Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی عابران پیاده ۵۴ درصد فوتی‌های درون شهری استان مرکزی را تشکیل می‌دهند که به گفته رئیس پلیس راهور استان مرکزی، مدیریت شهری اراک باید نسبت به کشته‌شدگان حوادث رانندگی حساس باشد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، شهرستان اراک قلب تپنده صنعت کشور یکی از شهرهای بحرانی است که علاوه‌بر مشکلات آلودگی هوا با آمار بالای تصادفات رو به رو است که به سبب نبود زیرساخت‌های مناسب متاسفانه هر ساله با آمار بالای تصادفات رو به رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشات حاکی از این است که بیشترین تصادفات در اراک مربوط به عابران پیاده است که متاسفانه به سبب نبود زیرساخت‌های مناسب و بی‌توجهی رانندگان به عابران پیاده همراه با افزایش سرعت شاهد از دست رفتن تعدادی از هموطنان می‌شویم.

حوالی ساعت 13 روز جمعه 17 تیرماه یک دستگاه پژو 405 در بلوار آنجفی، محدوده بیمارستان خوانساری اراک با انحراف از مسیر به تیربرق واقع در پیاده‌رو برخورد کرد، در این حادثه راننده خودرو به شدت مجروح شد و به همراه دو سرنشین دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

در هفته گذشته شاهد حوادث درون شهری بسیاری بودیم که متاسفانه یکی از دلخراش‌ترین آنها در بلوار آنجفی اتفاق افتاد و این روزها خبرهای زیادی از وضعیت تصادفات و چپ شدن خودرو منتشر شده که خبرنگار تسنیم درباره علت تصادفات با رئیس پلیس راهور استان به گفت‌و‌گو پرداخت.

حادثه در بلواری با دوربین‌های نظارتی کم

«سرهنگ سیدعلی حسینی» رئیس پلیس راهور استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به وضعیت تصادفات گفت: معمولاً در فصل تابستان با توجه به اینکه مدارس تعطیل می‌شوند، مسافرت‌ها آغاز می‌شود و افزایش طول روز تصادفات به صورت ناخواسته بیشتر می‌شود و افزایش تصادفات یک مقدار طبیعی است.

وی افزود: درباره این واژگونی، بلوار آنجفی با توجه به شرایطی که دارد و چندین خط حرکتی برای هر لاین گذاشتن برای همه به ویژه برای رانندگان متخلف اغواکننده است و برای افرادی که رعایت نمی‌کنند سرعت را افزایش می‌دهند.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی ادامه داد: چندین خط حرکت گسترده در خیابان خلوت اجازه می‌دهد که راننده سرعت خود را افزایش دهد هر چند که در داخل شهرها حتی در خیابان آنجفی سرعت حداکثر 60 کیلومتر است اما متاسفانه چندین مورد با شهرداری درباره این معبر که معبر عریضی است و تجهیزات کنترل کاهش یا به عبارتی اقدامات آرام‌سازی برای محل به صورت کافی وجود ندارد، این موضوع مطرح شده است.

حسینی تصریح کرد: به اندازه کافی دوربین در این محل موجود نیست تا بتوان سرعت‌ها را کنترل کرد همچنین سرعتگاه و سرعتگیر هم وجود ندارد بنابراین اقداماتی که می‌توان در این محل آرام‌سازی انجام داد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این محل به سبب اینکه منطقه مسکونی و دارای پارک است میل به گذشتن از عرض این معبر زیاد است و عابر پیاده و دوچرخه عبور ‌کنند و کارکرد آن به سبب این که درون شهری است باید آرام‌سازی انجام شود.

بی‌توجهی شهرداری اراک به مکاتبات پلیس راهور

رئیس پلیس راهور استان مرکزی بیان کرد: علی‌رغم اینکه مکاتبات متعددی با شهرداری انجام شده شهرداری در راستای آرام‌سازی محیط تاکنون اقدام موثری انجام نداده و دوربین، سرعتگاه و سرعتگیر که باید برای آرام‌سازی نصب شود این کار انجام نشده است.

حسینی ادامه داد: نتوانستند به صورت هوشمند سرعت‌ها را کنترل کنند این موضوع یکی از دلایل وقوع تصادفات در این منطقه است هرچند که سایر خیابان‌ها که عریض شدند نیز چنین وضعیتی وجود دارد و امیدواریم یک حرکتی در شهرداری و شورای شهر انجام شود و نسبت به تعداد کشتگان در اراک حساس شوند.

وی عنوان کرد: حدود 54 درصد این کشتگان مربوط به عابران پیاده است که علت اصلی آن سرعت وسایل نقلیه است و آرام‌سازی هم انجام نشده و خودروها با سرعت حرکت می‌کنند و علت دیگر برداشتن سرعتگیرها بوده که متاسفانه قرار شد سرعتگیرها برداشته شود و سرعتگیر استاندارد نصب شود که این کار انجام نشده است.

باید شورای ترافیک به صورت جدی وارد شود

رئیس پلیس راهور استان مرکزی تصریح کرد: ماه گذشته هم در خیابان شهید شیرودی از روی گذرگاه عابر پیاده متاسفانه عابرپیاده از بین رفت بنابراین باید آرام‌سازی در محیط‌های شهری انجام شود و هر فاکتوری که باید انجام شود تا محیط آرام شود تاکنون انجام نشده که امیدواریم در آینده شورای ترافیک به صورت جدی وارد شود.

حسینی خاطرنشان کرد: موضوع سرعتگیرها و تصادفات را به مراجع قضایی اعلام می‌کنیم که معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به خوبی ورود پیدا کرده و کمیسیون مربوط به این سوانح تشکیل شده و بررسی می‌کند که امیدواریم زودتر موثر واقع شود تا بتوانیم روند افزایش تصادفات در اراک به ویژه برای عابر پیاده را کنترل کنیم که علت آن به سبب سرعت و نبود ادوات کاهنده سرعت بوده و باید با ایجاد موانعی بتوان سرعت خودرو را کم کرد و شهرداری بتواند از گزینه‌های کنترل تخلفات در معابر نصب کند تا سرعت‌ها کنترل شوند.

90 درصد خودروهای داخلی در تصادفات "فوتی و جرحی" می‌دهند!/ پرداخت جریمه خودرو به صورت تقسیط در طرح عیدانه پلیس تحقیقات درباره تصادف مرگبار خودروی برقی تسلا آغاز شد تصادف زنجیره‌ای 6 خودرو در آزادراه کاشان ـ قم 15 مصدوم به‌دنبال داشت

به‌گزارش تسنیم ، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و کنترل فرزندان توسط خانواده‌ها علاوه‌بر اقدامات زیرساختی و تدابیر مسئولان یکی از موضوعات مهم در کنترل تصادفات است که انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی در این زمینه حضور پررنگی داشته باشند. 
انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پلیس راهور استان مرکزی عابران پیاده انجام نشده انجام شود درون شهری آرام سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از اجرای طرح بزرگ آموزش ایمنی تردد عابران و موتورسواران به مدت دو هفته در ۵۰ روستای استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح امروز در روستای لیفشاگرد صومعه‌سرا و نصیر محله شفت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، غلامعلی نیک‌فهم امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارائه آموزش‌های ترافیکی به کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها از جمله برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان است، اظهار کرد: طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده در ۵۰ روستای استان گیلان به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح امروز در روستای لیفشاگرد صومعه‌سرا و نصیر محله شفت آغاز شد، افزود: روستاهای شهرستان‌های رشت بخش مرکزی و کوچصفهان، صومعه‌سرا، شفت، آستانه، تالش، بندرانزلی، خمام، لنگرود، و رودسر در طرح آموزش ایمنی تردد عابران و موتورسواران شرکت خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان کاهش خطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح است، خاطرنشان کرد: سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران به علت رعایت نکردن ایمنی عبور و مرور با انجام رفتارهای پرخطر، با معرض خطر قر دادن دیگران، جان خود را در راه‌های برون‌شهری از دست می‌دهند.

نیک‌فهم با اشاره به کاهش آمار تلفات و مصدومان ناشی از وقوع سوانح جاده‌ای تصریح کرد: بر اساس نتایج مثبت گذشته، مرحله جدید از طرح آموزش موتورسواران و عابران پیاده با توجه به اهداف یاد شده در سطح روستاهای استان گیلان اجرایی می‌شود.

کد خبر 748906

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود