Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هیات حاکمه طالبان باید مطابق کنوانسیون های بین المللی مسئله حقآبه را بپذیرد و بر اساس آن عمل کند، وگرنه ایران می تواند از ابزارهای قانونی استفاده کند زیرا راهکارهای متعددی وجود دارد.

به گزارش ایسنا- فداحسین مالکی در بازدید از طرح های آبرسانی استان در خصوص ضرورت تامین حق آبه رودخانه هیرمند مطابق کنوانسیون های بین المللی از سوی کشور افغانستان، افزود: بعد از روی کار آمدن طالبان جلسات متعددی در مورد حق آبه برگزار شده است اما مشکل اساسی طالبان این است که ساختاری برای این حوزه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه چاره ای جز صحبت جدی‌تر با طالبان وجود ندارد، ادامه داد: متاسفانه شرایط استان سیستان و بلوچستان بحرانی است و منطقه با عوارض خشکسالی و ریزگردها دست و پنجه نرم می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه طالبان مباحثی را مطرح می کنند که خارج از چارچوب بین المللی است، افزود: براساس تصاویر ماهواره ای کمی آب در پشت سد احساس می شود اما آنها باید سد کجکی را باز کنند.

مالکی گفت: در این میان باید اذعان کرد به طور غیررسمی و خارج از مباحث دیپلماسی با رهبری طالبان در قندهار ارتباط برقرار شده است تا موضوع پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 16 پس از آنکه بخشی از سیلاب شکل گرفته بر اثر بارش شدید در افغانستان از مرز دو کشور عبور کرد و وارد ایران شد، حالا ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه این اتفاق را در چارچوب اجرای توافق حقابه هیرمند خوانده و از تداومش در توافق با طالبان خبر داده است. اظهارات کنعانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نیسان آبی گران شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت جدید وانت نیسان اعلام شد
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول