Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: اکنون این قرارگاه احداث ۳۳۸ کیلومتر خطوط مترو در چند کلانشهر کشور را در دست اجرا دارد که ۱۳۰ کیلومتر آن پایان یافته است.

به گزارش تین نیوز، سید حسین هوش السادات روز چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط افزود: ۲۰ درصد گاز ، ۴۵ درصد بنزین و ۲۰ درصد گازوئیل از طریق  خدمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) فراهم می‌شود همچنین ۶۲ سد که ۴۵ درصد ذخایر آبی کشور را شامل می‌شود، توسط این قرارگاه ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، ۶ هزار و ۴۰۰ خط انتقال آب و  بیش از ۹۰۰ کیلومتر آزاد راه و چهار هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه آهن با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) انجام شده است.

هوش السادات با بیان اینکه صدها کیلومتر بزرگراه و ۱۶۵ تقاطع و پل در کلانشهرها توسط این قرارگاه انجام شده خاطرنشان کرد: ناوگان مترو شهر قم و خط دو شیراز همچنین شهرهای کرمانشاه و پرند نیز در آینده به بهره برداری می‌رسد که البته ساخت خط هفت مترو تهران در ۲۵ ایستگاه نیز از جمله افتخارات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) است. 

وی درباره توسعه خط ۱۰ مترو تهران گفت: با آغاز حفاری فاز یک خط ۱۰ مترو و اقدامات آینده برای تکمیل آن، در برنامه چهار یا پنج ساله، این طرح آماده بهره‌برداری خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه امروز عملیات مونتاژ تی بی ام برای حفاری خط ۱۰ مترو تهران آغاز شد افزود: در ادامه با مونتاژ دستگاه دوم در دو مسیر مقابل هم شامل یک مسیر به سمت میدان کتاب و یک مسیر به سمت وردآورد، حفاری فاز یک خط ۱۰ مترو که بیش از ۱۴.۵ کیلومتر است، آغاز خواهد شد.

هوش السادات با بیان اینکه دو دستگاه تی بی ام فعال خواهد شد گفت: یک دستگاه به سمت شرق و دیگری به سمت غرب است که امیدواریم این طرح با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: انعقاد قرارداد تکمیل کمربند حمل و نقل ریلی غرب به شرق تهران متروی تهران را ۵ ساله تکمیل می کنیم

 

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه تاکنون اعتباراتی دریافت نکرده و از محل امکانات خود برای تجهیز کارگاه، امور را پیش برده است همچنین در مورد تأمین منابع مالی طبق تفاهم نامه با شهرداری اقدامات لازم انجام خواهد شد.

هوش السادات با بیان اینکه عمده اقدامات توسط جوانان نخبه ایرانی انجام می‌شود و به بیگانگان وابستگی نداریم گفت: مونتاژ این دستگاه‌ها توسط کشورهای خارجی انجام می‌شد اما امروز نیروهای داخلی این امور را انجام می‌دهند و تعمیرات و نگهداری همه دستگاه‌ها داخل کشور انجام می‌شود.

به گفته وی، عملیات حفاری که مسائل پیچیده ای دارد از لحاظ اجرایی و بررسی و اقدامات برای نگهداری به طور کامل توسط نیروهای داخلی انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مترو تین شهرداری تهران گاز بنزین بزرگراه قم منابع مالی شهرداری تهران متروی تهران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص خط ۱۰ مترو تهران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص هوش السادات خط ۱۰ مترو خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص وضعیت ساخت و ساز‌های صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحد‌های آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحد‌ها را بسازد و تعهدات خود را براساس پروانه انجام دهد.

وی افزود: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی همچنین تصریح کرد: قرار بر این شده برای ساخت و ساز‌هایی که پیش از این صورت گرفته، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت ندهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد و در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان