Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جلسه امروز کمیسیون آموزش درباره اجرای مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در مورد کنکور گفت: این مصوبه برای سال ۱۴۰۲ انجام نمی‌شود. مصوبات شورای انقلاب فرهنگی برای خود وجهه قانونی دارد و ما فشار می‌آوریم که این اتفاق نیفتد.

او افزود: بحث ما عدالت‌محوری در حوزه برگزاری کنکور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم چنین صحبتی کردند ولی این احتمالاتی است که آقای منادی گفته‌اند. اینها فشار می‌آورند و ما هم فشار می‌آوریم که این اتفاق نیفتد.

سخنگوی کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: تماس‌های بسیاری از اقصی‌نقاط ایران داریم که دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان سوال می‌کنند تکلیف ما چیست. با توجه به بحث سردرگمی که برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان به وجود می‌آید و فشاری که بر آنها وارد می‌شود، خواسته کمیسیون و مجلس این است که دولت و خود شخص رئیس‌جمهوری نسبت به این موضوع ورود کند؛ چرا که در بحث آمایش سرزمین در توزیع امکانات آموزشی در کشور به آن درجه نرسیدیم که بهترین معلمان را در دورترین نقاط کشور بفرستیم و مدیریت کنیم یا از مرکز استان به مناطق محروم نیرو بفرستیم. بنابراین اینجا نمی‌شود این موضوع را دنبال کرد.

حاجی‌پور افزود: حال شورای انقلاب فرهنگی این موضوع را مطرح کردند ولی احساس می‌کنم که الان خود رئیس‌جمهوری نیز نسبت به این موضوع حرف دارند و عملا بعید بدانید که ایشان بخواهند بر این موضوع صحه بگذارند و تایید کنند و قطعا این موضوع را رد خواهند کردند. قطعا آقای رئیسی می‌دانند که دانش‌آموزان محروم استان با دانش‌آموزان مرکز همان استان هم توان رقابت ندارند و کسی که در مرکز استان درس می‌خواند قطعا از امکانات بیشتری نسبت به روستاهای اطراف برخوردار است.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش تاکید کرد: زمانی این کار محقق خواهد شد که در بحث آمایش سرزمین و توزیع امکانات آموزشی دانش‌آموزان به صورت عادلانه در تمام نقاط کشور و به صورت یکسان دسترسی داشته باشند و در این صورت مصوبه ۴۰ و ۶۰ درصد کنکور را می‌توان اجرایی کرد. در غیر این صورت امکانپذیر نیست.

منبع: الف

کلیدواژه: شورای انقلاب فرهنگی کمیسیون آموزش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می‌توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی‌تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو