Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@15:35:49 GMT

تغییرات در کنکور ۱۴۰۲در راه است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۵۰۴۲

تغییرات در کنکور ۱۴۰۲در راه است؟

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای سال ۱۴۰۲ انجام نمی‌شود؛ چرا که زمانی این کار محقق خواهد شد که در بحث آمایش سرزمین و توزیع امکانات آموزشی دانش‌آموزان در تمام نقاط کشور به صورت عادلانه و یکسان دسترسی داشته باشند.

رضا حاجی‌پوردرباره جلسه امروز کمیسیون آموزش درباره اجرای مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در مورد کنکور گفت: این مصوبه برای سال ۱۴۰۲ انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصوبات شورای انقلاب فرهنگی برای خود وجهه قانونی دارد و ما فشار می‌آوریم که این اتفاق نیفتد.

او افزود: بحث ما عدالت‌محوری در حوزه برگزاری کنکور بود. وزیر علوم چنین صحبتی کردند ولی این احتمالاتی است که آقای منادی گفته‌اند. اینها فشار می‌آورند و ما هم فشار می‌آوریم که این اتفاق نیفتد.

سخنگوی کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: تماس‌های بسیاری از اقصی‌نقاط ایران داریم که دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان سوال می‌کنند تکلیف ما چیست. با توجه به بحث سردرگمی که برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان به وجود می‌آید و فشاری که بر آنها وارد می‌شود، خواسته کمیسیون و مجلس این است که دولت و خود شخص رئیس‌جمهوری نسبت به این موضوع ورود کند؛ چرا که در بحث آمایش سرزمین در توزیع امکانات آموزشی در کشور به آن درجه نرسیدیم که بهترین معلمان را در دورترین نقاط کشور بفرستیم و مدیریت کنیم یا از مرکز استان به مناطق محروم نیرو بفرستیم. بنابراین اینجا نمی‌شود این موضوع را دنبال کرد.

حاجی‌پور افزود: حال شورای انقلاب فرهنگی این موضوع را مطرح کردند ولی احساس می‌کنم که الان خود رئیس‌جمهوری نیز نسبت به این موضوع حرف دارند و عملا بعید بدانید که ایشان بخواهند بر این موضوع صحه بگذارند و تایید کنند و قطعا این موضوع را رد خواهند کردند. قطعا آقای رئیسی می‌دانند که دانش‌آموزان محروم استان با دانش‌آموزان مرکز همان استان هم توان رقابت ندارند و کسی که در مرکز استان درس می‌خواند قطعا از امکانات بیشتری نسبت به روستاهای اطراف برخوردار است.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش تاکید کرد: زمانی این کار محقق خواهد شد که در بحث آمایش سرزمین و توزیع امکانات آموزشی دانش‌آموزان به صورت عادلانه در تمام نقاط کشور و به صورت یکسان دسترسی داشته باشند و در این صورت مصوبه ۴۰ و ۶۰ درصد کنکور را می‌توان اجرایی کرد. در غیر این صورت امکانپذیر نیست./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: کنکور شورای انقلاب فرهنگی کمیسیون آموزش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو

 آذرپناه، مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: دانش بنیان‌ها مقوله‌ای گسترده است و در دو، سه سال گذشته دولت تعداد زیادی بخشنامه و آیین‌نامه برای بحث شرکت‌های دانش بنیان مصوب کرد. تعاون ما در استان تهران در سال‌های گذشته بیشتر درگیر مباحث مسکن بوده است مخصوصا مسکن‌هایی که در تأمین زمین و انتخابات مشکل پیدا کرده بودند و ظرفیت‌های نهادی، حقوقی، مقررات و دانشی در بحث صادر محور و تولید را نبرده بودند.

شناسایی کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور 

وی ادامه داد: از حدود ۶، ۷ ماه پیش یک کمیسیونی تشکیل دادیم و کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور را شناسایی کردیم، در صادرات محور محصولی صادر می‌شود که کیفیت تولیدی آن باعث می‌شود حرفی برای گفتن در بازار‌های بین‌المللی داشته باشد. در حال حاضر بیش از ۱۲۰، ۱۳۰ شرکتی که ظرفیت دارد شناسایی کردیم. همچنین کمیسیون سه جانبه‌ای هم در بخش خصوصی با حضور اتاق تعاون، اتاق بازارگانی و اتاق اصناف تشکیل دادیم. ۶، ۷ جلسه تشکیل دادیم و در حال پیشبرد برنامه‌های عملیاتی برای حوزه‌های تولیدی و حوزه دانش بنیان هستیم.

آذرپناه افزود: حمایت ما بحث گسترده‌ای است و بخشی از حمایت‌های ما بازاری است. ما در استان تهران دو تفاهمنامه بین استان تهران و دو استان کشور‌های دیگر یعنی استاندار کربلا و مسکو داریم. یکی از زیرساخت‌هایی که در کربلا و مسکو داریم پیگیری می‌کنیم این است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این دو استان به محصولات تولیدی تعاونی‌های دانش بنیان غرفه مشخصی اختصاص بدهند.

استفاده از اولویت دانش بنیان برای صادرات 

مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران تأکید کرد: از این ابزار با اولویت دانش بنیان برای صادرات سایر حوزه‌ها هم استفاده می‌کنیم که در زنجیره ارزش جهانی ورودی داشته باشیم. درمجموع در حال حاضر بحث‌های هماهنگی بین کشوری در قالب توافقنامه همکاری و بحث عملیاتی کردن فرا کارگاهی هم از طریق اتاق‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • تغییرات احتمالی پرسپولیس در صورت غیبت اورونوف
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند