Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@00:09:23 GMT

مورد مثبت بیماری وبا در گیلان تایید نشده است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۶۱۳۶

مورد مثبت بیماری وبا در گیلان تایید نشده است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، احمد قیامی شامگاه سه شنبه در گفتگو با رسانه‌ها با بیان اینکه تاکنون مورد مثبت بیماری التور یا «وبا» در آزمایشگاه‌ها تأیید نشده است، بیان کرد: بیماری التور یک بیماری باکتریایی است که می‌تواند از طریق آب آلوده، سبزیجات و غذای آلوده، اماکن آلوده به میکروب و انسان به انسان منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بیماری التور یا وبا نوعی آلودگی مدفوعی- دهانی است، افزود: این بیماری بدون تب و درد بوده اما اسهال حاد و ناگهانی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: این بیماری در کودکان و سالمندان که قدرت کمتری در برابر تنش‌ها دارند آسیب‌های بیشتری ایجاد می‌کند.

قیامی با بیان اینکه سبزیجات باید حتماً به صورت ضدعفونی شده مصرف شود، ادامه داد: به هیچ عنوان از مراکز آلوده و غیرمجاز مواد غذایی تهیه و مصرف نشود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: افراد مبتلا به بیماری التور یا وبا حتماً باید قرنطینه شوند و از تماس با افراد سالم خودداری کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ وبا بیماری التور آب آلوده مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ بیماری التور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، محمد میرزایی با بیان اینکه اجرای دستورات قضایی با حضور نماینده دادستان اجرا شده است، گفت: به متخلفان پیش از کشت گندم و جو ، اخطار‌های لازم داده شده بود، اما با وجود برخوردبا این نوع کشت‌های غیر قانونی، متخلفان به دلایل مختلف از جمله سودجویی، از فاضلاب خام و پساب‌ها استفاده کردند.

میرزایی با تقدردانی از حمایت‌های نهاد‌های امنیتی و نظارتی برای برخورد با تهدید کنندگان سلامت جامعه یادآور شد: همانگونه که تولید محصول سالم و با کیفیت مورد حمایت نهاد‌های متولی است، هر نوع تولید محصول ناسالم هم کاملا پایش و به طور جدی با متخلفان برخورد می‌شود.

کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: فاضلاب صنعتی حاوی فلزات سمی، سیانور و مواد سمی است که می توانند سبب مسمومیت و مرگ انسان و سایر موجودات زنده شوند.

محصولات کشاورزی که با این آب‌ها تغذیه شده‌اند، غلظت عناصر سمی بالایی دارند و در دراز مدت سبب بیماری مصرف کننده می‌شوند .

 

 

محسنی پور افزود: اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی و به خصوص در مناطق کم ‌آب و حذف محصولات آب ‌بر، توسعه روش‌های کشاورزی گلخانه‌ای و روش نوین به خصوص در مناطق کم ‌آب، ترغیب بخش خصوصی به ساخت تصفیه ‌خانه فاضلاب، به منظور تصفیه فاضلاب شهری با شرط خرید تضمینی آب تولیدی از جمله اقداماتی است که باید برای حل مشکل آبیاری مزارع با پساب تصفیه نشده مدنظر قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • امروز، پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • آخرین مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها
  • مثبت خبر؛ اخبار خوب هفته در استان سمنان
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده