Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس ستاد مدینه منوره، تاریخ عزیمت زائران مدینه بعد را اعلام کرد و گفت: زائران از امروز چهارشنبه 22 تیر مصادف با 14 ذی الحجه عازم شهر پیامبر (ص) می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، محمد آزاد افزود: همه شرایط برای پذیرایی از زائران عزیز در مدینه منوره فراهم است و دست اندرکاران ستاد مدینه منوره و عوامل اجرایی از روز گذشته مستقر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: میزبان زائران طی روز‌های آتی هستیم و هر کاروان نیز 5 شب در این شهر اقامت خواهد داشت؛ برگزاری زیارت دوره، نوبت گیری برای عزیمت به روضه منوره و دیگر برنامه‌های فرهنگی نیز در مدت اقامت تدارک دیده می‌شود.
رئیس ستاد مدینه منوره اضافه کرد: اولین کاروان مدینه بعد، امروز چهارشنبه 22 تیر وارد این شهر می‌شود و اولین کاروان خروجی از مدینه به ایران نیز دوشنبه 27 تیر است.
به گفته آقای آزاد، در مدینه بعد 13 هتل برای اقامت زائران کشورمان در نظر گرفته شده است که این تعداد هتل در مدینه قبل 11 هتل بود.
وی همچنین درخصوص شرایط هتل‌های مدینه گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر هتل‌های مدینه تخریب شده و هتل‌های جدید ساخته نشده، فقط تعداد محدودی هتل برای اسکان وجود دارد که در این زمینه نیز سعی شده از هتل‌های مناسب برای زائران استفاده شود، اما در هر صورت کیفیت هتل‌های این شهر نسبت به هتل‌های مکه پایین‌تر است.
رئیس ستاد مدینه ادامه داد: همه زائرانی که از جده وارد سرزمین وحی شده اند، مدینه بعد به حساب می‌آیند و از فرودگاه مدینه به کشور بازمی گردند و شرایط لازم برای بازگشت حجاج فراهم است ضمن اینکه پرواز بازگشت از فرودگاه مدینه تا روز 7 مرداد ادامه می‌یابد.
همچنین سرپرست ستاد مکه با بیان اینکه کل زائران حج تمتع در قالب 302 کاروان ساماندهی شده اند، گفته است: 21 هزار و 200 نفر از زائران در قالب کاروان‌های مدینه اول و 17176 زائر نیز در قالب کاروان‌های مدینه دوم ساماندهی شده اند.
اکبر رضایی افزود: امروز 22 تیر، 1300 زائر در قالب 11 کاروان مدینه بعد، از مکه مکرمه خارج و در شش هتل مدینه منوره مستقر می‌شوند، فردا 23 تیر نیز نخستین گروه در قالب سه پرواز به تهران و دو پرواز به تبریز خواهد رفت.
وی در پاسخ سوالی درباره لزوم احرام زائران در روز‌های آینده برای تشرف به مسجدالحرام، گفت: این محدودیت برای تمام حجاج کشور‌ها اعمال می‌شد که بعد از ایام تشریق، این محدودیت برقرار نبود، ولی نمی‌توانیم اعلام کنیم که تا چه زمانی ادامه دارد؛ چراکه وزارت حج و شورای مسجدالحرام به شکل رسمی موضعی در این باره اعلام نکرده اند.
سرپرست ستاد مکه تصریح کرد: ان‌شاءالله از 22 تیر دو ایستگاه سرویس‌های ایاب و ذهاب به حرم راه‌اندازی شود تا زائران بتوانند از فرصتی که در مکه دارند نهایت استفاده را داشته باشند و بیشتر و بهتر به مسجدالجرام مشرف شوند.
رضایی با اشاره به حال و هوای معنوی حاکم بر زائران حاضر در مکه گفت: به لطف الهی زائران پس از انجام مناسک و کسب معنویت در حج تمتع، شور و نشاط ویژه‌ای دارند. تمام خدمات در حوزه‌های اجرایی و فرهنگی در حوزه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در حکم مقدماتی است که شور و معنویت را در زائران ایجاد کند. همان طور که در ایام تشریق در منا این حس و حال خوب زائران نمایان بود.
وی درباره برنامه‌های زائران در مکه و مدینه اضافه کرد: اکنون به طور طبیعی و عادی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی از سوی روحانیون کاروان‌ها در حال پیگیری و اجراست. کاروان‌هایی که در مقطع قبلی به زیارت دوره نرفتند، بعد از استقرار خطوط حمل و نقل درون شهری برایشان زیارت دوره تنظیم می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زائران مدینه منوره ستاد مدینه مدینه بعد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد اظهار کرد: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج انجام گرفته است و حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده اند.

وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره گیری از امکانات موجود و برنامه ریزی مناسب برای تسهیل سازی خدمات اقدام کرده اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت گذاری ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت ها شد.

وی گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.

حسینی تاکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توأم با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

کد خبر 6089099

دیگر خبرها

  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند