Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:19:06 GMT

همایش نقش مرجعیت اردبیل در قیام گوهرشاد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۵۸۱۲

همایش نقش مرجعیت اردبیل در قیام گوهرشاد برگزار شد

ایسنا/اردبیل همزمان با روز عفاف و حجاب همایش نقش مرجعیت اردبیل در قیام گوهرشاد با حضور مسئولان کشوری و استانی در اردبیل برگزار شد.

در این همایش که ۲۲ تیر در تالار خطایی اردبیل برگزار شد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با گرامیداشت 21 تیر سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی و تجمع در گوهرشاد اظهار کرد: در این روز با محوریت روحانیون مردم متدین مشهد پا به صحنه گذاشتند تا از حجاب زنان و ناموس خود دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا قاسمیان تصریح کرد: بزرگترین ثمره حفظ حجاب و عفاف تأمین امنیت و آرامش برای بانوان و در امان ماندن آنها از آسیب‌های مختلف است که قطعا بانوان ما به حقیقت این موضوع بیشتر آشنا هستند.

وی با بیان آیات و روایات متعدد که به اهمیت حجاب اشاره کرده و زن مسلمان را به حفظ عفاف دعوت می‌کند، گفت: در حقیقت حجاب مایه تشخص زن و اسباب آزادی او است و برخلاف اظهارنظرهای متفاوت، حجاب زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا بانوان عزت و کرامت واقعی خود را حفظ کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل حفظ حجاب را متوجه زنان و مردان و اسباب حفظ سلامت جامعه در ابعاد مختلف اعلام کرد و افزود: در این قیام تاریخی علما و روحانیونی از این دیار به ویژه آیت‌الله سید یونس اردبیلی فداکاری و جانفشانی از خود نشان داد که در تاریخ بی‌نظیر است.

قاسمیان حفظ شأن وعظمت اردبیل را با پیشینه ارزشمند تمدنی، تاریخی، عرفانی و اندیشه‌ای یادآور شد و خاطرنشان کرد: اردبیل در طول تاریخ خدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشته و با تربیت چهره‌های فرهیخته و شایسته سعی کرده در تحولات این کشور تأثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: ما وظیفه داریم تا از این گنجینه عظیم صیانت کرده و به هیچ وجه شأن و عظمت اردبیل را مخدوش نکنیم بلکه همواره با بیان برجستگی‌های تاریخی و تمدنی این دیار پاسدار دستاوردهای ارزشمند به دست آمده باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حجاب و عفاف قیام مسجد گوهرشاد کشف حجاب رضا خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است

امام جمعه بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره و همایش بوشهر ۲ قرن مقاومت در مقابل استعمار گفت: استان بوشهر با تاریخ ۵۰۰ ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با ۴ بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از برگزارکنندگان همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر اظهار داشت: این همایش افق نوینی در عرصه رسانه‌ای جهان ایجاد کرد که امید می‌رود سال آینده با برنامه‌ریزی بسیار دقیق‌تر و کار کارشناسی ویژه این همایش پربارتری برگزار شود.

وی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و اجرایی روز ملی خلیج‌ فارس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری همایش روز ملی خلیج‌ فارس در این شورا سیاست‌گذاری لازم انجام می‌شود.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه بوشهر در عرصه تاریخ ایران با مبارزات مردم علیه استعمارگران و متجاوزان دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه مقاومت است، گفت: استان بوشهر با تاریخ 500 ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با 4 بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است.

امام جمعه بوشهر از برگزاری همایش 2 قرن مقاومت در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کنگره و همایش بوشهر 2 قرن مقاومت در مقابل استعمار در دهه نخست اسفند ماه امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود که لازم است برای تحقق این مهم شورای تخصصی با مشارکت مسئولان و کارشناسان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، برگزاری کنگره حماسه زنان لرده استان بوشهر علیه استعمار پیر انگلیس را از دیگر برنامه‌های امسال نام برد و گفت: این کنگره بین 8 تا 11 آبان سالروز حماسه زنان لرده در مقابله با قشون انگلیسی و شکست ارتش استعمار پیر، برگزار می‌شود.

وی تهیه فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی در زمینه حماسه زنان لرده را مورد تأکید قرار داد و افزود: امسال در سالروز شهادت رئیس علی دلواری 12 شهریور ماه به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار برنامه‌ای ویژه تدوین شود تا سطح ملی و بین‌الملل در بر بگیرد.

صفایی‌بوشهری با اشاره به  اجرا برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این برنامه عصر فردا در بوشهر در راستای تکریم خانواده و حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

برگزاری راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر

حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی هم با اشاره به تدوین برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور خانواده‌ها همراه با برپایی موکب‌های مردمی ساعت 17 و 30 دقیقه از میدان المپیک به طرف میدان شهید رئیس علی دلواری بوشهر به همت ستاد مردمی برگزار می‌شود.

دبیر قرارگاه مردمی برنامه‌های فرهنگی بندر بوشهر با اشاره به اجرا طرح نور اضافه کرد: 25 فروردین ماه، طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حوزه حجاب و عفاف با عنوان طرح نور در سراسر کشور به اجرا در آمد، به این مناسبت در راستای حمایت از نیروی پر تلاش انتظامی و حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب، راهپیمایی بزرگ خانوادگی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

وی خواستار مشارکت گسترده همه مردم در این راهپیمایی بزرگ شد و گفت: خانواده‌های بوشهری در این راهپیمایی حمایت خود را از طرح نور فراجا اعلام و از خدمات مأموران تلاشگر انتظامی تقدیر می‌کنند.

حضور 70 رسانه داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج‌ فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر هم با اشاره به اینکه همایش روز ملی خلیج فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر شد، اظهار داشت: در این همایش بین‌المللی با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باشکوه هر چه تمامتر برگزار شد.

اسماعیل سجادی‌منش با اشاره به حضور 70 رسانه داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر خاطرنشان کرد: شبکه‌های مختلف تلویزیونی اروپایی و آسیایی از جمله کشورهای عربی، روسی، چینی، آلمانی، آمریکایی همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر پوشش دادند که آثار مهمی در جهان در پی‌داشت.

وی با بیان اینکه خبرنگاران داخلی و خارجی از آثار مهم مقاومت در بوشهر بازدید کردند خاطرنشان کرد: خبرنگاران در بازدید از برخی آثار، دیدگاه آنان نسبت به مقاومت مردم بوشهر در برابر کشورهای استعمارگر و استکبار جهانی روشن شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: در بازدید خبرنگاران کشورهای مختلف و رسانه‌های داخلی اقتدار تاریخ مقاومت استان بوشهر نشان داده و در جهان آشکار شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • همایش متمرکز توجیهی کاروان‌های حج تمتع در اردبیل
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد