Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه واکنش کارلوس کی روش به پیشنهادهای تیم های مختلفت را بازتاب داده است

کی‌روش به برخی همراهانش اعلام کرده تیم ملی فوتبال ایران سرمربی رسمی دارد و با تیمی که سرمربی دارد برای حضور روی نیمکتش مذاکره نمی‌کند.

به گزارش طرفداری و به نقل از فرهیختگان، تیم ملی فوتبال ایران سرانجام با دراگان اسکوچیچ قطع همکاری کرد تا در فاصله حدود چهار، پنج ماه مانده به آغاز رقابت‌های جام‌جهانی چالشی جدید برای فوتبال ایران به وجود بیاید؛ چالشی به اسم انتخاب سرمربی جدید به‌عنوان جایگزین سرمربی کروات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع از همان عصر روز دوشنبه که خبر برکناری سرمربی تیم ملی توسط کمیته فنی منتشر شد، اسامی متعددی از سوی رسانه‌های مختلف به‌عنوان سرمربی تیم ملی اعلام شد؛ از مربیان ایرانی مثل دایی، قلعه‌نویی و نکونام تا نفرات نام‌آشنای خارجی مانند کی‌روش و برانکو که اتفاقا هردو نفر سابقه هدایت تیم ملی ایران در جام‌جهانی‌های گذشته را در کارنامه دارند.

در این بین اما برانکو زودتر از سایرین به خبر گزینه‌شدنش برای هدایت تیم ملی واکنش نشان داد و تاکید کرد تا سال ۲۰۲۴ با عمان قرارداد دارد و ضمن ابراز خوشحالی از اینکه نامش برای تیم ملی ایران مطرح‌شده اعلام کرد به‌خاطر قراردادش نمی‌تواند به ایران بازگردد و سرمربی عمان خواهد ماند. ضمن اینکه او از هموطنش نیز حمایت و تاکید کرد دلیلی برای برکناری اسکوچیچ که تیم ملی ایران را در شرایطی سخت به جام‌جهانی رساند، وجود ندارد.
همه اینها درحالی است که از یک سرمربی ایرانی به‌عنوان گزینه جدی نیمکت تیم ملی نام برده می‌شود اما برخی منتقدان در واکنش به چنین خبری معتقدند اگر قرار به انتخاب سرمربی ایرانی بود، تیم ملی مسیرش را با اسکوچیچ می‌رفت و انتخاب یک سرمربی ایرانی با توجه به اسامی مطرح‌شده برای جایگزینی سرمربی کروات نمی‌تواند با توجه به زمان کم باقی‌مانده تا مسابقات جام‌جهانی قطر منطقی باشد.

با این حال فارغ از همه اسامی مطرح‌شده به نظر می‌رسد این روزها نام یک سرمربی جدی‌تر از سایر اسامی پیگیری می‌شود؛ کارلوس کی‌روش پرتغالی که دو بار همراه با تیم ملی ایران به جام‌جهانی رسیده و همین موضوع یک دسته از تصمیم‌گیرندگان را در این برهه زمانی ترغیب کرده است تا به فکر ادامه همکاری با این سرمربی بیفتند. در این خصوص شنیده می‌شود حتی مذاکراتی هم بین طرفین از مدتی پیش انجام شده و حالا درباره انتخاب سرمربی دورگه موزامبیکی – پرتغالی باید منتظر زمان تصمیم‌گیری باقی ماند.

با تیمی که مربی دارد صحبت نمی‌کنم
کی‌روش که این روزها کمتر پاسخ رسانه‌های ایرانی را می‌دهد، در یک جمع خصوصی بدون تایید یا تکذیب تماس از سوی فدراسیون ایران برای مذاکره با وی به برخی همراهانش اعلام کرده تیم ملی فوتبال ایران سرمربی رسمی دارد و با تیمی که سرمربی دارد برای حضور روی نیمکتش مذاکره نمی‌کند. البته کی‌روش این صحبت‌ها را قبل از برکناری اسکوچیچ مطرح کرده بود و با توجه به اینکه جدایی مربی کروات قطعی به نظر می‌رسد سرمربی پرتغالی هم طبعا مشکلی برای انجام مذاکرات جدی‌تر ندارد.

البته برخی می‌گویند کی‌روش برای رسیدن به رکورد جاودانه ۵ دوره حضور در جام‌جهانی حاضر است تن به هر کاری بدهد تا جایی‌که این‌بار دیگر مسائل مالی برایش در اولویت قرار نداشته باشد. در هر صورت این چهره دوره‌های پایانی سرمربیگری خود را سپری می‌کند و برای او از لحاظ جایگاه و اعتبار خیلی اهمیت دارد که بتواند همراه با تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هم در قطر حاضر باشد و به همین دلیل مذاکره کردنش با ایران چندان هم دور از انتظار نیست.

 نه به عراق و مصر
کارلوس کی‌روش بعد از اینکه موفق نشد با مصر به جام‌جهانی صعود کند به کار خود با این کشور پایان داد، این درحالی است که مسئولان ورزش این کشور دوباره در تماس‌های خود از این سرمربی درخواست کرده‌اند تا در دوره کاری جدیدی قراردادش را با مصر ادامه بدهد. در این بین کی‌روش که به برخی دخالت‌ها در کارش در مصر اعتراض کرده بود در این خصوص در ابتدا پاسخ منفی داد اما مصری‌ها از طریق وزیر ورزش خود یک‌بار دیگر این درخواست را در این اواخر دوباره مطرح کردند و جالب اینکه وزیر ورزش مصر در تماس با این سرمربی به وی اعلام کرده اگر به کارش با این کشور ادامه بدهد این تضمین را می‌دهد که هیچ‌کس در کار وی دخالت نکند!

از سوی دیگر از تیم ملی عراق هم به‌عنوان یک مشتری دست به نقد دیگر برای کی‌روش نام برده می‌شود. به گفته یکی از خبرنگاران ورزشی کشور عراق، سرمربی سابق تیم ملی ایران در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ دوباره مدنظر فدراسیون فوتبال این کشور قرار گرفته ولی بازهم به پیشنهاد عراقی‌ها پاسخ منفی داده است. کی‌روش قبل از انتخاب مصر هم از عراق پیشنهاد داشت اما دفعه قبلی هم به درخواست این کشور دست رد زده بود تا مردان سرزمین فراعنه را انتخاب کند.

 گرفتار کرونا
کارلوس کی‌روش این روزها در موزامبیک و در زادگاهش به استراحت مشغول است. شنیده‌ها حاکی از آن است که سرمربی سابق تیم ملی ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده است، با این حال حدود چند روزی می‌شود که علائم کی‌روش از بین رفته و این سرمربی بدون مشکل خاصی که سلامتی وی را تهدید کند، از این مهلکه خلاصی پیدا کرده است. در هر صورت اینکه همکاری کی‌روش با فدراسیون ایران و تیم ملی منجر به نتیجه شود یا خیر باید منتظر زمان باقی ماند. برخی منتقد جدی و مخالف بازگشت این سرمربی هستند و از سوی دیگر برخی دیگر اعتقاد دارند فقط با این چهره می‌توانیم در جام‌جهانی موفق عمل کنیم، چون او شناخت خوبی از فضای فوتبال ایران دارد.

کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال روز گذشته تیم فعلی ایران را حاصل کار کی‌روش عنوان کرده تا به این ترتیب این بهانه دست موافقان سرمربی پرتغالی باشد که با توجه به شناخت کی‌روش از فوتبال ایران و فرصت کم باقی‌مانده تا جام‌جهانی فقط این چهره می‌تواند ناجی تیم ملی در قطر باشد.

 گزینه مناسب به شرط مهارشدن!
با این شرایط تیم ملی ایران یک گام به عقب برخواهد داشت، درحالی که ۳۱ تیم دیگر وضعیت فنی ثابتی دارند و برنامه‌های آماده‌سازی خود را آغاز کرده‌اند اما تیم ملی ایران حالا با از دست دادن سرمربی خود یک گام هم رو به عقب برداشته و تا بخواهد از لحاظ فنی برای این تیم تعیین‌تکلیف شود، مطمئنا زمان بیشتری را هم از دست خواهیم داد. در چنین شرایطی منطق حکم می‌کند شخصی جانشین اسکوچیچ شود که هم از فضای فوتبال ایران و هم از نفرات اصلی تیم ملی شناخت کافی داشته باشد و شاید به همین دلیل است که خیلی‌ها کی‌روش را گزینه مناسبی می‌دانند، هرچند سابقه خراب او در اختلاف با افراد مختلف در ایران این نگرانی را نیز به وجود آورده که دوباره حاشیه‌های پیرامون تیم ملی زیاد شود و تاکید دارند که مسئولان باید با درس‌گرفتن از اتفاقات قبلی به او بفهمانند که باید تمرکزش را روی موفقیت تیم ملی بگذارد و از درگیری با اهالی فوتبال و فدراسیون اجتناب کند.

اخبار داغ 

پیراهن روبرت لواندوفسکی در فروشگاه رسمی بایرن مونیخ موجود نیست نقش مجری تلویزیون در انتقال بازیکن استقلال به اروپا خداحافظی رومانیولی با میلان: امیدوارم جایی در قلب شما داشته باشم سؤال بی‌پاسخ پیشکسوت استقلال و سرگیجه ساپینتو!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تیم ملی ایران کارلوس کی روش فوتبال ایران جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • نویدکیا: چه زمانی گفتم کار خارق‌العاده‌ای کردم؟ شما خودتان را ناراحت نکنید!
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟