Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:16:53 GMT

چهارمین جشنواره «چله قصه‌ها» در یزد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۷۵۱۱

چهارمین جشنواره «چله قصه‌ها» در یزد آغاز شد

ایسنا/یزد چهارمین جشنواره قصه‌گویی بومی محلی «چله قصه‌ها» با هدف بسط و گسترش قصه‌های بومی و محلی در استان یزد برگزار شد.

جشنواره قصه گویی بومی محلی «چله قصه‌ها» گرامیداشت استاد «مهدی آذر یزدی»، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ویژه شهروندان یزدی علاقه‌مند به قصه‌گویی و نویسندگی با هدف بسط و گسترش قصه‌های بومی و محلی در استان یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدرضا آخوندی» معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم افتتاحیه این جشنواره با اشاره به این موضوع که قصه و قصه‌گویان باید پرچم‌دار جهاد فرهنگی در عصر و زمانه‌ی امروزی هستند، گفت: قصه گویان می‌توانند استیلای فضای مجازی، هجوم امواج رسانه‌ای و ابر رسانه‌ای که سعی دارند نسل امروز را از گذشته و تاریخ خود منقطع کنند، می‌توانند نسل امروز را به گذشته خود پیوند دهند زیرا اگر قصه‌های یک ملت فراموش شوند و از بین بروند در واقع تمام هویت و ماهیت یک ملت از بین می‌رود.

«سمیه اصحاب صحف» دبیر اجرایی این دوره از جشنواره نیز با اشاره به این موضوع که مبنای تمام این جشنواره بر اساس قصه‌های بومی محلی استان یزد است، اظهار کرد: آثار قصه‌گویی فرستاده شده در بخش‌های مختلف از جمله پادکست‌های قصه‌گویی، قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، داستان‌نویسی و اجرای صحنه‌ای مورد داوری قرار می‌گیرند.

وی افزود: این جشنواره در بخش دختران و پسران بالای ۱۸ سال، دختران و پسران بالای ۱۲ سال، دختران و پسران زیر ۱۲ سال و پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌هاست که هر کدام در بخش خود و در رده سنی مختص خود باهم رقابت می‌کنند.

گفتنی است؛ این جشنواره تا پنجشنبه ۲۳ تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان يزد چله قصه ها استان یزد قصه گویی قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین رویداد رویداد «دختران حاج قاسم» بعد از ظهر شنبه توسط تبلیغات اسلامی قزوین در رامسر آغاز شد.

در این رویداد که به مدت سه روز در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر برگزار می‌شود، بیش از ۳۰۰ دانش آموز دختر از مقطع متوسطه دوم حضور دارند.

این رویداد چهارمین رویداد آموزشی و با هدف توانمندسازی کنشگران فرهنگی و اجتماعی دختر قزوین برگزار می‌شود.

کد خبر 6090265

دیگر خبرها

  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود