازی کردن با روان مردم است
هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با مهر با بیان اینکه کذب بودن افزایش قیمت بنزین را به پشتوانه اسناد رسمی و دولتی به مردم اعلام کرده‌ایم، گفت: بار‌ها دولت، وزارت نفت و کمیسیون انرژی این موضوع را تکذیب کرده است، بنابراین هیچ شک و شبهه‌ای راجع به این موضوع باقی نخواهد ماند. وی با بیان اینکه صحبت از افزایش قیمت بنزین دقیقاً مساوی با بازی کردن با روان مردم است، گفت: باتوجه به افزایش قیمت‌های برخی کالا و اجناس، مردم حق دارند تحت تأثیر این مدل شایعات درباره نرخ بنزین قرار بگیرند. بیگی‌نژاد با بیان اینکه هدف مستقیم این شایعات، سرگردان کردن مردم و اذیت روان آن‌ها است، گفت: موج شایعات چنان سنگین بوده است که باوجود آنکه نمایندگان مجلس و کمیسیون انرژی و همچنین مقامات دولت به دفعات این موضوع را تکذیب کرده‌اند، اما فایده‌ای نداشته است. وی با اشاره به اینکه بر فرض هم اگر برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در میان باشد این موضوع ابتدا به ساکن در بودجه ۱۴۰۲ مطرح خواهد شد، عنوان کرد: بنابراین قطع به یقین تا مرحله تصویب بودجه یعنی اسفندماه امسال هیچ خبری از افزایش قیمت بنزین نخواهد بود. عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزیر نفت در جلوی درب کمیسیون انرژی به تمامی رسانه‌ها علناً اعلام کرد که هیچ خبری از افزایش قیمت بنزین نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: قیمت بنزین در سال بعد را صرفاً بودجه آن سال تعیین خواهد کرد و هیچ منبعی به غیر از بودجه ۱۴۰۲ از قیمت بنزین خبر نخواهد داد.

سخنگوی دولت: تا موفق نشویم ریشه‌ها را از بین ببریم افزایش قیمت خواهیم داشت
سخنگوی دولت در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه با توجه به دستور رییس جمهور بر افزایش یک قلم کالا، شاهد افزایش قیمت دیگر کالا‌ها هستیم، گفت: سیاست دولت در اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها از پرداخت به دلالان که با آفت‌های فراوانی مواجه بود، به سمت خود مردم رفت که به عادلانه سازی یارانه‌ها منتهی می‌شد که در نتیجه آن موجب افزایش قیمت کالا‌های وارداتی شد؛ لذا برخی کالا‌ها هم به تاثیر از این کالا‌های اساسی دچار افزایش قیمت می‌شوند و دولت مکلف به اجرای آن بود که در کوتاه مدت آثار گرانی برای مردم خواهد داشت، اما در بلند مدت آثار خوبی دارد.  بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: تورم جاری موجود در کشور که سالهاست با تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی در سال برای هر کالا مواجه هستیم و تا موفق نشویم این ریشه‌ها را از بین ببریم این افزایش قیمت را خواهیم داشت. همزمان برخی مصوبات، خود موجب افزایش قیمت در کالا‌ها می‌شود. وی اضافه کرد: اصناف با توجه به افزایش قیمت و تورم درخواست افزایش قیمت در صنف خود دارند و اتحادیه‌ها ملزم شدند قیمت‌ها را مستند و مستدل در سامانه ۱۲۴ بارگذاری کنند و با ارائه هر قیمت خلاف، برخورد و مکلف می‌شوند تا قیمت‌ها را به قبل برگردانند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ بسته ویژه خبری علی مطهری برجام مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ افزایش قیمت بنزین کمیسیون انرژی مصطفی تاج زاده سرمایه گذاری ولایت نیمروز شماره گذاری افکار عمومی مرغداری ها تخم مرغ روز گذشته رسانه ها بیک زاده خواهد شد کالا ها کشور ها شرکت ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!

ایست‌های بازرسی به موازات گشت‌های ارشاد در تهران در حال افزایش است.

به گزارش انتخاب، غلامرضا شریعتی، نماینده مجلس، درباره افزایش ایست‌های بازرسی در تهران به خبرنگاران گفت: این مسائل وظایف عادی نیروی انتظامی است و نیازی به هماهنگی با مجلس و نهاد‌ها ندارد. نیروی انتظامی وظیفه دارد برخی جرائم آشکار را پیگیری و با آن‌ها برخورد کند. از مسائل ترافیکی تا حجاب و سرقت و... که جز وظایف نیروی انتظامی است و جامعه مقداری حساسیت غیرطبیعی دارد. نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه‌ی ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.

او افزود: لایحه‌ی حجاب در کمیسیون خاص خود در حال پیگیریست. من در جریان جزئیات آن نیستم و اعضا کمیسیون باید درباره آن صحبت کنند.

شریعتی درباره نقش دولت در افزایش ایست‌های بازرسی و گشت ارشاد گفت: این موضوعات وظیفه عادی نیروی انتظامی است و از گذشته این وظایف را بر دوش داشته است؛ یک زمان نیروی انتظامی طرح‌های مختلف اجرا می‌کند و به نظر من لازم به هماهنگی با مجلس و دستور جدید نیست. هریک از ما در هر کجا قرار گرفتیم، از خبرنگار تا نماینده مجلس و نیروی انتظامی، یک سری وظایف قانونی داریم که باید به آن عمل کنیم. این انتظار هست که همه در هر قشر و موقعیت خود، رفتار‌های قانونی انجام دهند. اگر قانونی رفتار کنیم نیروی انتظامی هم با برخورد نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد
  • خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است