Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@10:43:59 GMT

ورود گرد و خاک به کشور در سه روز آینده

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۸۱۴۲

ورود گرد و خاک به کشور در سه روز آینده

‍‍‍‍‍‍

در سه روز آینده شکل گیری توده گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

براساس تحلیل‌های هواشناسی، امروز چهارشنبه در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پنج شنبه در غالب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است. جمعه مجدد در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و طی روز‌های شنبه و  یکشنبه در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ انتظار می‌رود.

طی پنج روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید موقت و در برخی نواحی مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود. همچنین در سه روز آینده شکل گیری توده گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست امروز غرب خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود. همچنین امروز و جمعه دریای خزر و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

 

      Video Player is loading. Play Video Play Mute   Current Time 0:00 / Duration 0:00 Loaded: 0%   0:00 Progress: 0% Stream Type LIVE Remaining Time -0:00   Playback Rate   1x Chapters Chapters Descriptions descriptions off, selected Subtitles subtitles settings, opens subtitles settings dialog subtitles off, selected Audio Track   Fullscreen

This is a modal window.

 

Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.

TextColorWhiteBlackRedGreenBlueYellowMagentaCyanTransparencyOpaqueSemi-TransparentBackgroundColorBlackWhiteRedGreenBlueYellowMagentaCyanTransparencyOpaqueSemi-TransparentTransparentWindowColorBlackWhiteRedGreenBlueYellowMagentaCyanTransparencyTransparentSemi-TransparentOpaque Font Size50%75%100%125%150%175%200%300%400%Text Edge StyleNoneRaisedDepressedUniformDropshadowFont FamilyProportional Sans-SerifMonospace Sans-SerifProportional SerifMonospace SerifCasualScriptSmall Caps Reset restore all settings to the default valuesDone Close Modal Dialog

End of dialog window.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: هواشناسی ، گردو خاک شدید

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هواشناسی گردو خاک شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا سه‌شنبه تا حدودی از شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده کاسته شده و علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش روی می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد. روز جمعه جو آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور روی می‌دهد. طی دو روز آینده نیز دریای خزر و خلیج‌فارس مواج هستند.

آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه:

تسریع در شخم مزارع شالیزاری به کمک روان‌آب‌های سطحی موجود.

دادن کود سرک به مزارع گندم آبی و کلزا قبل از وقوع بارش در استان‌های شمال غربی.

عدم انجام آبیاری مزارع غلات جهت جلوگیری از ورس با توجه به پیش‌بینی وقوع باد شدید.

تسریع در برداشت مزارع غلات و کلزا آماده برداشت در استان‌های جنوبی و چغندرقند در خوزستان.

محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش رگباری به‌ویژه در استان بوشهر.

خودداری از برداشت یونجه، نعنا و گل محمدی در استان فارس.

اجتناب از محلول‌پاشی و سمپاشی در مزارع و باغات با توجه به وقوع بارش‌ها.

آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات کشاورزی بهاره (سیب زمینی و چغندرقند بهاره در استان لرستان و ذرت در استان البرز، سبزی و صیفی به خصوص سیب زمینی در مناطق سردسیر استان‌های شمال غربی).

زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، حفاظت از مزارع صیفی جات.

کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام بارش و استحکام آنها در برابر باد شدید.

عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها.

جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌ها.

پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه ورودی و خروجی آب استخرها.

خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش و باد شدید.

استحکام نهال‌های جوان در برابر باد شدید.

عدم تردد ماشین آلات کشاورزی و کمباین‌های برداشت غلات بر روی مزارع در موقع بارندگی.

کد خبر 6097791 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • زمان ورود موج‌ رگباری شدید به کشور اعلام شد
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور | کدام استان‌ها تحت تاثیر هستند؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها