Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@14:34:44 GMT

مالیات برای ۶هزار خانه خالی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۵۲۹۸

مالیات برای ۶هزار خانه خالی در خراسان رضوی

احمد مدبرنیا در جمع خبرنگاران درخصوص مزایای تسلیم تبصره ۱۰۰ با اشاره به اینکه در درجه اول نیازی به تسلیم اظهارنامه نیست،عنوان کرد: در صورتی که اطلاعات ارسالی مؤدی با اطلاعات موجود در سامانه مغایرت داشته باشد باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کند.
وی با بیان اینکه تا ۲۰ تیرماه بیش از ۳۲۰هزارو۶۵۹ اظهارنامه و تبصره ۱۰۰ از مؤدیان و صاحبان مشاغل اخذ شده که نسبت به سال گذشته افزون بر ۱۳۷درصد رشد داشته، اظهار کرد: سال گذشته ۲۴۰هزار و۹۲۵اظهارنامه و تبصره ۱۰۰ داشتیم که از این تعداد۱۳۶هزارو ۳۹۰ مورد تبصره ۱۰۰ بوده و ۹۸هزار و۹۹۵ اظهارنامه مالیاتی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی
وی در خصوص پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با اشاره به اینکه این طرح در حال اجراست و فراخوان آن به‌زودی برای صاحبان مشاغل و اصناف داده خواهد شد، گفت: اینکه چه گروه‌هایی مشمول متصل نمودن پایانه‌های فروشگاهی خود به سامانه مؤدیان امور مالیاتی هستند و باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدبرنیا افزود: پایانه فروشگاهی این مشاغل و اصناف که یک رایانه و یا یک دستگاه کارتخوان خواهد بود حتماً باید بتواند به سامانه امور مالیاتی که قابلیت صدور صورتحساب را دارد متصل شود.
وی با اشاره به اینکه صاحبان مشاغل اعم از صنفی و غیرصنفی مکلف هستند پایانه فروشگاهی را به سامانه متصل کنند، افزود: شرکت معتبر و مورد تأیید سازمان در این خصوص تعیین شده است که وظیفه پوشش و سرویس‌دهی به مؤدیان و نحوه اتصال را پشتیبانی خواهد کرد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه پایانه فروشگاهی می‌تواند شفافیت مالیاتی را به ارمغان آورد، افزود: یکی از مزایای این پایانه و سامانه این است که گردش کالا از توزیع تا مصرف را مشخص و خرید و فروش‌ها را در این سامانه ثبت خواهد کرد.
 وی شناسایی مؤدیان جدید و تشکیل پرونده مالیاتی برای آن‌ها باتوجه به اینکه همه خرید و فروش‌ها در این سیستم ثبت می‌شود را از مزایای دیگر این طرح دانست و افزود: ما به دنبال عدالت مالیاتی هستیم و پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان منجر به تعیین درآمد واقعی افراد و شفافیت درآمدها خواهد شد.
مدبرنیا با اشاره به تشکیل ۱۴۰هزار پرونده مالیاتی در سال گذشته، عنوان کرد: در حال حاضر ۴۷۶هزار و ۶۴۷پرونده در خراسان رضوی ثبت شده که ازاین تعداد ۴۴۱هزار و۵۸۴ پرونده مربوط به اشخاص حقیقی و ۳۵هزار و۶۳ پرونده مربوط به اشخاص حقوقی است.

افزایش ۵۵درصدی وصولی مالیات
وی با بیان اینکه میزان وصولی مالیات در سه‌ماهه ابتدایی امسال ۲هزار و۷۸۰هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته ۵۵درصد رشد داشته، افزود: عوارض پرداختی از محل وصولی مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری در سه ماهه نخست سال گذشته ۲۲۷میلیارد تومان و در سه‌ماهه سال جاری ۶۳۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد رشد داشته است.
مدبرنیا در مورد میزان خانه‌های خالی موجود در استان و مالیاتی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد، افزود: در خصوص خانه‌های خالی بنا بر آنچه در آمار سامانه ماست افزون بر ۶هزار و۴۶۶خانه خالی داریم که در این راستا ۵هزار و ۸۰۹ مؤدی مالیاتی برای اعمال مالیات آن‌ها مشخص شده است.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در بحث تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری با اشاره به اینکه دستگاه پوز میزان فروش فرد را مشخص می‌کند، افزود: هر فعالیتی که در دستگاه پوز داشته باشیم به عنوان فروش تلقی خواهد شد واین متصل به پرونده مالیاتی است و فرد موظف است حداقل یک حساب به سازمان مالیاتی مشخص کند.
وی با بیان اینکه تراکنش بانکی زمانی مشمول مالیات خواهد شد که منشأ درآمدی داشته باشد، عنوان کرد: دستگاه پوزی که به سامانه سازمان متصل نشده باشد غیرفعال خواهد شد و در بحث تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری و کارت به کارت تمام اطلاعات بانکی افراد یا به صورت حساب تجاری معرفی شده و یا غیرتجاری که دستورعمل آن درحال تهیه و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدبرنیا با اشاره به تشکیل اداره‌ای مستقل درخصوص فرار مالیاتی، اظهار کرد: علت تشکیل این اداره این بود که بتوانیم خوداظهاری را افزایش دهیم، یعنی افرادی که دارای پرونده مالیاتی نیستند و یا پرونده خود را به صورت خوداظهاری اعلام نمی‌کنند؛ هدفی در خصوص خوداظهاری و شفافیت در امور مالیاتی داشته باشیم.
وی همچنین در خصوص چگونگی مالیات بر مؤسسات خیریه اظهار کرد: مؤسسات خیریه چنانچه درآمدهای آن‌ها هزینه شده باشد و در اظهارنامه مالیاتی خود ارائه داده باشند مشمول نرخ صفر امور مالیاتی خواهند بود.

خبرنگار: مهدی توحیدی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آپارتمان مالیات پایانه فروشگاهی پرونده مالیاتی امور مالیاتی خراسان رضوی تبصره ۱۰۰ سال گذشته خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد