Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه روس در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی گفت که پرتابه‌های سامانه های پرتاب چندگانه راکت «هیمارس» (HIMARS) که از آمریکا به اوکراین ارائه می‌شوند، هدف سختی برای پدافند هوایی روسیه نیستند و مرتباً سرنگون می‌شوند، اما کی یف از تاکتیک‌های تروریستی مانند حملات ترکیبی بر ضد اهداف غیرنظامی با پشتیبانی ضعیف استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مواردی وجود دارد که کل سامانه هیمارس، یعنی ۶ راکت، به‌طور کامل ساقط شده است.

همزمان، این منبع تاکید کرد که اوکراین از تاکتیک‌های حملات ترکیبی گسترده استفاده می‌کند و اهدافی را انتخاب می‌کند که پوشش ضعیفی از دفاع هوایی ندارند.

وی گفت: چنین حملاتی شامل چندین نوع تسلیحات است که با هماهنگی زمانی وارد منطقه دفاع هوایی می‌شوند. به عنوان مثال، سامانه های اوراگان، اسمرچ، ویلخا و همچنین موشک های هدایت شونده هیمارس را می توان بلافاصله مورد استفاده قرار داد. موشک های تاکتیکی توچکا و حتی پهپادهای Tu-۱۴۱/Tu-۱۴۳ به عنوان طعمه های اضافی را می توان به این مجموعه اضافه کرد.

همچنین «الکسی لئونکوف» کارشناس مشهور نظامی روس نیز در گفتگو با ریانووستی گفت که تبلیغات اوکراینی ها سامانه های هیمارس آمریکایی را به یک سلاح معجزه آسا تبدیل می کند و باعث ایجاد وحشت در نواحی مرزی روسیه می شود، در حالی که نه ویژگی های این سامانه ها و نه تعداد آنها قادر به گذاشتن تأثیری قابل توجه بر روند عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین نیستند.

این کارشناس خاطرنشان کرد که اخیراً بسیاری از حملات توسط نیروهای اوکراینی به زیرساخت های نیروهای مسلح روسیه و شبه نظامیان جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک (LPR و DPR) به سامانه های هیمارس نسبت داده شده است. با این حال، هنگامی که متخصصان روسی به محل تخریب می‌رسند، قطعاتی از سامانه هایی کاملاً متفاوت مانند «توچا-یو» و یا «آلدر» را پیدا می‌کنند.

طبق گزارش ها، آمریکا پیشتر هشت پرتابگر متحرک هیمارس را به اوکراین تحویل داده است و قرار است چهار سامانه دیگر از آن نیز به اوکراین منتقل شود. طبق گزارش های وزارت دفاع روسیه، تا به امروز حداقل دو سامانه هیمارس بر اثر آتش نیروهای مسلح روسیه منهدم شده است.

کد خبر 5537081 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه مسکو اوکراین کی یف ایالات متحده امریکا جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ارتش اوکراین اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا روسیه عراق جنگ اوکراین عربستان سعودی جو بایدن سریلانکا فلسطین مسکو انگلیس شینزو آبه حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه

در همان صبح حملات اوکراینی‎ها به این پایگاه هوایی، ویدئویی منتشر شد که واضح است طی حملات اوکراینی‎ها، انبار ذخیره کیت‎های هدایت ماهواره‎ای بالدار UMPC مورد حمله قرار گرفته‎اند. با انتشار تصاویر ماهواره‎ای نتایج حملات اوکراینی‎ها توسط اکانت‎های اوسینت غربی، در سمت دیگری از این پایگاه هوایی به‎نظر هدف دیگری مورد اصابت قرار گرفته است که در ماه مارس در کنار آن رمپ، جنگنده سوخو-۳۵ پارک بوده است و در حال حاضر مشخص نیست که این اثر مربوط به چه چیزی است. همچنین این اکانت اوسینت مدعی شده است که به جنگنده سوخو Su-35S که در رمپ نزدیک به محل قرار گرفتن کیت‎های UMPC قرار داشته است، آسیبی وارد شده است که اگر در آخر ویدئو دقت کنید همان جنگنده‎های سوخو-۳۴ و سوخو-۳۵ قابل مشاهده هستند که به‎نظر نمی‎رسد که آسیبی به آن‎ها وارد شده باشد. منبع: پارتیزان

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902091

دیگر خبرها

  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟