Web Analytics Made Easy - Statcounter

حادثه اخیر آتش‌سوزی در بیمارستان رسول اکرم(ص) دلیل خوبی برای تحسینِ ورود صحیح دادستانی در نگاهبانی از جان مردم بود و چه بسا اگر بخش‌هایی که به دلیل عدم ایمنی با دستور دادستان تهران تعطیل نمی‌شد، ممکن بود حادثه سینا اطهر تکرار شود! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ انتشار خبر آتش‌سوزی در بیمارستان رسول اکرم(ص) در هفته جاری یادآور به نوعی، تمهید پیشگیرانه دادستانی تهران برای جلوگیری از بروز یک فاجعه جبران‌ناپذیر را گوشزد کرد چرا که بخش‌هایی از این بیمارستان فرسوده چند هفته قبل به دستور دادستان تعطیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی صالحی، دادستان تهران در اواخر خرداد ماه امسال دستور تعطیلی بخشی از بیمارستان رسول اکرم(ص) را به دلیل ناایمن بودن بخش‌هایی از این ساختمان صادر کرد؛ این دستور در پی بروز حاشیه‌ها و جنجال‌های ناشی از فعالیت ساختمان‌های پرخطر در تهران و در دیگر شهرها با هدف صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع فجایع غیرقابل جبران اتخاذ شد.

بخش‌هایی از این بیمارستان که دستور تخلیه آن صادر شده، درمانی و شامل اتاق عمل‌های فوق تخصصی بود و در واقع بخش‌های جراحی در آن مستقر بوده است.

حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور نیز اخیرا در گفت‌وگوی خود با تسنیم اشاره‌ای به این موضوع داشت بی‌آنکه نامی از بیمارستان رسول اکرم(ص) ببرد؛ وی در پاسخ به این سؤال که اگر لیست ساختمان‌های پرخطر به دادستانی بیاید، ازآن‌جایی که دادستان جایگاه حفاظت از جان و مال مردم را به‌عهده دارد و شاید عمده‌ترین‌ وظیفه‌اش هم همین باشد، اولین اقدام شما چه خواهد بود؟ گفت: "یک مورد را عرض می‌کنم؛ هفته گذشته در رابطه با ساختمانی گزارش داده شد، من از دادستانی تهران درباره آن گزارش سؤال کردم و گفتم که "این گزارش رسیده است، گفت که ایمنی ندارد؛ خُب چه‌کار کردید؟" گفت "من دیروز رفتم به همان‌جا دیدم که بله، این گزارش درست است، آن بخش، ایمنی لازم را ندارد و دستور دادم و فعالیت آنجا را متوقف کردم و آنجا را بستیم و گفتیم «حق استفاده از اینجا را ندارید تا زمانی که این مشکل برطرف شود!"

حالا و بعد از گذشت چند روز از این اقدام دادستانی، بیمارستان رسول اکرم(ص) در 19 تیر ماه دچار آتش‌سوزی شد! حضور به‌موقع نیروهای امداد و آتش‌نشانی، عکس‌العمل سریع کادر درمانی و خدماتی بیمارستان در کنار هوشیاری حاضران در بیمارستان در تخلیه به‌هنگام و خروج از محوطه آتش‌گرفته، مانع از بروز فاجعه بزرگ انسانی شد.

اما حادثه اخیر آتش‌سوزی در بیمارستان رسول اکرم(ص) دلیل خوبی برای تحسینِ ورود صحیح دادستانی در نگاهبانی از جان مردم بود و چه بسا اگر بخش‌هایی که به دلیل عدم ایمنی با دستور دادستان تهران تعطیل نمی‌شد به دلایل احتمالی مانند تجمع مراجعه‌کنندگان و مسایلی از این دست ممکن بود حادثه سینا اطهر تکرار شود! حادثه تلخ تیر ماه دو سال پیش در کلینیک سینا اطهر که منجر به انفجار و حریق و مرگ 19 نفر شد.

امیدواریم دادستانی کل کشور و دادستانی تهران در قبال 129 ساختمان ناایمن و پرخطری که فهرست آن از سوی مراکز مدیریت شهری تهران آماده شده و در اختیار معاونت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور نیز قرار گرفته است، تصمیمات مشابهی بگیرد تا از بروز اتفاق‌های احتمالی که در کمین شهروندان هستند، جلوگیری کرد یا حداقل خسارات آن را به حداقل ممکن رساند.

هیچ لیستی از "ساختمان‌های ناایمن تهران" به دادستانی ارائه نشده است!/ نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها وظیفه شهرداری‌هاست نه دستگاه قضا + فیلماخطار دادستانی تهران به ناایمن‌ترین بیمارستان کشور/ تشکیل پرونده ایمنی برای 2420 مدرسه در تهران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش سوزی بیمارستان دادستان تهران دادستانی تهران دادستانی کل کشور آتش سوزی بیمارستان دادستان تهران دادستانی تهران دادستانی کل کشور بیمارستان رسول اکرم ص دادستانی تهران بخش هایی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در راستای سفرهای استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تأمین مالی فاز ۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تأمین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

همچنین جهت تأمین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند.

همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت مرتفع شود.

مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضاهای آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ الی ۵ مدرسه به فوریت احداث شود.

همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود.

رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکارهای قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 6088738 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • اقدام زیبا و تحسین‌برانگیز یک پاکبان در زنجان
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم