Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور منابع آب نیشابور از توقف عملیات ترانشه‌برداری و لوله‌گذاری غیرمجاز در بستر فعال رودخانه "دیزباد" در شهرستان نیشابور در خراسان رضوی خبر داد. - اخبار استانها -

سعیدرضا خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نیشابور اظهار داشت: بستر و حریم و آب پایه رودخانه دیزباد در سال‌های گذشته بارها توسط متخلفان مورد تعرض قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با وجود اطلاع‌رسانی‌های قبلی در خصوص لزوم رعایت قوانین حاکم بر رودخانه‌ها و اقدامات بازدارنده و عملیاتی این امور در رفع تصرفات رودخانه‌ای طی سال‌های قبل در رودخانه دیزباد، براساس گزارش‌ها شاهد اقدامات غیرقانونی برخی بهره‌برداران در زمینه استحصال غیرمجاز از زهاب و آب پایه این رودخانه بودیم لذا پس از هماهنگی با مقام قضایی شهرستان زبرخان و همکاری نیروی انتظامی با حضور کارشناسان اجراییات گشت و نظارت این امور، جمع‌آوری لوله‌های انتقال و پر کردن ترانشه و اعاده به وضع سابق در سریع‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفت.

تنش آبی "رویدر" با همکاری آب و فاضلاب استان هرمزگان و کارخانه سیمان بندرخمیر برطرف می‌شودانعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری برای واگذاری 12 هزار انشعاب جدید آب و فاضلاب در قشمشهردار منطقه 20: آب و فاضلاب برای سرپوشیده کردن کانال آب عباس‌آباد‌ همکاری کند

وی ضمن اشاره به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های ناشی از آن طی سالیان اخیر، از توسعه غیراصولی اراضی کشاورزی و باغی بخصوص در مجاورت رودخانه‌ها و متعاقب آن تحمیل نیاز آبی مازاد، به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات آبی منطقه نام برد.

مدیر امور منابع آب نیشابور تصریح کرد: بهره‌برداری غیرقانونی از زهاب و آب پایه رودخانه سبب ورود خسارت به منابع آبی پایین دست و ایجاد اختلاف آبی می‌شود.

خجسته‌پور خاطر‌نشان کرد: بهره‌برداران مجاور رودخانه‌ها و مسیل‌ها قبل از هرگونه اقدام باید نسبت به اخذ استعلام و سیر مراحل اقدام کنند.

انتهای پیام/282/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه. اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد در ششمین روز عید یهودی پسح تا این لحظه ۵۰۰ شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض کردند.

بنابراین گزارش، نظامیان صهیونیست از صبح امروز در راستای تسهیل تعرضات شهرک نشینان به مسجدالاقصی تدابیر امنیتی ویژه ای را به اجرا گذاشته اند.

گروه های فلسطینی نیز با صدور بیانیه هایی ضمن هشدار درباره پیامدهای تعرضات علیه مسجدالاقصی، از فلسطینیان خواسته اند با حضور گسترده در مسجدالاقصی مانع از اجرای مناسک تلمودی از جمله آوردن قربانی ها به مسجدالاقصی شوند.

کد خبر 6090734 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ