Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@13:28:59 GMT

پیشرفت طرح‌های هوشمندسازی شهری در واشنگتن

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۷۸۷۱

پیشرفت طرح‌های هوشمندسازی شهری در واشنگتن

واشنگتن دی.سی.، پایتخت ایالات متحده آمریکا به زودی از نظر هوشمندی تحولات زیادی را تجربه خواهد کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جایگزینی لامپ‌های سیستم‌های روشنایی شهری با لامپ‌های ال‌ای‌دی جدید اشاره کرد که به طور کامل از انرژی تجدیدپذیر برای تامین نیروی مورد نیاز خود بهره می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران واشنگتن دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی. به زودی از تکنولوژی برای تبدیل تمام سیستم‌های روشنایی شهری به نوع هوشمند بهره خواهند گرفت و از این طریق، به هوشمندی بیشتر پایتخت آمریکا کمک خواهند کرد. علاوه بر این، اقدام جدید در کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی نقش مهمی ایفا خواهد کرد که این امر می‌تواند به سهم خود در بهینه‌سازی عملکردهای حفظ و افزایش امنیت سهیم باشد.

در حال حاضر، در سیستم‌های روشنایی شهری از لامپ‌های پرمصرف سدیمی بهره گرفته می‌شود بدون این‌که هیچ نظارتی از راه دور بر آن‌ها انجام گیرد. در اقدام جدید، مدیران شهر از لامپ‌های ال‌ای‌دی هوشمند در این سیستم‌ها استفاده خواهند کرد که امکان نظارت از راه دور را نیز برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

در پروژه جدید واشنگتن دی. سی.، ۷۵ هزار سنسور برای نظارت بر سیستم‌های روشنایی در سراسر شهر نصب خواهد شد و در نتیجه، نیازی به حضور در هر منطقه برای آگاهی از مشکل احتمالی پیش‌آمده برای هر سیستم نیست. مدیران شهر هزینه‌ای ۳۰۹ میلیون دلاری برای پیاده‌سازی این طرح در نظر گرفته‌اند و امیدوار هستند از این طریق، برابری دسترسی به خدمات را در سراسر واشنگتن دی. سی. بهبود ببخشند، ضمن این‌که محدوده پوشش اینترنت پرسرعت را نیز گسترش خواهند داد.

تیم اجراکننده پروژه در نظر دارند از نوع حامل اتصال NB-IoT / LTE-M با اندوخته سلولی چندمنظوره بهره گیرند که اکنون نیز در شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از گسترش آن در سراسر پایتخت آمریکا مطمئن شوند و از پرداخت هزینه‌های مضاعف خودداری کنند.

در سیستم روشنایی جدید واشنگتن دی. سی.، لامپ‌ها در طول روز نیز از نیروی لازم برای روشن شدن برخوردار خواهد بود که البته فرآیند روشن شدن آن‌ها به طور خودکار و در هنگام تاریکی صورت می‌گیرد، ضمن این‌که وای‌فای متصل شده در هر سیستم نیز نیروی خود را از آن تأمین خواهد کرد.

کد خبر 587859

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان آمریکا واشنگتن هوشمندسازي هوشمند سازي شهرها سیستم روشنایی وای فای لامپ های ال ای دی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سیستم های روشنایی واشنگتن دی سیستم ها لامپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بهبود خدمات‌دهی در پارکینگ‌های عمومی شهر قم است.

وی با اشاره به اولویت هوشمندسازی در این پارکینگ‌ها افزود: در مناسبت‌ها برنامه ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی مسائل مرتبط با پارکینگ‌ها و تشدید نظارت وجود دارد که در حال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه هوشمندسازی پارکینگ‌ها ابتدا در اطراف حرم و هسته مرکزی شهر و سپس در قسمت‌های مختلف شهر مدنظر است، خاطرنشان کرد: بسیاری از تخلفات همچون پرداخت‌های خارج از قاعده و دریافت تعرفه اضافه، دزدی و سرقت خودروها و مقوله‌های مهم دیگر با هوشمندسازی پارکینگ‌ها کاهش پیدا می‌کند.

خلیلی اضافه کرد: در پارکینگ‌هایی که هوشمندسازی می‌شوند، اپراتوری که در ورودی پارکینگ نشسته است دخل و تصرفی در هزینه پارکینگ ندارد و همه محاسبات به صورت هوشمند انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این سیستم هنگام ورود عکس از پلاک خودرو گرفته تا زمان خروج مطابقت داده می‌شود، همچنین تمام هزینه به شکل سیستمی ثبت خواهد شد و در پایان تنها رمز از راننده می‌خواهند تا از پارکینگ خارج شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: شکایت‌های زیادی در خصوص دریافت تعرفه‌های اضافی در پارکینگ‌ها به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک مخابره می‌شد، اما در حال حاضر با اجرای طرح هوشمندسازی که در بعضی پارکینگ‌ها مثل زائر صورت گرفته است، شکایت‌ها در ماه به یکی یا دو عدد رسیده است.

خلیلی گفت: طرح هوشمندسازی در پارکینگ زائر در پایان سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی آغاز شد و سال ۱۴۰۳ در باقی پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت اجرای کامل این طرح، موضوع شکایت‌های مردمی کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 749325

دیگر خبرها

  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • ۶۳۰ پنل‌خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع می‌شود
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن