Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جزئیات جلسه روسای دانشگاه های بزرگ اظهار کرد: در این جلسه بحث های مربوط به کمبود بودجه در حوزه رفاهی مثل تامین تغذیه دانشجویان مطرح و تاکید شد که به منابع مالی بیشتر برای رفع مسائل رفاهی دانشگاه ها مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که بحث تغذیه و خوابگاه وقت زیادی را از هیئت رئیسه دانشگاهها برای رسیدگی به امورات آن می گیرد و درخواست داشتند که دولت بیشتر به دانشگاه ها در این راستا کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه تربیت مدرس یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه را اختیارات هیئت امنای دانشگاه ها در برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه اختیارات هیات امنا این‌گونه بود که استخدام و آیین نامه های مالی، اداری و استخدامی توسط دانشگاهها تدوین و اجرا می شد اما در حال حاضر برای استخدام، سازمان اداری استخدامی باید تایید کند. یا مثلا در بحث نظارت، قبلا بر اساس قوانین هیئت امناها اجرایی می شد ولی در حال حاضر اینگونه نیست و روسای دانشگاه ها درخواست داشتند که اختیارات هیئت امنا در برنامه هفتم توسعه کشور به همان اختیارات برنامه پنجم توسعه کشور بازگردد.

وی ادامه داد: بحث استقلال مالی دانشگاه‌ها از دیگر موارد مورد بررسی در جلسه بود و مطرح شد که دانشگاه ها باید سعی کنند وابستگی شان به بودجه‌های دولتی کمتر و برای این کار باید راهکارهای مناسبی در نظر گرفته شود و مقرر شد یک کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شود تا در خصوص‌ موضوع استقلال مالی دانشگاهها همفکری داشته باشند و نتیجه آن در جلسه بعد روسای دانشگاه‌ها مطرح شود. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مناسب است که دانشگاه ها به این سمت بروند که خودشان درآمدزایی و منابع درآمدی متنوعی برای خودشان پیش بینی کنند.

دانشجو تامین و تعریف استانداردهای زیر نظام های نظام آموزش عالی کشور، تعریف و تعیین ماموریت های زیر نظام های دانشگاه ها و کمبود خوابگاه ها به ویژه خوابگاه های متاهلی را از دیگر موارد مطروحه در این جلسه عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور شهردار تهران در این جلسه گفت: روسای دانشگاه ها انتظارات خود را از شهرداری تهران مطرح کردند و بزرگترین دغدغه آن ها، بحث مسکن اعضای هیات علمی بود که می خواستند شهرداری ها مجوز ساخت مسکن و بحث های مربوط به آن را تسهیل کنند. به طور مثال اگر دانشگاهی زمینی دارد، شهرداری برای تغییر کاربری مجوز دهد. همچنین پیشنهاد شد شهرداری ۱۰ هزار هکتار را برای ساخت مسکن هیات علمی جوان اختصاص دهد.

وی ادامه داد: شهردار تهران در این خصوص قول مساعد دادند که این طرح جز برنامه‌های اولویت‌دار قرار گیرد تا با مشارکت دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی و شهرداری طرح هایی ارائه شود که به خانه دار شدن آن دسته از اساتیدی که صاحبخانه نیستند کمک کند و این موضوع مطرح شد که اگر دانشگاه ها زمینی دارند آنها این زمین را برای این منظور اختصاص دهند و یا شهرداری خود اقدام کند.

وی افزود: شهردار تهران همچنین آمادگی این نهاد را برای ارائه مجوزهای لازم جهت ساخت مسکن هیات علمی اعلام کرد.

کد خبر 5536979 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه هفتم توسعه کشور فرهاد دانشجو دانشگاه ها شهرداری تهران شهرداری سازمان امور دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سازمان سنجش وزارت علوم مرکز جذب وزارت علوم وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب رشته دانشگاه های علوم پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای هیات علمی مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور دانشگاه تهران روسای دانشگاه ها شهردار تهران مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است