Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی گفت: کسبه این استان سرمایه در گردش برای خرید اجناس ندارند.

مهدی امیدوار در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از زمانیکه قیمت کالاها افزایش پیدا کرده است توان خرید مردم کاهش یافته و این امر سبب شده تا سرمایه درگردش و میزان نقدینگی کسبه کاهش یابد.

وی افزود: این امر سبب شده تا در میان اصناف رکود شدیدی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوار با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار مسکن و خرید و فروش آن با رکود شدیدی مواجه است، ادامه داد: ۳۰ تا ۴۰ درصد از صنوف وابسته به این ساختمان سازی است و زمانیکه بازار خرید و فروش ساختمان ضعیف باشد، آن صنوف نیز دچار رکود می شوند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی دیگر اصناف در این استان اجاره بهای مغازه ها در تمام استان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۷۰ درصد از صنوف این استان اجاره نشین هستند، گفت: در حال حاضر اجاره مغازه پنج میلیون تومانی به ۱۷ میلیون تومان و اجاره دو میلیونی به ۱۲ میلیون رسیده است.

وی افزود: از سوی دیگر برخی از صاحبان مغازه طلب ۶ ماه کرایه را به صورت یک جا دارند و این امر سبب شده تا برخی از افراد مجبور به برداشت حدود ۱۰۰ میلیون وام شوند تا بتوانند کرایه ۶ ماه یک مغازه را پرداخت کنند.

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی گفت: طی دو سال گذشته پروانه یک هزار واحد صنفی در این استان ابطال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالی اجاره بهاء تعطیلی صنوف خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری

 استاندار خراسان شمالی در بازدید از نمایشگاه اکسپو از ایجاد ناحیه صنعتی اختصاصی خبر داد و گفت: پس از بررسی در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی در این نمایشگاه با هیئت‌های مختلف تجاری و همچنین سُفرای کشور‌های ترکیه و تاجیکستان در رابطه با ظرفیت‌های صادراتی استان گفتگو کرد.

وی همچنین حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند اکسپو ۲۰۲۴ را فرصتی ارزشمند برای معرفی محصولات و پتانسیل‌های خود به بازار‌های جهانی دانست و گفت: انتظار می‌رود با حمایت مسئولان و حضور فعال‌تر تولیدکنندگان، شاهد افزایش صادرات محصولات ایرانی باشیم.
استاندار بر ضرورت حمایت مسئولان از تولید داخلی و صادرات غیرنفتی، تسهیل تولید و رفع موانع برای تولیدکنندگان، توانمندسازی تولیدکنندگان برای حضور در بازار‌های جهانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات محصولات تأکید کرد.

نمایشگاه تجاری ظرفیت‌های صادراتی ایران از هشتم اردیبهشت ماه در ۱۷ سالن نمایشگاهی در تهران گشایش یافته و تا دوازدهم اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان است.

 خراسان شمالی هم دستاورد‌های خود در این زمینه را به نمایش گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی