Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:15:52 GMT

«مردم علیه دموکراسی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۶۳۶۴

«مردم علیه دموکراسی» منتشر شد

ایسنا/خوزستان «مردم علیه دموکراسی» نوشته یاشا مونک بات ترجمه امیر میرحاج در ۴١٩ صفحه و با قیمت ١٣٩٠٠٠ تومان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شد.

به گزارش ایسنا، فرانسیس فوکویاما، متفکر مشهور آمریکایی، درباره این کتاب نوشته است: «تحلیلی تیزبینانه از گسترش ناسیونالیسم عوام‌گرا و چالش‌های پیش‌روی دموکراسی در عصر ما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قبلا نام یاشـا مونک را نشنیده‌اید قطعا در آینده خواهید شنید.»

جهان در آشـوب است. در بسیاری کشورها، از ترکیه و مصر و روسیه گرفته تا غرب، پوپولیست‌های اقتدارگرا قدرت را به دست گرفته‌اند. ۲ مؤلفـه بنیادین لیبرال‌دموکراسی، حقـوق فردی و اراده مردم، به‌طور فزاینده‌ای در حال نبرد با یکدیگرند. زمانی که نقش پول در سیاست افزایش یافت و موضوعات مهم از عرصه عمومی خارج شدند، نظامی از «حقوق بدون دموکراسی» پا گرفت.

پوپولیست‌های معترض به این موضـوع می‌گویند می‌خواهنـد قدرت را بـه مردم بازگردانند. اما در عمل چیزی بـه بدی نظام «دموکراسی بدون حقوق» ایجاد می‌کنند؛ در نتیجه همان‌طور که یاشا مونک در این کتاب توضیح می‌دهد، اعتماد به سیاست‌ها در حال کاهش و دموکراسی در معرض خطر نابودی است. مونک با تکیه بر واقعیات روشـن و تحقیقات تازه، عوامل اصلی نارضایتی رأی‌دهندگان را شناسایی و پیشنهاد می‌کند برای معکوس کردن این روند، سیاستمداران اصلاحات رادیکالی را اعمال کنند که بیشترین نفع را برای اکثریت داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دموکراسی کتاب فرانسیس فوکویاما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، درب‌های دانشگاه از ساعت 10:30 برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت 11 خواهد بود.

مجموعه هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه 
•  کمیته امداد امام خمینی(ره)
•  شهرداری تهران
• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (علیه السلام)، کتاب «نامه امام صادق (علیه السلام) به شیعیان» معرفی می‌شود.

این نگاشته‌ سراسر موعظه را که دستورالعمل اعتقادی اخلاقی شیعه است، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) تفضل فرموده، دست بر قلم برده و همچون پدری مهربان برای فرزندانش نوشته و برایشان فرستاده است.

کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
نمازگزاران محترم می‌توانند این کتاب ارزشمند را با 30 درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه تهیه نمایند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست