Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای محمد اسدیان گفت: سال ۸۵ راه اندازی هر کیلومتر از قطار شهری حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه داشت، ولی امروز این هزینه به یک هزارو۲۰۰ تا یک هزارو۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: بنا شده ایستگاه f تا k ج (۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی) خط ۲ قطار شهری کر به طول حدود ۶.۵ کیلومتر در هفته دولت به صورت آزمایشی افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای اسدیان می گوید: تست سرد، تست گرم، راه اندازی آزمایشی و بهره برداری آزمایشی مراحلی است که قبل از بهره برداری قطعی از این ایستگاه‌ها باید طی شود.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: با راه اندازی آزمایشی که شهریور ماه انجام می‌شود، طبق پروتکل‌های بین المللی سیر و حرکت قطار شهری، حدود سه ساعت در روز مسافر در ایستگاه‌ها جابه جا خواهد شد.

آقای اسدیان گفت: در بهره برداری قطعی هم ایستگاه‌ها حدود ۱۲ ساعت در روز پذیرای مسافران خواهند بود.

او گفت: این اتفاق جایگاه سازمان قطارشهری کرج را به جایگاه اصلی خود بازمی‌گرداند.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: برای انجام تست گرم هم با سازمان قطار شهری تهران مذاکراتی در حال انجام است تا بخشی از تجهیزاتی پیشرفته‌ای که برای متروی تهران خریداری شده به کرج انتقال داده شود.

او گفت: در راه اندازی قطعی به دلیل این که تعداد تردد مسافران زیاد می‌شود راه اندازی سیستم هوشمند سیگنالینگ برای افزایش امنیت مسافران و قطار ضروری خواهد بود.

آقای اسدیان گفت: با مذاکره با شهرداری تهران بنا شده یک رام سه واگنه برای تست گرم و راه اندازی آزمایشی در اختیار کرج قرار گیرد.

او گفت: خطای فاحش در طرح قطار شهری کرج این بود که از همان ابتدا ۱۲ کیلومتر از تونل این طرح حفاری شد و این مساله هزینه زیادی برد.

آقای اسدیان گفت: طبق مطالعات انجام شده، در هر ساعت از اوج ترافیک، قطار شهری باید ۳۳ هزار نفر را جابه جا کند، ولی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اعلام کرده این خط در شلوغ‌ترین ساعات روز نهایتا ۲۳ هزار نفر را جابه جا خواهد کرد.

به گفتهرئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج طبق استاندارد‌های جهانی اگر جابه جایی مسافر در ساعات اوج ترافیک کمتر از ۱۸ هزار نفر باشد، راه اندازی قطار شهری به صرفه نیست و اگر این جابه جایی کمتر از ۱۰ هزار نفر باشد هم باید به سمت راه اندازی BRT حرکت کرد.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه بین کمالشهر در غرب کرج و شهرستان شهریار استان تهران طراحی شده که تاکنون حدود ۱۵ کیلومتر تونل آن حفاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطار شهری بهره برداری طرح بهره برداری راه اندازی قطار شهری شهری کرج هزار نفر او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: برای ساخت این مدرسه ۶ میلیارد تومان هزینه از آورده خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان هزینه شده است.

ابراهیم مرادی گفت: مساحت این مدرسه ۴۲۰ متر مربع است.

وی افزود: با اضافه شدن این ۶ کلاس بخشی از نیاز دانش آموزان ابتدایی شهرک بهاران بر طرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج