Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس مصوبات سومین جلسه شواری عالی مسکن، تامین زمین به عنوان اولویت اول وزارت راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن مورد تاکید قرار گرفته است.

بر این اساس 5 مصوبه و یک تبصره از مصوبات سومین جلسه شورای عالی مسکن به مسئله زمین اختصاص دارد که عمده این مصوبات در راستای اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشروح این مصوبات به شرح ذیل است: 

1-دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مکلفند، ظرف مدت مقرر مندرج در قانون نسبت به تحویل اراضی در اختیار به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

۲-استانداران سراسر کشور به عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی استان مکلفند، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا اراضی پیشنهاد شده توسط وزارت راه و شهرسازی جهت تغییر کاربری برای استفاده در طرح های حمایتی مسکن مطابق با زمان‌بندی مندرج در ماده ۸ قانون جهش تولید مسکن تعیین تکلیف شود. چنانچه دستگاه ها پاسخ استعلامات را در زمان تعیین شده ارسال کنند به مفهوم پاسخ مثبت آن دستگاه تلقی و شورای برنامه‌ریزی استان می‌بایست بر این اساس اقدام کند.

۳- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است، در صورت تبدیل روستا به شهر بر اساس تقسیمات کشوری اراضی که در اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن از دستگاه‌های دولتی تحویل گرفته است را به صورت رایگان به وزارت راه و شهرسازی تحویل و یا در قالب طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی استفاده کند؛ شهرهایی که در گذشته از روستا به شهر تبدیل شده اند نیز مشمول موضوع این بند می‌شوند.

۴-وزارت جهاد کشاورزی (سازمان منابع طبیعی) مکلف است، همه اراضی واقع در محدوده و حریم شهرها به استثنای اراضی موضوع تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن را ظرف مدت دو ماه آتی به وزارت راه و شهرسازی تحویل کند.

۵- استانداران سراسر کشور به عنوان رئیس شورای مسکن استان مکلفند اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را مطابق با برنامه تامین مسکن ابلاغ به استان‌ها طی چهار سال را، حداکثر تا پایان مرداد ماه تامین کنند و شورای عالی شهرسازی و معماری مطابق زمانبندی تعیین شده نسبت به الحاق شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای عالی مسکن زمین تامین زمین ساخت مسکن نهضت ملی مسکن قانون جهش تولید مسکن وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مهم قالیباف به رئیسی

رئیس مجلس شورای اسلامی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند