Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کبری توکلی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برداشت خرما به‌عنوان محصول اصلی نخیلات استان از اواسط شهریور ماه آغاز می‌شود، و محصول خرمای استان بوشهر از کیفیت بالایی برخوردار است و متقاضیان بسیاری در بازار‌های داخلی و خارجی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: پیش‌بینی  می‌شود بیش از ۱۱۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های استان بوشهر برداشت شود و افزایش صادرات خرما نیز مورد توجه ویژه قرار دارد و از آن حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی از آغاز برداشت خارک و رطب از نخیلات استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۶۵ هزار تن محصول از نخلستان‌های استان برداشت شود، که بیشتر آن از نخیلات دشتستان برداشت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته به علت شیوع کرونا صادرات خرما کاهش یافت، اما امسال با فروکش کردن کرونا پیش‌بینی می‌شود این محصول بیشتر از سال گذشته که ۲۷ هزار تن بود، صادر شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد کشاورزی بوشهر نخل صادرات خرما هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر

به گزارش صدای ایران از ایرنا،چیدن محصول توت فرنگی به صورت دستی همه ساله از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و در خرداد ماه به پایان می‌رسد. این استان با محوریت شهرستان رامیان بعد از کردستان و مازندران با تولید ۹ هزار تن توت فرنگی سومین تولیدکننده این محصول کشاورزی در کشور است.

دیگر خبرها

  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول