Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@22:05:05 GMT

بوستر موشک اسپیس ایکس در حین آزمایش منفجر شد+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۵۴۱۵

بوستر موشک اسپیس ایکس در حین آزمایش منفجر شد+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

اسپیس ایکس در حال آماده سازی موشک استارشیپ برای افتتاحیه پرتاب مداری خود است، اما انفجار تقویت کننده Super Heavy در طی آزمایشی که در تاسیسات این شرکت در بوکا چیکا، تگزاس، ممکن است نشان دهنده یک شکست جدی باشد.

به گزارش gizmodo، این انفجار حوالی ساعت ۵:۲۰ بعد از ظهر (به وقت محلی) رخ داد و بسیار غیرمنتظره و شدید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز در مورد علت این این مشکل یا اینکه آیا کسی در جریان این حادثه صدمه دیده است، صحبتی منتشر نشده است. این انفجار با حجم قابل توجهی آتش در مجاورت موشک غول پیکر اسپیس ایکس همراه بود. شعله‌های آتش و دود همچنان از سکوی پرتاب یک ساعت پس از حادثه دیده می‌شد، اما به نظر نمی‌رسید وضعیت در محل آزمایش بدتر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انجام این آزمایش امروز انتظار نمی‌رفت و به نظر می‌رسد سکوی پرتاب برای چنین آزمایشی آماده نشده بود. تهویه مستقیم از زیر تقویت کننده در لحظات قبل از انفجار به طور چشمگیری افزایش یافت که احتمالا این موضوع باعث ایجاد یک آتش سوزی قدرتمند شد. نمونه اولیه این تقویت کننده، با ۳۳ موتور رپتور، در اواخر ژوئن به محل پرتاب رسید. ماسک امیدوار بود که یک پرواز آزمایشی مداری از این سیستم در ماه جولای انجام شود، اما با توجه به رویداد‌های اخیر عملی شدن این برنامه بعید به نظر می‌رسد.

این احتمال وجود دارد که خود Booster ۷ (تقویت کننده ۷) در حین انفجار دچار آسیب‌هایی شده باشد همچنین به احتمال زیاد SpaceX باید تقویت کننده را تعمیر (یا جایگزین) کند و علت مشکل را مشخص کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا این حادثه به پایه پرتاب آسیب رسانده است یا نه. اسپیس ایکس برای انتقال محموله و مسافران به مدار، ماه و مریخ طراحی شده است. این شرکت در حال حاضر با ناسا قرارداد دارد تا سیستمی را به عنوان وسیله‌ای برای فرود فضانوردان بر روی سطح ماه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید

پدیده ای که بعد از پرتاب موشک اسپیس ایکس در آسمان رخ داد باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اسپیس ایکس موشک استارشیپ ایلان ماسک انفجار موشک تقویت کننده موشک تقویت کننده اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی

(تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی

دیگر خبرها

  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • عکسی پربازدید از حضور خاخام‌های اسرائیلی در کنار بوستر موشک‌های ایرانی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • لحظه وحشتناک از منفجر شدن مین در دست سربازان روس + ویدئو | ببینید سرباز چقدر پرتاب شد!
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید