Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکایت جنگل‌های زاگرس در این سال‌ها با زخم کهنه آتش و تیزی بی‌رحمانه تبر و آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط دردناک‌ترین قصه درختانی است که ایستاده جان می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس حال جنگل‌های زاگرس براساس آمارها و ارقام مساعد نیست، زخم کهنه آتش و تیزی بی‌رحمانه تبر و آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط دست به دست هم داده تا در مرگ بلوط ها مرثیه سرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوزاندن بلوط‌ها، آتش‌سوزی‌ها و قاچاق چوب از مهم‌ترین بلاهایی بود که در این سال‌ها بر سر درختان زاگرس آوار شده بود و اهتمامی در بین مسئولان وجود نداشت تا با تغییر دولت مردم مثل سایر حوزه ها به این دولت و درمان حال بلوط های زاگرس امید وار باشند.

متاسفانه عده ای سودجو و قاچاقچی دست از جان بلوط ها برنداشته و بدنبال نسل کشی این سرمایه ملی هستند و در روزهایی که دولت و بسیج با آفت این جنگل ها در حال مبارزه هستند این افراد در جنگل های بالا دست شهر یاسوج اقدام به قطع بلوط های کهن سال می کنند.

یکی از مخاطبان صبح زاگرس با ارسال این تصاویر از خبرنگار ما خواست تا با انتشار این نسل کشی به نوعی به مسئولان حافظ جنگل ها تذکر داده شود.

او در این پیامش برای خبرنگار ما نوشت: این همه داد و فریاد مدیران استانی و استاندار محترم و حوزهای لشکری کشوری بخاطر آفتی که باعث خشک شدن جنگل های زاگرس  زده شد و حاصل این کار اعتبار خوبی بود  در اختیار استان برای مبارزه با این آفت قرار گرفت، ولی متاسفانه در مرکز استان و پشت دیوار ساختمان ادارات دولتی، ورودی پارک جنگلی درخت بلوط سیصد ساله را قطع میکنند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بلوط ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوزن سفید

قضیه از این قرار بود که انسان‌ها به قصد گسترش مناطق شهرنشینی اقدام به قطع درختان جنگل کرده بودند. به پیشنهاد گورکن رهبری حیوانات را روباه قرمز عهده دار شد که از همه باهوش‌تر بود.

مسئولیت هدایت گروه به قورباغه محول شد چرا که به پیشنهاد او، حیوانات قصد داشتند، جنگل را به قصد رسیدن به یک زیستگاه طبیعی محافظت شده به نام «گوزن سفید» ترک کنند.

در فصل اول کارتون، حیوانات در تلاش برای رسیدن به پارک گوزن سفید بودند.

در فصل دوم، وقایع دشمنی بین حیوانات و روباه آبی به نام صورت‌زخمی، همسر و توله شان روایت می‌شد و در فصل سوم، شاهد حملۀ موش‌ها به پارک گوزن سفید و تلاش حیوانات در مبارزه با آن‌ها بودیم. 

گوزن سفید، (با عنوان انگلیسی: The Animals of Farthing Wood) به معنای حیوانات جنگل فارتینگ، یک مجموعهٔ کارتونی بریتانیایی بود که به سفارش اتحادیهٔ پخش برنامه‌های اروپایی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ تولید شد.

این اثر بر اساس مجموعه کتاب‌هایی از نویسندهٔ انگلیسی «کالین دن» به کارگردانی «فیلیپ لکلرک» و «الفین لوید جونز» ساخته شده است.

جهت مشاهده اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • گوزن سفید
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان