Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: اولین نشست خبری سخنگوی جدید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه 22 تیرماه 1401 برگزار شد و ناصر کنعانی به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

 

وی با بیان اینکه تهران به پایتخت دیپلماسی کشورهای منطقه تبدیل شده است، گفت: طی روزهای آینده شاهد سفرهای مهمی از سران کشورهای همسایه و منطقه به کشور خواهیم بود، رویکرد دستگاه دیپلماسی بر اساس سیاست های کلی نظام و فرامین رهبر انقلاب و رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنعانی تاکید کرد:در راستای بهبود معیشت مردم و خنثی سازی تحریم ها بر روابط با کشورهای مستقل و تقویت سیاست همسایگی تمرکز کرده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات بایدن در مورد ایران، گفت: جای بسی تعجب است که اگر دولتمردان آمریکایی فکر میکنند که با نوشتن مقالاتی در یک روزنامه می‌توانند نتیجه عملکرد مخرب خود را در منطقه توجیه کنند، اشتباه می‌کنند.ما در آستانه سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه قرار داریم و در مقاله خودش یکی از اهداف سفر خود را کمک به منطقه و صلح و آرامش به منطقه بیان کردند. اما نگاهی به سیاست خارجی آمریکا نشان میدهد که این اظهارات خلاف سیاست های آمریکا است.

وی ادامه داد: ماهیت رژیم صهیونیستی ماهیتی جعلی است در منطقه است و آمریکا تابع رژیم صهیونیستی است. حضور نظامی آمریکا در منطقه از جمله در عراق و افغانستان و سوریه غیرقانونی بوده و خسارت زیادی برای مردم به ارمغان آورده است.

کنعانی تاکید کرد: دولت آمریکا نمی‌تواند با یک مقاله فرافکنی کند. دولت آمریکا باید بداند که سیاست خشونت آمیز در منطقه و حمایت از آن‌ها، باعث ایجاد عکس العمل خواهد شد.

وی افزود: دولت آمریکا و رییس جمهور این کشور باید یک بازنگری در سیاست خارجی منطقه‌ای خود داشته باشند و رفتار خود را تغییر بدهند و سیاست حمایت از رژیم صهیونیستی را کنار بگذارند چرا که وجود این رژیم عامل ناامنی در منطقه است.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت اسدالله اسدی گفت: به طور حتم پیگیری آزادی هرچه سریعتر این دیپلمات ایران، از ابتدای دستگیری ایشان، در دستور کار وزارت خارجه قرار داشته و دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: آزادی بی قید و شرط ایشان، درخواست ایران است و گفت وگوها با دولت بلژیک برقرار است و امیدواریم با تلاش هایی که انجام دادیم به زودی شاهد آزادی این دیپلمات باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: این هم طنز تلخی است که رژیمی که عضو هیچ کدام از معاهدات عدم اشاعه نیست و نقض قوانین بین‌المللی دارد و رژیمی که سابقه تجاوز به حقوق ملت ها دارد ، در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای ایران اظهار نظر می‌کند.تمامی فعالیت های هسته ای ایران زیر نظر آژانس است.

وی ادامه داد: کشورهای عضو ملل متحد و سایر کشورها باید به وضعیت هسته ای رژیم صهیونیستی پیگیری کنند و هر گونه اقدام غیر قانونی در ارتباط با ایران ، مسئولیتش بر عهده کشورهایی است که از این رژیم حمایت می‌کنند.

کنعانی در مورد افغانستان گفت: یکی از موضوعاتی که در ماه های اخیر در مورد افغانستان گزارش می‌شود، برخی نابه سامانی ها در مرزها است.
تا جایی که بنده مطلع هستم چندبار نیز کمیته مشترک مرزی تشکیل شده است و امنیت مرزهای ایران و افغانستان برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی بسیار مهم است.انتظار ایران از مقامات سرپرستی افغانستان این است که مسئولیت های مرزی را قبول کنند. به طور کلی این اتفاق نظر وجود دارد.امروز هم نشستی بین طرفین وجود دارد.

وی در مورد اظهارات وزیر خارجه فرانسه در مورد مذاکرات وین گفت: موضع ایران در خصوص روند مذاکرات لغو تحریم ها کاملا مشخص است و پیام ایران این است که ما به روند مذاکره برای رفع اختلافات پایبند هستیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه ادامه داد: اگر تلاش های ایران نبود پنجره دیپلماسی تا الان باز نمی ماند و قطعا طرف های اروپایی میدانند که باز ماندن پنجره دیپلماسی به دلیل رفتار مسئولانه جمهوری اسلامی ایران است.ایران همواره تعهدات خود را انجام داده است و این آمریکا بوده است که توافق را ترک کرده و اجرای تعهدات خود سرباز زده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه سیاست خارجی ناصر کنعانی مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ سخنگوی وزارت امور وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه با هدف گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون مهم‌ترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه‌ و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی به‌ویژه در تصویرسازی واقع‌گرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به‌ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل‌تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسائل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت جناب آقای دکتر رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت‌ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنشگری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است