Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظاهر پورمجاهد روز چهارشنبه در کارگروه صادرات غیرنفتی استان همدان گفت: با توجه به کریدور ایجاد شده بین ایران روسیه، دستیابی به بیش از هدف صادراتی پیش بینی شده برای سالجاری در صورت تلاش برای بهره برداری از این ظرفیت، امکان پذیر است.

او گفت: سهم بخش صنعت و معدن برای دستیابی به هدف صادراتی تا پایان سال جاری رسیدن به ۷۰۰ میلیون دلار، کشاورزی ۵۵۰ میلیون دلار، بخش خدمات ۱۵۰ میلیون دلار و میراث فرهنگی ۱۰۰ میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد: با وجود مثبت بودن تراز تجاری این استان در سه ماهه امسال، اما باید ارقام صادراتی همدان افزایش یابد.

پورمجاهد گفت: برای رسیدن به این هدف باید بخش‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، خدمات، پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی بیش از گذشته فعال شوند و نسبت به تقویت و دایر کردن میز‌های صادراتی اقدامات لازم را انجام دهند.

او گفت: سیاست دولت مردمی سیزدهم شفاف سازی در کار اقتصادی است همچنین در راستای صادرات دولت سیزدهم اقدامات خوبی را در ۶ ماهه گذشته داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار داشت: داده‌های آماری موید افزایش صادرات غیررسمی سفال از استان همدان است که میراث فرهنگی و صنایع دستی استان باید در زمینه تبعات منفی این اقدام و احتمال پرداخت نکردن هزینه کالا از سوی خریدار، اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.

پورمجاهد خواستار فعال شدن حوزه فناوری، دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی در حوزه صادرات شد و گفت: این استان بدون شرکت مدیریت صادرات و واردات است در حالیکه باید از افراد با تجربه و تحصیلکرده برای ایجاد تشکل صادراتی در حوزه‌های مختلف تعاون و صنایع دستی و دیگر حوزه‌ها استفاده کرد.

او گفت: مجوز ایجاد پایانه صادراتی از یک و نیم سال پیش دریافت و ۲۵ هکتار زمین با تایید منابع طبیعی در جاده تهران برای این طرح پیش بینی شده، اما تاکنون پیمانکار اقدامی انجام نداده بنابراین می‌توان حداکثر فراخوان یکماهه برای جذب پیمانکار جدید داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: سه شرکت نمایندگی بین المللی بزرگ مقیاس برای صادرات کالا در استان همدان دایر شده است که افراد می‌توانند از این ظرفیت برای صادرات بهره بگیرند البته درخواست می‌شود مشخصات این شرکت‌ها در اختیار گمرک قرار بگیرد.

پورمجاهدگفت: طبق قانون باید ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد و نباید در این زمینه خلاف مقررات عمل کرد چرا که هم اینک در این باره ۳۶ پرونده در مرجع قضائی استان همدان تشکیل شده است.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی صنعت و معدن استان همدان میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری

به گزارش همشهری آنلاین چند شرکت باتری‌ساز مطرح کشور در این نمایشگاه حضور داشتند تا توانایی‌های صادراتی خود را نمایش بگذارند. در حاشیه این نمایشگاه گفت‌وگویی با محمدحسین گل شیرازی مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری داشتیم. در این مطلب مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید.

مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری در ابتدا با اشاره به هدف توسعه‌ای این مجموعه در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: با توجه به حضور نماینده‌های متعددی از کشورهای قاره آفریقا، کشورهای GCC (کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مانند کویت، بحرین، عربستان صعودی، عمان، قطر و امارات) و کشورهای حوزه CIS (ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان) این شرکت در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای خود در نمایشگاه شرکت کرد.

گل شیرازی افزود: مجتمع صنعتی سپاهان باتری با برندهای مختلفی همچون اوربیتال، سوزوکی، ویوات و... توانسته استانداردها و مجوزهای متعددی همچون EAC(اعلامیه انطباق کشورهای اوراسیا) را اخذ کند و همچنین استانداردهای عملکردی باتری در آب‌وهوای سرد و گرم ICC(جریان استارت در سرما) را نیز پشت سر بگذارد، توسعه بازارهای صادراتی از سردترین تا گرم‌ترین نقاط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد تیم برگزاری ششمین دوره این نمایشگاه گفت: این مجموعه برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه شرکت کرده است و در سال‌های قبل‌تر نیز به‌صورت غیرمتمرکز حضورداشته است اما این دوره از نمایشگاه صادرات نسبت به دوره‌های قبلی با استقبال پرشکوه‌تری مواجه شد.

مدیر صادرات سپاهان باتری گفت: واحد تحقیق و توسعه کارخانه دائماً در حال به‌روزرسانی سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف برای تولید باتری‌های مدرن‌تر است و در پی این تلاش‌ها به تولید انبوه رسیدن باتری‌های 42، 65 و 100 آمپر و همچنین توسعه باتری‌های سولار 100 آمپر بوده است که در بازار با استقبال خوبی روبه‌رو شد. وی افزود همان‌طور که در تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی عنوان می‌شود، باتری‌های تولیدشده در این شرکت در سراسر کشور با دو سال گارانتی تعویض عرضه می‌شوند که این موضوع حداقل در بازار ایران بی‌سابقه است.

کد خبر 848592 برچسب‌ها صادرات باتری نمایشگاه

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران