Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای سعیدی گفت: در کشت قراردادی بخشی از بیمه محصول از سوی دولت پرداخت می‌شود و بهینه کردن تولید، افزایش بهره وری و افزایش عملکرد در واحد سطح از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.

سعیدی به طرح جهش تولید در ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان اشاره کرد و گفت: طرح جهش تولید در دیم زار‌ها چهارمحال و بختیاری با اختصاص ۲۲ دستگاه کارنده دیم اجرا خواهد شد و یک طرح مشارکتی است که با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مبارزه با سن غلات در بیش از ۱۳ هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری

الگوی کشت محصولات زراعی بر اساس استعداد اراضی، وضعیت منابع آبی، اقتصاد مناطق، وضعیت مکانیزاسیون، مجموعه‌ای از شرایط اکولوژیکی هر منطقه تعیین شده که توجه به آب مهم‌ترین آن است.

سعیدی با اشاره به اجرای طرح مزارع PVS در سطح استان گفت: با اجرای این طرح با مشارکت کشاورزان، پژوهشگران و کارشناسان در انتخاب ارقام و لاین‌های جدید و مختلف در یک منطقه بوده که با این کار و مشاهده کشاورزان از نزدیک و آموزش آن‌ها منجر به تغییر رفتار آن‌ها به روش‌های بهینه کشت می‌شود.

کشت پایلوت سویا در دو شهرستان آغاز شده است، با توجه به نیاز کشور به تامین روغن و کاهش واردات و همچنین ضرورت تامین کنجاله مورد نیاز بخش دام و طیور در شرایط تحریم قرار گرفتن این دانه روغنی در فهرست اولویت مهم وزارت جهاد کشاورزی است و کشاورزانی که اقدام به کشت سویا کنند از سوی وزارت جهاد کشاورزی یارانه ۳۰ میلیون ریالی برای هر هکتار دریافت می‌کنند.

جهت جلوگیری از آتش سوزی، کشاورزان هر چه سریعتر محصول گندم و جو خود را جمع‌آوری کنند تا شاهد آتش‌سوزی و خسارت‌ها نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت قراردادی کشت گندم چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور صفری با اشاره به اینکه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در حوزه قضائی چهارباغ در سال جدید با جدیت بیشتری در حال پیگیری است، مطرح کرد: با اعلام جهاد کشاورزی شهرستان مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی، اقدامات قانونی برای مقابله در همان مراحل ابتدایی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه این تغییر کاربری‌ها در روستای «قوهه» بخش مرکزی در حال وقوع بود، افزود: با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی، عوامل نیروی انتظامی، یگان امداد و کلانتری‌های تابعه و با همکاری شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات رسان برق و گاز نسبت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات مقتضی انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ ارزش این اراضی که از تغییر کاربری آن جلوگیری شده را حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در خصوص ۱۶۰ قطعه اعمال قانون شده خاطرنشان کرد: در این عملیات اقدامات قانونی در خصوص ۱۶۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز، ۱۲ مورد ویلا و بنای غیرمجاز در حال ساخت، ۵۰ مورد دپوی مصالح، ۹ مورد استخر و ۴۵ مورد محوطه سازی انجام شد.

کد خبر 6095144

دیگر خبرها

  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه