Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی کالاهای اساسی را با دریافت ارز ترجیحی به کشور وارد و همین کالا ها را با قیمت بیشتر به کشور های همسایه قاچاق می کردند، این موضوع باعث عدم دستیابی مردم به کالاها با نرخ ارز4200 شده بود؛ با حذف این ارز قاچاق کالا روند نزولی پیدا می کند.

محمد علیپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص مزایای حذف ارز ترجیحی اظهار داشت: یکی از محاسن حذف ارز ترجیحی، از بین رفتن زمینه های ایجاد رانت و فساد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی چند سال گذشته حدود 20 میلیارد دلار ارز 4200 برای وارد کردن کالاهای اساسی اختصاص یافته بود اما متاسفانه این کالا ها برخلاف انتظار، با قیمت بازار آزاد به دست مردم می رسید و عملا تاثیری بر سفره مردم نداشت.

علیپور افزود: از طرفی ویژه خواری یکی دیگر از مشکلات ارز 4200 بود که افراد خاصی از این ارز استفاده می کردند؛ اجرای طرح حذف ارز ترجیحی یا به تعبیر رئیس جمهور توزیع عادلانه ی یارانه ها باعث از بین رفتن این  بی عدالتی و ویژه خواری می شود.

وی همچنین اشاره کرد: اختلاف قیمت کالاها در داخل و خارج کشور و شرایط اقتصادی سبب شکل گیری و رشد قاچاق معکوس در زمان تخصیص این ارز شده بود. افرادی کالاهای اساسی را با دریافت ارز ترجیحی به کشور وارد و همین کالا ها  را با قیمت بیشتر به کشور های همسایه قاچاق می کردند، این موضوع باعث عدم دستیابی مردم به کالاها با نرخ ارز 4200 شده بود؛ با حذف این ارز قاچاق کالا روند نزولی  پیدا می کند.

نماینده مردم ماکو در مجلس اسلامی در خصوص جایگزینی برای ارز ترجیحی عنوان کرد:  جایگزین این ارز، کالا برگ الکترونیکی است که در بودجه هم به آن اشاره شده، البته برای اجرای این طرح نیازمند برخی زیر ساخت هستیم  که تا آماده شدن آن  یارانه به صورت نقدی  به مبلغ 300 و 400 تومان و با توجه به دهک بندی های موجود در اختیار مردم قرار می‌گیرد، از جمله مشکلات پرداخت یارانه نقدی،  افزایش نقدینگی و در نتیجه تورم است، به همین دلیل ارائه کالابرگ الکترونیکی روش بهتری برای رساندن این یارانه به دست مردم است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز قاچاق کالاهای اساسی مجلس شورای اسلامی نقدینگی حذف ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ علی رحیمی‌پور گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی امیدیه پس از کسب خبری مبنی بر دپوی انواع کالا‌های خارجی قاچاق در منزل یکی از قاچاقچیان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع، با هماهنگی با مرجع قضایی، از محل بازدید کردند و در نتیجه این عملیات، مقدار یک و نیم تن بادام که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

سرهنگ رحیمی پور ارزش کالای مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: برابر دستور اداره تعزیرات حکومتی شهرستان امیدیه، اموال توقیفی به سازمان نگهداری و فروش اموال تملیکی منتقل و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.  

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا