Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند ساعت پیش از سفر جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی و کرانه باختری، گروهی از سناتورهای دموکرات خواستار پاسخگویی در خصوص تحقیقات صورت گرفته پیرامون شهادت شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار فلسطینی شدند.

بازرسان آمریکایی اعلام کرده‌اند که ابوعاقله به احتمال زیاد در اثر تیراندازی  نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چهار سناتور آمریکایی از جمله کریس وان هولن، پاتریک لیهی، کریس مورفی و دیک دربین در نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور، نوشتند که تحقیقات آمریکا در مورد شهادت شیرین ابوعاقله یک تحقیق مستقل در مورد اتفاقات کلی پیرامون قتل او نیست.

این گروه و ۲۰ سناتور دیگر، همراه با ۵۷ نماینده مجلس نمایندگان، قبلاً از دولت آمریکا خواسته بودند که تحقیقات مستقلی در مورد شهادت ابوعاقله انجام دهد.

پیش از این، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نقش دولت آمریکا را به‌عنوان تلاشی برای "جمع بندی یافته های" نیروهای رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین و «نه یک تحقیق جنایی» دانست.  این جمع بندی شامل بازدید از محل شهادت شیرین ابوعاقله بود.

سناتورها نوشتند: این یک تعریف قابل قبول از تحقیقات «مستقلی» را که شما و اعضای کنگره خواستار آن هستید، ارائه نمی دهد. همچنین شفافیت مورد نیاز این پرونده را نیز ندارد.

در ادامه این نامه آمده است: ما خواهان اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی برنامه ریزی دولت آمریکا برای اطمینان از انجام تحقیقات مستقل، کامل و شفاف در مورد تیراندازی به این روزنامه نگار و شهروند آمریکایی هستیم.

این نامه شامل سوالاتی از بلینکن است که یکی از آنها، مصاحبه مقامات آمریکایی با شاهدان قتل ابوعاقله را جویا می شود.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که تاکنون بازتاب های مختلفی داشته است.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام این خبر افزود: این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیستها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۳ اردیبهشت ماه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام دادند.

این هجوم و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور و در برابر چشم جهانیان انجام شد، به طوری که نیروهای صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله یورش بردند.

وزارت امور خارجه آمریکا ۱۳ تیرماه نتایج تحقیقات ادعایی خود درباره شهادت خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را که به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به قتل رسید، منتشر کرد تا بار دیگر بر جنایت این رژیم سرپوش بگذارد.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای و با بیان توجیهاتی ادعا  کرد که در مورد منشا گلوله ای که شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی را به قتل رساند، به نتیجه قطعی نرسیده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است: پس از تجزیه و تحلیل بسیار دقیق پزشکی قانونی، بازرسان مستقل و اشخاص ثالث به عنوان بخشی از فرآیندی که توسط هماهنگ کننده امنیتی آمریکا نظارت می شود، به نتیجه قطعی در مورد منشاء گلوله ای که شیرین ابو عاقله، روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی را به قتل رساند، نرسیدند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است، کارشناسان  تشخیص دادند که گلوله به شدت آسیب دیده است که نتیجه گیری دقیق را با مشکل مواجه می سازد.

 وزارت خارجه آمریکا در تداوم تلاش هایش برای سرپوش گذاشتن جنایت رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه به تحقیقات مقامات فلسطینی و اسرائیلی دسترسی کامل داشته است، در عین حال گفته است: هماهنگ کننده امنیتی آمریکا با بررسی این تحقیقات به این نتیجه رسیده است که تیراندازی از سوی موقعیت ارتش اسرائیل احتمالا دلیل مرگ شیرین ابوعاقله بوده است.

https://www.al-monitor.com/originals/۲۰۲۲/۰۷/senators-seek-answers-us-review-shireen-abu-aklehs-death

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شبکه الجزیره ، ایالات متحده آمریکا ، رژیم صهیونیستی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شبکه الجزیره ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی وزارت خارجه آمریکا شیرین ابوعاقله رژیم صهیونیستی نگار فلسطینی روزنامه نگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در این نوشته خود آورده است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی#فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899868

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس