Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید پورزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در این جزیره روزانه ۱۰ هزار مترمکعب فاضلاب تصویه می شود که با توجه به نرخ افزایش جمعیت، توسعه فعالیت های گردشگری و اقتصادی افزایش این ظرفیت در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در این راستا شرکت عمران، آب و خدمات جزیره هم اکنون طرح توسعه تصفیه خانه را با ظرفیت پنج هزار متر مکعب را در دستور کار قرار داده که زمستان سال گذشته با اتمام ساختمان و زیرساخت های آن حالا در مرحله نصب تجهیزات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورزادی با بیان اینکه تلاش می شود این طرح تا پایان تابستان به بهره برداری برسد تا در ایام پیک حضور گردشگران در جزیره مشکلی از این حیث وجود نداشته باشد افزود: همچنین طراحی مرحله اول تصفیه خانه فاضلاب جنوب با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب نیز برای سال های آتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه جنوب با طراحی فازهای بعدی در برنامه میان مدت قابلیت افزایش تصفیه فاضلاب جزیره به بیش از ۲۰ هزار متر مکعب را دارد یادآور شد: سازمان منطقه آزاد کیش در راستای طرج جامع توسعه جزیره در نظر دارد شبکه تصفیه فاضلاب را براساس استانداردهای محیط زیستی در برخی نقاط محدود را توسعه دهد تا بتواند تمام پساب را همانند گذشته در فضای سبز بکارگیری کند.

مدول اول تصفیه خانه فاضلاب فعلی کیش (شمال) با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب نیز در  سال ۱۳۹۳ به بهره داری رسیده که با افزایش جمعیت و مسافر به ویژه در فصول پاییز و زمستان شاهد رشد حجم ورودی است.

با اجرای مدول های تازه با استفاده از دیفیوزرهای هوادهی، سامانه میکسرهای هایپر کلاسیک تصفیه خانه به سامانه هوا دهی عمقی تغییر خواهد کرد تا روند تصفیه فاضلاب بهبود یابد.

هم اکنون بیش از ۹۰  درصد آب مورد نیاز فضای سبز جزیره از طریق آب تصفیه شده از فاضلاب تامین می شود که این امر برای صرفه جویی در منابع ارزشمند آب در جزیره کیش اهمیت زیادی دارد.

برچسب‌ها کیش تصفیه خانه جزیره کیش آب و فاضلاب سازمان منطقه آزاد کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش تصفیه خانه جزیره کیش کیش تصفیه خانه جزیره کیش آب و فاضلاب سازمان منطقه آزاد کیش تصفیه فاضلاب تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد

جعفر مرادی‌حقیقی  در بازدید از طرح‌های آبخیزداری بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان گفت: هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره‌سازی این سازه‌ها ۱۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان رواناب در بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال و اسفند ۱۴۰۲ در این سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود