Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا  در اقدامی که آتش جنگ در اروپا را ازفایش می‌دهد  از ارسال کمک مالی به اوکراین در بحبوحه نبرد این کشور با روسیه خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت خزانه داری ایالات متحده  غروب سه شنبه به وقت تهران اعلام کرد که ۱.۷ میلیارد دلار کمک اقتصادی اضافی به اوکراین برای کمک به تامین مالی جهت بازیابی این کشور  در تقابل با روسیه ارسال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جانت یلن،» وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «این کمک به دولت دموکراتیک اوکراین کمک می‌کند تا خدمات ضروری برای مردم اوکراین ارائه دهد.»

بر این اساس ،این بودجه بخشی از بسته کمکی ۷.۵ میلیارد دلاری است که توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ماه مه  امضا شد.

 رئیس جمهورروسیه پنجم اسفند (۲۴ فوریه) دستور عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه اعلام کرده اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. نبرد روسیه با اوکراین در حالی شروع شد که مسکو پیش از آن بارها نسبت به توسعه ناتو در مرزهای غربی خود هشدار داده بود. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن» و «نازی‌زدایی» اوکراین اعلام کرده است. ارتش روسیه می‌گوید تنها اهداف نظامی را هدف حمله قرار می‌دهد و قصدش اشغالی سرزمین‌های اوکراین نیست. 

کشورهای غربی بخصوص آمریکا و انگلیس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین تسلیحات گسترده‌ای از جمله موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های ضد تانک برای اوکراین ارسال کرده‌اند. روسیه بارها هشدار داده چنین اقداماتی به آتش درگیری‌ها دامن می‌زند و در نهایت گریبانگیر اروپا خواهد شد.

پیش‌تر «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تصویب کمک مالی  د آمریکا به اوکراین گفت که بسته کمک نظامی جدید آمریکا برای کی‌یف، نه تنها اتحادیه اروپا، بلکه خود اوکراین را نیز تهدید می‌کند.

این دیپلمات روس طی سخنرانی در همایشی مطبوعاتی اظهار داشت: «البته که این کمک‌ها تهدیدی برای همه است. اولا، برای خود اوکراین، جایی که درگیری از دیدگاه غرب، باید برای مدت طولانی ادامه یابد. دوم، این کمک‌های نظامی تهدیدی برای اروپا هستند، زیرا این سلاح‌ها از طریق بازار سیاه به این قاره باز می‌گردند.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا اوکراین وزارت دولت آمریکا کمک به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین