Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@09:52:37 GMT

شیفت شب - انتشار

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۸۳۲۸

شیفت شب - انتشار

زمانی که نام بیماری‌هایی همچون ایدز و مالاریا می‌آید، همواره ترس و واهمه در افراد به دلیل مرگ و میر بالای این دو بیماری مشاهده می‌شود. با این حال، کمتر کسی می‌داند که آنتی بیوتیک‌هایی که در منزل به صورت خودسرانه مصرف می‌کند آمار تلفات بیشتری نسبت به این دو بیماری دارند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند میزان مرگ و میر ناشی از باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک در این کشور طی سال ۲۰۲۰ شاهد ۱۵ درصد رشد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بار‌ها اعلام شده است که آنتی بیوتیک‌ها برای مقابله با باکتری‌ها موثر هستند و توانایی درمان کووید ۱۹ را ندارند.

با این حال، مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک باعث مقاومت دارویی شده و درپی آن باکتری‌های مقاوم به این گروه دارویی نرخ مرگ و میر در این کشور را بالا برده اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۲۹ هزار و ۴۰۰ تن در سال نخست همه گیری کرونا در آمریکا جان خود را به دلیل باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک از دست داده اند.

مصرف آنتی‌بیوتیک بدون تجویز پزشک باعث تکامل باکتری‌های مقاوم به این گروه دارویی می‌شود. همین موضوع سالانه تلفات سنگینی را در جهان درپی دارد. براساس گزارش‌های رسمی، تنها در سال ۲۰۱۹ مقاومت به آنتی بیوتیک به طور مستقیم باعث جان باختن یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن در جهان شد. همچنین به طور غیرمستقیم این عارضه ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر را به کام مرگ کشاند. این در حالی است که بیماری ایدز تنها ۸۶۰ هزار کشته و مالاریا ۶۴۰ هزار تلفات طی همین مدت داشت.

متخصصان تاکید دارند تحت هیچ شرایطی بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف آنتی بیوتیک نکنید. همچنین دوره درمانی که پزشک توصیه کرده است را تا پایان ادامه دهید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقاومت به آنتی بیوتیک باکتری باکتری های مقاوم آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد

نصیریانی رئیس هیئت مدیره شرکت فناور گفت: روزانه ۲۰۰ تن نخ در این شرکت تولید می‌شود که اکنون با بهره گیری از روش دانش بنیان، دارای ویژگی ضد باکتری هستند.

وی افزود: نخ‌های آنتی باکتریال با نانو ذرات اکسید روی به هر دو روشِ افزودن حین ذوب ریسی و افزودن به روغن تکمیل تولید می‌شود و در نتیجه ماندگاری بالاتر نانو ذرات در بافت پلیمر خواص منسوجات تهیه شده به این روش تا مدت طولانی تری باقی می‌ماند.

نصیریانی اظهار داشت: نخ‌های ضد میکروب قابلیت شست وشو بدون کاهش اثر و جلوگیری از بوی نامطبوع این محصولات را برای استفاده در تولید فرش ها، روفرشی ها، و همچنین تولید البسه و پوشاک مناسب کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولید نخ در یزد گفت: نانو ذرات اکسید روی علاوه بر خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی و به طبع آن کاهش بوی نامطبوع، همچنین سبب بازتاب نور می‌گردد و به همین دلیل مقاومت منسوجات را به پرتو یووی افزایش می‌دهد. این ویژگی می‌تواند از بدن انسان در مقابل این پرتو‌ها محافظت کند.

نصیریانی افزود: نانوذرات اکسید روی به دلیل سمیت کمتر و پایداری بالاتر جز بهترین انتخاب‌ها برای تولید نخ ضد باکتریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود