Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که قرار بود مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از برگزاری فرآیند کنکور ۱۴۰۱ تا ۱۵ تیرماه ابلاغ شود، اما همچنان این مصوبه از سوی دولت ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از تصویب نهایی مصوبه کنکور در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحیه مجدد این طرح از سوی ستاد نقشه جامع علمی کشور، مقرر شد که این مصوبه تا ۱۵ تیر ماه پس از برگزاری فرآیند کنکور از سوی رئیس جمهور ابلاغ نهایی شود، اما تاکنون ابلاغ این طرح صورت نگرفته و برگزاری کنکور ۱۴۰۲ همچنان بلاتکیلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




با توجه به برنامه ریزی سالانه باید یکسال پیش از برگزاری هر کنکور، تغییرات آن به اطلاع داوطلبان برسد، تیرماه ۱۴۰۱ آخرین زمانی است که می‌توان این تغییرات را اعلام کرد.

در جلسه شورا‌ی عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده است در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط نتایج تحصیلی سال دوازدهم دانش‌آموزان و در سال ۱۴۰۴ نتایج تحصیلی سال‌های یازدهم و دوازدهم و در سال ۱۴۰۵ نتایج تحصیلی و معدل سال‌های دهم تا دوازدهم تعیین کننده سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در سنجش و پذیرش داوطلبان باشند. ضمن اینکه دروس عمومی از کنکور حذف شده و با برگزاری سالی دو با تنها از دروس تخصصی آزمون گرفته شود.

پیش از این رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفته بود که اگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور ۱۴۰۲ برای اجرا ابلاغ نشود قطعا کنکور ۱۴۰۲ مطابق سال گذشته اجرایی می‌شود. با رایزنی‌های انجام شده، احتمال تصمیم گیری نهایی به زودی وجود دارد، اما اگر تصمیمی گرفته نشود و مصوبه ابلاغ نشود به اتفاق وزیر علوم در شورای سنجش و پذیرش دانشجو که محل قانونی این موضوع است، تعیین تکلیف می‌شود. با توجه به اینکه ما وظیفه داریم سالانه اطلاع رسانی کنیم باید در روز‌های آتی در این زمینه اطلاع رسانی داشته باشیم.



اما وی در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده است که تکلیف برگزاری کنکور ۱۴۰۲ تا پایان تیرماه و هفته جاری مشخص خواهد شد.


مخالفت وزیر علوم با تغییرات در کنکور ۱۴۰۲

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که با حضور وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش برگزار شد، گفت: در نشست امروز رئیس سازمان سنجش و وزیر علوم تلویحا اعلام کرده‌اند که امکان اجرای مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای کنکور سال ۱۴۰۲ وجود ندارد.


رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مورد کنکور در سال آینده گفت: احتمالا از سال ۱۴۰۳ آزمون سراسری کنکور به شکلی که شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه ریزی کرده است برگزار خواهد شد؛ البته این موضوع باید توسط مجلس تصویب شود.

 



پیش از این محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره علت عدم ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور ۱۴۰۲ گفته بود: درباره مصوبه کنکور ۱۴۰۲ باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی بپرسید، زیرا وزارت علوم و سازمان سنجش مجری مصوبات هستند.

وی در پاسخ به اینکه تغییرات کنکور‌ها باید یک سال قبل به اطلاع داوطلبان برسد و هنوز مصوبه کنکور ۱۴۰۲ ابلاغ نشده است و فرصت اجرای مصوبه از سوی دستگاه مجری گفت: درست اش این است که یکسال قبل اعلام شود، اما یک هفته یا ۱۰ روز جابجایی مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند و ما سعی می‌کنیم خودمان را آماده کنیم برای برگزاری شایسته کنکور. ما طبق آنچه در اختیار داریم عمل می‌کنیم و اگر ابلاغ جدیدی اعلام شود بر اساس آن عمل می‌کنیم.

وزیر علوم همچنین تاکید کرده بود که اگر مصوبه ابلاغ نشود، طبق سال ۱۴۰۱، کنکور اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است، با توجه به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور شورای سنجش و پذیرش برای تعیین تکلیف کنکور ۱۴۰۲ در هفته آینده تشکیل می‌شود، فرآیند اجرایی آن مشخص خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای سنجش و پذیرش دانشجو سازمان سنجش شورای عالی انقلاب فرهنگی تحقیقات و فناوری سنجش و پذیرش مصوبه کنکور سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۲ وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • دستگیری ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند