Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: با عملیاتی شدن ایده ایجاد پردیس یا پارک علم و فناوری تخصصی خودرو، توان شرکت های دانش بنیان به صورت نظام‌مند در اختیار شرکت‌های خودروسازی قرار می‌گیرد و زمینه تقویت صنایع خودرو سازی فراهم می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، علی خیرالدین در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و تولید خودرو هیبریدی شاهین افزود: در شرکت های بزرگ خودروسازی حدود ۶ درصد از فروش این صنایع به تحقیق و توسعه اختصاص داده می شود، نمی دانم که در ایران این رقم چند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بخشی از فروش صنایع  را باید برای  توسعه و تحقیق در نظر بگیریم. در قانون جهش تولید دانش بنیان صنایع و شرکت های بزرگ هر عددی را که برای  تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنند به عنوان اعتبار مالیاتی برای آنها حساب خواهد شد و حتی می توانند آن را به سال های آینده موکول کنند.

معاون وزیر علوم همچنین گفت: توجه به پتنت و ثبت اختراع هم موضوع مهمی است، شرکت تویوتا روزانه حدود ۹ ثبت اختراع دارد و این عدد در ایران به شدت پایین است و امیدواریم که ایران خودرو و سایپا در این بخش به ویژه در بخش پتنت خارجی و اروپا وارد شوند.

خیرالدین ۲ پیشنهاد تشکیل پردیس علم و فناوری در خودرو  و موضوع اعطای بورسیه به متخصصان سایپا را مطرح کرد و اظهار داشت: کشور چین حدود ۴۰ درصد پتروشیمی دنیا را در اختیار دارد و حدود ۴۰۰ پارک پتروشیمی و شیمی دارا است اما در ایران پارک تخصصی نداریم، وزارت علوم از سایپا و ایران خودرو می خواهد که به این موضوع وارد شوند تا بتوانیم اولین پارک تخصصی را در حوزه خودرو افتتاح کنیم.

وی درمورد موضوع بورسیه ها هم یادآور شد که وزارت علوم از این موضوع به شدت استقبال می کند و خواستار این است سایپا ظرفیت وزارت علوم را در بخش دانشجویی به عنوان بورسیه بپذیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: همچنین مساعدت سایپا را در گرنت و دستیار فناوری خواستار هستیم تا دانشجویان ارشد و دکتری را در شرکت های بزرگ صنعتی و دانش بنیان و واحدهای فناور مهمان کنیم و به آنها حقوق پرداخت خواهیم کرد، یعنی به دانشجویان کارشناسی یک میلیون تومان، ارشد ۲ تومان و دکتری سه میلیون تومان تا در فرصت ۶ ماهه همزمان با تحصیل کارآموزی انجام دهند و این موضوع در تفاهم نامه وزارت علوم ذکر شده بود.

براساس گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، خیرالدین یادآور شد: در بحث سامانه نظام ایده ها و نیازها خواهشمندم که سایپا بتواند نیازهای مدنظر خویش را در سامانه وارد کند تا بتوانیم از ظرفیت های پارک های علم و فناوری و شرکت های فناور، دانش بنیان و دانشگاه و پژوهشگاه ها استفاده کنیم. حدود ۱۸ پژوهشگاه ملی، ۱۳۰ دانشگاه، بیش از ۸۰ هزار هیئت علمی داریم که سایپا می تواند از این ظرفیت استفاده کند. اعتقاد دارم که بحث فناوری و نوآوری یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است و در وزارت علوم خدمت شما هستیم تا با کمک یکدیگر مشکلات حوزه خودرو را رفع کنیم.

 وی به تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و تولید خودرو هیبریدی شاهین اشاره کرد و گفت: به جز این دانشگاه که در این طرح حضور دارد، دانشگاه‌های دیگری هم آماده همکاری با خودروسازان هستند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یکی از موفق ترین دانشگاه های کشور در حوزه صنعت و مباحث پژوهش و فناوری است و همیشه در رتبه بندی های تایمز و رتبه بندی های معتبر دیگر دانشگاه صنعتی بابل جزو اولین ها است و شرکت سایپا انتخاب خوبی انجام داده و امیدوارم که بتوانیم با استفاده از ظرفیت آنها خودرو و سوخت فسیلی را تبدیل به خودروی هیبریدی کنیم و باید در راستای موتورهای برقی  و خودران تلاش کنیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، گردشگری ، علی خیرالدین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری گردشگری علی خیرالدین دانشگاه صنعتی علم و فناوری صنایع خودرو دانش بنیان وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیأت‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ آقای محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقاء و آقای سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

کد خبر 6097998

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران