Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن بیانیه به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیما : ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند بگو: چادرهایشان را بر خود فرو افکنند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

] این [پوشش] به اینکه [به عفت و پاکدامنی] شناخته شوند نزدیک تر است، و در نتیجه [از سوی اهل فسق و فجور] مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.(احزاب/۵۹)

نیم نگاهی به تاریخ زندگی بشر، گویای آن است که در هر دوره‌ و در هر قوم و فرهنگی، حجاب وجود داشته‌است، هر چند در فرهنگ‌های گوناگون، تحولاتی در شکل آن پدید آمده است. حجاب پس از ظهور اسلام و نزول آیات حجاب از ضروریات دین بوده و فقهای عزیز و طلایه‌داران دوران غیبت و پاسداران احکام دین، همگان به احکام حجاب پرداخته اند.

امامین انقلاب از همان دوران شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا امروز، فرهنگ حجاب و عفاف را یکی از اصول اولیه و ریشه‌دار حاکمیت اسلامی دانسته و بر گسترش و تعمیق آن اصرار داشته‌اند و به همین دلیل است که امروز عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی و ملیجک‌های بوق‌های تبلیغاتی به عیان و با صراحتی تمام، مبارزه با حجاب و عفاف را مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و راهی برای براندازی بیان می‌کنند.

بیست و یکم تیرماه یادآور حادثه‌ای است که در آن زن و مرد و کوچک و بزرگ در مقابل ره‌آورد تفکر شوم لیبرالیسم غرب با خمیر مایه دیکتاتوری قد بر افراشتند و در پاسخ به ندای دین، به میدان آمدند و با حمله خونبار مزدوران رضا خان میرپنج در مسجد گوهرشاد مواجه شدند. آنان به جماعت عظیمی که در جوار امام رئوف علیه‌السلام در اعتراض به کشف حجاب متحصن بودند یورش برده و عده ای را به خاک و خون کشاندند.

اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه خواهران قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این واقعه و همه شهدایی که در وصیت‌نامه خود به عفت ورزی و حجاب، دعوت نمودند، نکاتی چند را یادآور می‌گردد:

۱- عفاف و حجاب تمام جامعه را در برمی‌گیرد نه فقط زنان را! زیرا مردان نیز با پاسداری از حریم خانواده خود و رعایت عفاف در تمامی ابعاد اعم از رفتارهای فردی، اجتماعی، خانوادگی و شغلی، نقش مهم و تأثیرگذاری در این عرصه دارند.

۲- آنچه امروز به عنوان ره‌آورد غرب و الگوی زندگی هالیوودی معرفی می‌گردد، حاصل تفکر شکست خورده لیبرالیسم است که صدای خرد شدن استخوان‏هایش در این ایام بیش از پیش به گوش می‌رسد و غرب سرشکسته از این مکتب و تفکر خویش، سراسیمه در جستجوی راهی نجات بخش می‌گردد ، آثار این تفکر را در آمارهای مختلفی پیرامون تجاوز به عنف و قتل و بحران خانواده و … نمایان است، این رویه به حدی ویرانگر بوده که دانشمندان و متفکران لیبرال هم در بازتاب‌های این مکتب مستأصلند، حال جای بسی شگفتی است که عده‌ای در عرصه‌های مدیریتی زنان کشور اسلامی ایران همچنان چشم به قبله خود دوخته اند!

۳- جهان غرب و دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی، سعی در محو و بی‌ارزش جلوه دادن مبانی اسلام ناب دارند و با ارائه مباحثی همچون حجاب‌هراسی، منع حجاب اجباری و ترویج مظاهر بی‌عفتی، بی‌بند و باری و بدحجابی و کمرنگ نمودن نمادهای فرهنگ اسلامی و سایر مظاهر دینی در جامعه ایرانی می‌کوشند تا به هنجارشکنی در جامعه اسلامی بپردازند. تبلیغ و ترویج همجنس‌گرایی، ازدواج سفید، چهارشنبه‌های سفید، کشف حجاب دسته‌جمعی و … نمونه‌هایی مشهود از تلاش‌های مذبوحانه‌ای است که در راستای گسترش و افزایش فساد و فحشا، به‌خصوص در بین نسل جوان صورت می‌گیرد که اگر در این خصوص اقدامات مستمر، هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده صورت نپذیرد، آثاری مخربی به دنبال خواهد داشت.

۴- بایسته است همه نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی (وزرات فرهنگ ارشاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ائمه جماعات، نیروی انتظامی و قوه قضائیه و …) از طرح‌های فرهنگی مرتبط با حجاب و عفاف حمایت همه‌جانبه نمایند.

۵- از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خصوصا کمیسیون فرهنگی آن انتظار می‌رود احیاء قوانین مرتبط با حجاب و عفاف و نیز پیگیری اجرای آن در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی را در دستور کار خود قرار دهند.

۶- برخورد جدی با بدپوش‌هایی که مروج بی‌حیایی و بی‌عفتی در سطح جامعه هستند، امری لازم و ضروری است.

اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه خواهران قم ضمن قدردانی از موضع‌گیری علما و مراجع انقلابی نسبت به نابه‌سامانی‌های اجتماعی از ایشان درخواست دارد به منظور کاهش مصادیق ترویج فساد و فحشا در جامعه، نقش راهبردی خود را در این زمینه ایفا نمایند و با حفظ وحدت در موضع‌گیری و حمایت همه‌جانبه از عملکرد گروه‌های فعال و نهادهای ذیربط با موضوع امر به معروف و نهی از منکر اعم از نیروی انتظامی، قوه قضاییه و ستادهای امربه معروف ونهی از منکر به اجرایی و عملی شدن قانون رسمی حیا و عفاف و اصلاح این امر در سطح جامعه سرعت بیشتری بخشند.

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خواهران استان قم»

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: بسیج اساتید و طلاب حوزه علمیه قم عفاف و حجاب حوزه علمیه خواهران اساتید و نخبگان حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ذوالفقار جبرائیلی ظهر یک شنبه در جمع کارکنان و خانواده‌های یگان پدافند شمالغرب کشور در تبریز اظهار کرد: حجاب و عفاف نماد ارزشمند دین مبین اسلام و یک فرهنگ ارزشی و ملی در جامعه ایرانی است.

وی با بیان اینکه دشمنانِ ارزش‌های الهی و دینی با رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه به دنبال آسیب به بنیان خانواده هستند افزود: فرهنگ عفاف و حجاب علاوه بر یک مقوله ارزشی و اجتماعی از ملزومات قانونی کشور است که رعایت آن برای تک تک اقشار جامعه ضروری و لازم الاجراست.

حجت الاسلام جبرائیلی با تاکید بر لزوم پاسداشت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، گفت: حجاب و عفاف نماد اسلامیت جامعه، تکریم مقام زن، نشانه حرمت و ارزش انسانیت و بلوغ عقلانی شهروندان جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از پایه‌ها و اساس جامعه ایرانی نهاد خانواده است که دشمنان با ابزار و ساز و کارهای گوناگون می‌خواهند این بنیان مستحکم را کم رنگ و از بین ببرند.

کد خبر 6091059

دیگر خبرها

  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی