Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در شرایطی که اختلاف قیمت به حد مشخصی رسید و نیاز بازار افزایش یافت، فروش کالا بهتر است از طریق بورس کالا انجام شود.

قرعه کشی ایران خودرو در 11 خرداد منتشر شد. ایران خودرو اعلام کرد: ثبت نام مجدد برای مخاطبین رزرو قرعه کشی ایران خودرو انجام خواهد شد. ثبت نام فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو ادامه دار بود تا اینکه وزارت صمت خبر از لغو ثبت نام اینترنتی خودرو داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا رو به کاهش است.

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا با عرضه در بورس کاهشی می‌شود

در پی موافقت شورای عالی بورس با از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا، مصطفی طاهری با اشاره به اینکه با عرضه خودرو در بورس کالا به سمت تناسب میان عرضه و تقاضای واقعی بازار خودرو با حل مشکل اختلاف قیمتی محصولات حرکت خواهیم کرد و این موضوع به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده است، گفت: موضوع عرضه خودرو در بورس کالا از مدت‌ها پیش در کمیسیون صنایع و مادن مطرح شده و بررسی‌های دقیقی درباره این موضوع توسط کارشناسان و اعضای کمیسیون صنایع صورت گرفته است و به نظر می‌رسد بهترین راهکار برای رفع مشکلات در بازار خودرو است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در شرایطی که اختلاف قیمت به حد مشخصی رسید و نیاز بازار افزایش یافت، فروش کالا بهتر است از طریق بورس کالا انجام شود.

وی درباره ساماندهی مشکلات موجود در بازار خودرو، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا بهترین راهکار برای رفع این مشکلات است .

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: این مکانیزم موجب کاهش قیمت می‌شود زیرا دونرخی بودن خودرو از بین رفته، تقاضاهای کاذب بازار حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید است.

وی اضافه کرد: با عرضه خودرو در بورس با شرط مذکور، قیمت این کالا در بورس از بهای آن در بازار بیشتر نخواهد شد بلکه به تدریج کاهشی نیز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: ظرفیت عرضه پرحجم خودرو در بورس کالا براساس اعلام آمادگی این بورس وجود دارد و شورای رقابت در اجرای این طرح حضور دارد و کف عرضه در نظر گرفته می‌شود و جای هیچ کوتاهی و ورود واسطه به بازار وجود ندارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ممانعت وزارت صمت از عرضه خودرو در بورس نیز گفت: دلیل وزارت صمت از این اقدام، این است که در حال حاضر مابه التفاوت فروش خودرو در بورس کالا و قیمت تعیین شده برای این کالا به جیب تولیدکننده می‌رود بنابراین خودروسازان می‌توانند به منظور کسب سود بیشتر، عرضه را مدیریت کرده و منجر به افزایش قیمت خودرو شوند که این موضوع نیز با راهکاری ارائه شده، رفع خواهد شد.

مرحله دوم قرعه کشی خودرو ۲۵ تیرماه آغاز می شود

امید قالیباف در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته، مرحله دوم قرعه کشی خودرو 25 تیرماه (حداکثر تا آخر تیر) برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تا کنون عرضه 82 هزار خودرو در مرحله دوم قطعی شده است، اما احتمال افزایش آن تا 100 هزار دستگاه وجود دارد.

وی تاکید کرد: قرعه کشی با همان سامانه تخصیص یکپارچه خودرو انجام می‌شود البته اقداماتی نیز برای بهبود ضرایب فنی و ایمنی آن انجام خواهد شد.

ثبت نام مجدد برای شرکت در قرعه کشی ایران خودرو

بر اساس اطلاعیه روز ۲۵ خرداد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وابسته به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به اتمام فرصت واریز وجه منتخبین اصلی، تمامی منتخبین ذخیره (رزرو) اولین مرحله قرعه کشی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو که نام آن‌ها در این سامانه اعلام شده، می‌توانند با مراجعه به سایت‌های فروش شرکت‌های خودرو ساز، نسبت به انجام فرآیند ثبت نام نهایی و واریز وجه اقدام کنند. مطابق با این اطلاعیه، مهلت ثبت نام منتخبین ذخیره این دوره از قرعه کشی خودرو، تا ۶ تیر ۱۴۰۱ خواهد بود.

نتایج قرعه کشی و اعلام برندگان محصولات ایران خودرو

پیش فروش و ثبت نام محصولات ایران خودرو در طرح‌های سه ماهه و یکساله اعلام می‌شود و بلافاصله بعد از اتمام ثبت نام، قرعه کشی خودرو انجام می شود و اسامی برندگان در سامانه فروش خودرو اعلام خواهد شد.

از اردیبشهت ماه 1401 اما روش قرعه کشی، ثبت‌نام و اعلام نتایج طرح‌های فروش ایران خودرو با تغییراتی همراه شده است وبه این صورت که کلیه ثبت نام و قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می گیرد. متقاضیان می توانند با اطلاع از قیمت روز محصولات ایران خودرو و در نظر گرفتن بودجه مورد نظر جهت خرید خودرو اقدام کنند

با توجه به تغیرات صورت گرفته مبنی بر نحوه ثبت نام متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌ ایران خودرو و الزام ثبت‌نام از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، نحوه و زمان تحویل خودروها توسط خودروسازان به صورت هر سه ماه یکبار و بسته به شرایط هر طرح مشخص شده است.

اما یکی از سوالاتی که این روزها ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده این است که قرعه کشی خودرو فقط در ایران انجام شده است؟ کشور دیگری در دنیا وجود دارد که چنین کاری را انجام داده باشد. برای یافتن پاسخ این پرسش گفت‌وگویی توسط گسترش‌نیوز با حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو ترتیب دادیم. سنجری در پاسخ به این پرسش گفت: تجربه‌ای از قرعه‌کشی خودرو در دهه ۷۰ در کشور لهستان وجود دارد. کشوری که شرایط تولید و عرضه خودرو در آن خوب نبود. خودروی فیات را در آن زمان از طریق قرعه‌کشی به مردم واگذار می‌کردند. واقعیت این است که بنده خیلی موافق قرعه‌کشی نیستم زیرا تقاضاهای غیر واقعی را عملا تحریک می‌کند. حتی اگر خودرویی هم نخواهم و نیازی به آن نداشته باشم تحریک می‌شوم که در قرعه‌کشی ثبت‌نام کنم و شاید به صورت شانسی برنده شوم.

آخرین اطلاعیه درباره قرعه‌کشی ایران خودرو

ایران خودرو و سایپا روز گذشته اطلاعیه‌ای نیز در خصوص روند قرعه‌کشی منتشر کردند. یکی از مهم‌ترین نکات آن در خصوص زمان واریز وجه بعد از برنده شدن در قرعه‌کشی بود. در ادامه جزییات کامل را می‌خوانید:

۱- جهت اطمینان‌بخشی به افکار عمومی در صحت و دقت قرعه‌کشی، نهادهای نظارتی و رسانه‌ها در تمامی مراحل قرعه‌کشی، حضور خواهند داشت.

۲- بلافاصله پس از اتمام فرآیند قرعه‌کشی، اطلاع‌رسانی لازم در سایت هر یک از خودروسازان به تفکیک خودرو انجام خواهد شد.

۳- متقاضیان مکلفند ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام منتخبان از سوی خودروسازان، نسبت به تکمیل وجه اقدام نمایند؛ ضمن اینکه در صورت عدم واریز وجه، اسامی نفرات جایگزین از محل رزرو، توسط خودروساز و با تایید دستگاههای نظارتی اعلام می‌گردد.

۴- صرفاً سند فروش خودرو از سوی خودروساز، با درج عبارت «ترهین یکساله در فروش فوق‌العاده»، به خریداران تحویل و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) از سوی پلیس راهور تحویل خودروساز گردیده که پس از اتمام دوران ترهین، از سوی خودروسازان، تحویل خریدار خواهد شد.

۵- با توجه به مفاد قرارداد فروش؛ امکان فروش وکالتی خودروهای ثبت‌نامی از سوی متقاضیان در دوران ترهین وجود نخواهد داشت.

۶- متقاضیانی که ظرف ۳۶ ماه گذشته از خودروسازان، خودرو خریداری کرده یا پلاک فعال داشته باشند، از فهرست قرعه‌کشی حذف خواهند شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خودرو ایران خودرو و سایپا ایران خودرو تبریز ایران خودرو دیزل ایران خودرو محصولات ایران خودرو جدید ایران خودرو قیمت ایران خودرو آخرین خبر ایران خودرو وضعیت عرضه خودرو در بورس کالا محصولات ایران خودرو ایران خودرو و سایپا کمیسیون صنایع سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو خودرو انجام فروش خودرو واریز وجه خواهد شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است؛ متقاضیان از ساعت ۱۴ امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ماه) تا پایان زمان تکمیل ظرفیت می‌توانند درخواست خود را از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا ثبت کنند.

فقط متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛ کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه‌ می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

کد خبر 846919 برچسب‌ها خبر مهم گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۵ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش قیمت شاهین در بازار
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول