Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@21:22:32 GMT

ناکامی‌ در طرح سوال از شهردار ساری

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۴۸۰۸

ناکامی‌ در طرح سوال از شهردار ساری

در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ساری که به‌منظور پاسخگویی شهردار به طراحان سوال از جواد طالبی برگزار شده بود، شش عضو این شورا از پاسخ‌های شهردار قانع شدند و رای به مخالفت با استیضاح وی دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ساری که امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در ساختمان این شورا برگزار شد، ۹ عضو این شورا به منظور برگزاری جلسه طرح سوال از شهردار حاضر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین بار در طی یک شش ماه اخیر است که شهردار ساری با طرح سوال از سوی اعضای این شورا مواجه می‌شود.

جواد طالبی، شهردار ساری به همراه معاونان و مشاوران خود در صحن شورای اسلامی شهر حاضر شد که این امر مورد اعتراض طراحان سوال قرار گرفت.

سبحان بخشی، میررحمان میرشجاعی و سید ذوالفقار شریفی سه عضو طرح کننده سوال از شهردار ساری در اعتراض به حضور مشاوران و معاونان شهردار در دقایق نخست آغاز به‌کار این جلسه، صحن شورا را ترک کردند تا جلسه با ترکیب شش نفره به کار خود ادامه دهد.

پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر ساری در جلسه با اشاره به اینکه سوال وظیفه شورا و پاسخ وظیفه شهرداری است، اظهار کرد: انتظار داریم طرح سوال و پاسخ در فضایی آرام و بدون تنش صورت گیرد و به همین منظور این جلسه از صفحه رسمی مجازی شورای اسلامی شهر ساری پخش می‌شود، همچنین سعی شده است از تمامی رسانه‌ها برای حضور در این جلسه دعوت شد.

وی با وارد ندانستن انتقاد معترضان در صحن علنی این شورا با تاکید بر اینکه معاونان و مشاوران برای کمک به شهردار در صحن حضور دارند و شخص شهردار پاسخگوی اعضای شورا خواهد بود، گفت: انتظار داشتیم با فراهم شدن زمینه مساعد، اعضای معترض در صحن شورا حضور یابند.

حسن احمدی، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه موافق استیضاح نیستم، اما به شرایط فعلی نقد دارم، تصریح کرد: به عنوان یک عضو شورا بیش از همه به وضعیت روانی جامعه در بود و یا نبود طرح سوال اعتقاد دارم.

وی با بیان اینکه شهرداری درباره برنامه‌های ترافیکی و توسعه فضای سبز خود صحبت‌هایی داشته است، اما هنوز طرح‌های اجرایی مربوط به آن را ندیده‌ایم، تصریح کرد: در زمینه پرداخت حقوق و نیز عوارض سالیانه نیز به شهرداری نقد وارد است و نباید در این زمینه فشاری برای کارکنان و شهروندان وجود داشته باشد.

احمدی با بیان انتقاد خود در باره معاونت‌های شهرداری ساری، اظهار کرد: ضعیف بودن معاونان بیشتر کارها را بر دوش شهردار انداخته است و بسیاری فعالیت‌ها نیز به صورت موازی دنبال می‌شود.

به طبقه سوم نقد دارم!

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه به وضعیت دخالت‌های طبقه سوم شهرداری در امور نقد دارم، گفت: این طبقه بیش از اندازه در امور دخالت می‌کند در حالی که مسئولیت‌ها باید تقسیم شود تا بتوان امور شهرداری را پیش برد.

شهرام ایرجی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه طرح سوال باید در راستای اهداف شهرداری و مردم ساری باشد، گفت: وقتی شهرداری در مسیر نقد و طرح سوال قرار می‌گیرد، مردم و سرمایه‌گذاران را ناامید می‌کنیم که این به صلاح وضعیت شهرداری نیست.

علی عاشقان، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه شهرداری ساری باید برنامه محور باشد، تصریح کرد: احیای سازمان سرمایه گذاری اقدام خوبی بود و انتظار داریم در آینده این امر به نفع شهر ساری باشد.

حسن یوسفی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به اینکه ما لقب شورای انقلابی را یدک می‌کشیم و باید انقلابی و اخلاقی رفتار کنیم، تصریح کرد: تا زمانی که پاکدستی و اهتمام جهادی در شهرداری ساری بر سر کار باشد، باید وضعیت فعلی شهرداری ساری را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه روزی در این صحن برای حمایت از شهردار همراهی کامل وجود داشت اما معلوم نیست امروز چه کسی سوت پایان همراهی را در این شورا به صدا درآورده است، تصریح کرد: معتقدم استیضاح شهردار به دلیل همراهی نکردن وی با افراد پشت پرده و قطع دست سودجویان است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه در حالی که سه عضو معترض تا پایان جلسه در این صحن حاضر نشدند، اعضای شورای اسلامی شهر ساری پیش از شنیدن دفاعیات شهردار ساری، با شش رأی، استیضاح نشدن وی را رقم زدند و جواد طالبی همچنان شهردار ساری باقی ماند.

کد خبر 587745

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران شهرداري ساري ساری شورای شهر ساری شهردار ساری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری ساری شهردار ساری طرح سوال عضو شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای عالی استان‌ها به شفافیت و درستکاری شورا های شهر تاکید کرد و ادامه داد: ۱۲۷ هزار شورا در سراسر کشور مشغول خدمت به مردم هستند که کوچک‌ترین کم‌ و کاستی آن‌ها مورد نقد مردم قرار می‌گیرد.

شهرام دبیری روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها به مقام و جایگاه شورا در نظام مردم سالاری تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در جهت ارج نهادن به مردم سالاری به شورای انقلاب دستور تدوین آئین‌نامه تشکیل شوراها برای اداره شهر و روستا ها را دادند و در این راستا نیز یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها است. 

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا به تمامی مشکلات، موانع و نارسایی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم رسیدگی می‌کنند و مردم انتظارات زیادی از عملکرد صحیح و متعهدانه شوراهای اسلامی دارند.

وی بیشترین مشکل را خطاهای ناشی از عدم اشرافیت به قانون و مقررات اعضای شورا دانست و افزود: در شورای عالی استان طرحی برای آموزش تمامی اعضای شوراها و نظارت بر روند این دوره‌ها در دست بررسی است و در این راستا نیز از مجموعه و اعضای شورای فعال تقدیر و قدردانی کرده و از افرادی که در این حوزه کم‌کاری داشته‌اند مورد تذکر قرار می‌گیرند.

دبیری تصریح کرد: شوراهای عالی استان، شهر، بخش و روستا در اسرع وقت در صحنه‌های مختلف از جمله در سیل، زلزله و موارد بحرانی در کنار مردم حضور پیدا کرده و پیگیر حل مشکلات مردم از طریق شهرداری، فرمانداری و بنیاد مسکن هستند.

وی به نقش شوراهای روستا در حل مشکلات و اختلافات روستاییان تاکید کرد و افزود: در گذشته کدخدای روستا مشکلات و اختلافات را حل می‌کردند ولی امروزه شاهد تحقق این امر به وسیله‌های شوراهای روستا هستیم و همچنین شوراهای شهر نیز ۳۴ وظیفه از جمله انتخاب شهردار دارند.

رییس شورای شهر کلانشهر تبریز از نداشتن درآمد پایدار شهرداری‌ها ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: درآمد پایدار شهرداری‌ها حدود ۱۵ درصد است ولی در کل دنیا ۸۰ درصد درآمدهای پایدار شهرداری ها از طریق عوارض تامین می‌شود. 

وی تحقق شعار سال را وظیفه شوراها دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که مطابقت کاملی با تحقق شعار سال دارد و در این راستا نیز باید قدم‌هایی خوبی در این زمینه برداریم.

دبیری تاکید کرد: در برخی از موارد ابزار های اجرایی شورای شهر تعیین نشده‌ است که از مجموعه دولت و استانداری خواستار همکاری و همیاری از طریق فرمانداری‌ها هستیم.

یحیی صدیق جهانی، نماینده شورای برتر استان در این همایش با اشاره به شعار های سالیان گذشته به نقش مردمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی همواره وابسته به حضور و نقش مردم در همه عرصه‌ها است.

وی اقدامات شورای اسلامی روستای علی بیگلو شبستر تشریح کرد و افزود: آسفالت ریزی، جدول‌گذاری، تجهیز معابر ورودی و خروجی روستا به دوربین‌های مداربسته در راستای افزایش امنیت اجتماعی روستاییان، احداث شهرک‌های صنفی و واحدهای کوچک صنفی، احداث بازارچه، احداث واحدهای مسکونی و واحدهای سازمانی برای اقشار نیازمند و محروم، انتقال دامداری‌ها داخل روستا به خارج محدوده طرح هادی روستایی و مدیریت فاضلاب روستا از جمله اقدامات شورای اسلامی با مشارکت مردمی است.

باقر فلاحی، نماینده شورای برتر استان به تعامل لازم میان اعضای شورا تاکید کرد و گفت: رضایتمندی، اعتماد و اطمینان مردم شهرستان عجبشیر نسبت به شورای شهر و شهرداری مثال زدنی است و این به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:  دولت باید موانع و مشکلات اداری را در راستای مشارکت مردم در جهش تولید را برطرف کنند. 

وی به تدوین طرح جامع هویت شهری تاکید کرد و افزود: ما در اکثر شهرها شاهد معضلاتی همچون ترافیک و سدمعبر هستیم که با اجرای این طرح می‌توانیم از اتلاف منابع بیت‌المال جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران