Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری نوشت: اصلا نیازی به گفتن نیست که صف‌کشی بازیکنان تیم ملی به سود و زیان دراگان اسکوچیچ تا چه اندازه کار زشت و زیانباری بوده است؛ یک مداخله آشکار، فراتر از حد و حدود بازیکنان که به هیچ‌وجه قابل هضم نیست. از این اصل مسلم که بگذریم، چند نکته شگفت‌انگیز هم در خلال این رویارویی وجود دارد؛ چیزهای عجیبی که انتظارش را نداشتیم و در جای خودش قابل بحث هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمای امیر عابدزاده
اگر قرار بود در کل اردوی تیم ملی فقط یک نفر از دراگان اسکوچیچ حمایت کند، شاید امیر عابدزاده به این منظور مناسب‌تر از سایرین به‌نظر می‌رسید. شاید هیچ‌کس حتی تصورش را هم نمی‌کرد زمانی در مسابقات مهم انتخابی جام‌جهانی دروازه‌بانی مثل علیرضا بیرانوند نیمکت‌نشین شود و فرصت بازی به امیر عابدزاده برسد. دراگان اسکوچیچ اما این کار را کرد.

او به واسطه نیمکت‌نشینی‌های علیرضا بیرانوند در تیم باشگاهی‌اش و نیز شرایط خوبی که عابدزاده در لیگ اسپانیا داشت به فرزند اسطوره فوتبال ایران میدان داد و بابت این اعتماد، فشار بسیار زیادی را هم تحمل کرد.

عابدزاده چند بازی درون دروازه تیم ملی قرار گرفت و نهایتا در مسابقه با کره‌جنوبی در سئول، با اشتباه بزرگش موجب شکست تیم ملی شد.

در آن میدان سخت و در شرایطی که تیم کشورمان کلی غایب داشت، بازی بدون گل پیش می‌رفت که اشتباه امیر در دفع یک توپ منجر به گل اول شد و بعد هم گل دوم از راه رسید.

در چنین شرایطی شاید انتظار می‌رفت مثلا امیر به مردی که به او اعتماد کرده وفادار باقی بماند اما این دروازه‌بان علیه اسکوچیچ استوری گذاشت، درست برعکس علیرضا بیرانوند که با وجود نیمکت‌نشینی به پشتیبانی از مربی کروات پرداخت.

ناکامان باشگاهی، علیه اسکوچیچ
بین کسانی که علیه وضع موجود، یعنی به‌طور روشن سرمربی فعلی تیم ملی استوری گذاشتند یک نکته بسیار جالب به چشم می‌خورد؛ اینکه به غیراز مهدی طارمی و امیر عابدزاده، تقریبا تمام آنها در رده باشگاهی وضعیت نامناسب و بعضا ناامیدکننده‌ای دارند.

مرتضی پورعلی‌گنجی بیش از یک سال است بازی نکرده، مجید حسینی در لیگ ترکیه وضعیت نامشخصی دارد، میلاد محمدی کج‌دار و مریز در آ ا ک یونان به بازی گرفته می‌شود، اما ۲ هم‌تیمی او که از قضا آنها هم از کی‌روش حمایت کرده‌اند یعنی احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد وضع بسیار بدی دارند و در فهرست مازاد قرار گرفته‌اند.

سامان قدوس در برنتفورد نیمکت‌نشین است، سعید عزت‌اللهی هم طی سال‌های اخیر بدترین سوابق ممکن را در عرصه باشگاهی داشته و حضور غیرمؤثرش در الغرافه نیز با موجی از انتقادات همراه شد. در حقیقت بسیاری از این بازیکنان وضع باشگاهی باثباتی ندارند، اما لابد توقع دارند در تیم ملی به آنها فرصت مطلوب بازی برسد.

شما چرا آقای جهانبخش؟
گفتیم که موضع‌گیری هر دو گروه، به سود و زیان دراگان اسکوچیچ غلط و غیرحرفه‌ای بود. با این حال مثلا انتظارها از علیرضا جهانبخش بیش از اینهاست؛ کسی که گفته می‌شود کنار مهدی طارمی راهی نهاد ریاست‌جمهوری شده و جرقه وضع موجود را زده است. او در حالی علیه کادرفنی تیم ملی موضع گرفته که همه از شخصیت مثبت و آرامش به نیکی یاد می‌کنند.

خود علیرضا هم همیشه ژست حرفه‌ای‌گری دارد و بارها مخصوصا در دوران نیمکت‌نشینی‌های طولانی در انگلستان و هلند این موضوع را نشان داده است. به علاوه او در تیم اسکوچیچ بخشی از بهترین دوران فوتبال ملی‌اش را به نمایش گذاشت و در همین مسابقات انتخابی جام‌جهانی هم ۵گل به ثمر رساند. آلوده شدن علی جهان به این درگیری‌ها بیش از همه باعث تعجب است.

تماشاخانه ببینید| نظر مقام معظم رهبری درباره سرمربی تیم ملی فوتبال ببینید| هزار تن سنگ‌ریزه‌های رمی جمرات به کجا می‌رود؟ فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دراگان اسکوچیچ امیر عابدزاده تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • واکنش کیومرث هاشمی به تغییر نام استقلال
  • سروش و خدابنده یک رقیب جدید پیدا کردند!
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • «همه مدیون شما هستیم» برای روز معلم در شهر اکران شد
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • فیلم/شکایت ورثه یک کروات از تیم ایرانی!
  • شکایت ورثه یک کروات از تیم ایرانی!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • سورپرایز مورایس مقابل پرسپولیس
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد