Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آموزش و افزودن تعداد راهنمایان تخصصی گردشگری خوراک به عنوان اولویت اصلی و نیز نظام‌دهی به ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی خوراک (فودبلاگرها) یکی از نیازهای اصلی در توسعه گردشگری خوراک است.

به گزارش ایران اکونومیست از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نخستین جلسه میز گردشگری نان و شیرینی با هدف هویت‌بخشی و برندسازی شهرها با حضور سیدمصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی و با حضور جمعی از اساتید، صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی در این نشست که در محل موزه رستوران رفتاری برگزار شد، بر نظام‌دهی به ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی غذا یا فودبلاگرها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه پرداختن موضوعات مربوط به شاخه‌های گردشگری با راه‌اندازی و فعال کردن میزهای تخصصی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دفتر توسعه گردشگری داخلی به شمار می‌آید، از این رو میز گردشگری نان و شیرینی به عنوان زیر مجموعه گردشگری خوراک، با برگزاری نخستین جلسه رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آموزش و افزودن تعداد راهنمایان تخصصی گردشگری خوراک به عنوان اولویت اصلی و نیز نظام‌دهی به ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی خوراک یا فودبلاگرها یکی از نیازهای اصلی در رشد و توسعه گردشگری خوراک به عنوان محصولی نوپا در صنعت گردشگری کشور به شمار می‌آید.

تنوع نان و شیرینی و هویت‌بخشی و برندسازی شهرها

فاطمی با بیان اینکه میز گردشگری نان و شیرینی همانند سایر میزها با مدیریت بخش خصوصی هدایت خواهد شد؛ تاکید کرد: با فعال کردن کارگروه‌های مختلف زیر مجموعه هر یک از میزها موضوعات تخصصی به صورت پروژه‌محور در میان جامعه تخصصی و مخاطب اصلی پیش خواهد رفت.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه هر یک از شهرهای کشورمان دارای هویت، صدا، مزه، طعم و حتی بوهای متمایزی هستند؛ افزود: وجود طیف گسترده و متنوع نان و شیرینی یکی از راه‌های هویت‌بخشی و برندسازی شهرها به شمار می‌آید که با تلفیق این موضوع به گردشگری می‌توانیم به افراد، مکان‌ها، روش‌های طبخ و حتی زمان‌های پخت هویت و معنای دوباره دهیم و با ورود آنها به این صنعت سبز، محصولی دیگر برای جذب گردشگران معرفی و زمینه آشنایی هموطنان با فرهنگ، آداب و آیین‌های ایرانی را فراهم آوریم.

همچنین در این نشست اساتید، صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی حاضر بر تدوین نقشه راه گردشگری خوراک در بازه زمانی تعریف شده و ممارست در پیشبرد برنامه‌ها، ایجاد این نقشه گردشگری، توسعه محصولات این نوع گردشگری، توسعه درون‌زا و پایدار مقاصد، ایجاد جذابیت، تمرکز و رقابت‌پذیر کردن زنجیره فعالیت، نیازسنجی و ارزیابی گردشگری از نگاه گردشگری خوراک، استانداردسازی و تعریف نشان برای مقاصد و در نهایت استفاده از دانش، فناوری و تکنولوژی مربوطه تاکید کردند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: گردشگری ، میراث فرهنگی ، فضای مجازی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی فضای مجازی وزارت میراث فرهنگی گردشگری خوراک نان و شیرینی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان گفت، تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیا واحدهای راکد و توسعه واحدهای تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی برازجان نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

کد خبر 6095371

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت