Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان دیدار و گفت‌وگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدراعظم اتریش، مسائل مختلفی از جمله موضوع ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با «کار نهمر» صدراعظم اتریش دیدار کرد.

به گزارش تایمر اسرائیل، در جریان این دیدار دو طرف موافقت‌نامه‌های همکاری در حوزه های امنیتی و گردشگری و همه گیری کرونا را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان گفتگوی «یائیر لاپید» و «کارل نهمر» همچنین پرونده‌های منطقه‌ای از جمله ایران مورد بحث  و بررسی قرار گرفت.

با این حال اعلام نشده که مقامات تل آویو و وین درباره موضوع ایران چه مسائلی را مطرح  کرده و مورد بحث قرار داده‌اند.

در پی کناره‌گیری «سباستین کورتس» از سمت صدراعظمی اتریش در پائیز سال گذشته، حزب محافظه‌کار این کشور رسما کارل نهمر را به عنوان نخست وزیر اتریش معرفی کرد.

کارل نهمر طی چند ماه گذشته در دوران سکانداری صدراعظمی اتریش از ادامه گفتگوهای هسته ای با ایران حمایت کرده و خواستار احیای توافق هسته ای با ایران شده است، این در حالی است که صهیونیست از مخالفان سرسخت احیای توافق هسته ای با ایران به شمار می روند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یائیر لاپید یائیر لاپید نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط ابراز خرسندی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با "کیلم دو تامبلا"، نخست وزیر بورکینافاسو و هیئت همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاوردهای توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت‌گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالی‌رتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه‌مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین‌برانگیز دانست.

آمادگی ایران برای توسعه مناسبات با آفریقای مرکزیامیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • حالا وقت توافق است
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین