Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان جانشین فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کمیته پایش آمار شهدای مفقودالاثر به‌صورت استانی تشکیل شود تا آمار دقیق از شهدا احصا شود.

سردار ناصر سعیدی روز گذشته (۲۱ تیرماه) در جلسه کمیته تفحص شهدای مفقود استان زنجان، اظهار کرد: جریان جست‌وجوی پیکر شهدا در هشت سال دفاع‌مقدس هم انجام می‌شد و بسته به شرایط، پیکر شهدا از میادین جنگ به عقب کشیده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بعد از جنگ جریان تبادل پیکر شهدا به صورت عمده انجام شد، بیان کرد: در سال ۱۳۷۰ شهدایی که پیکرشان عیان بود تحویل کشور داده شد اما از سال ۱۳۷۰ این نتیجه حاصل شد که باید یک کار نظام‌مند و منظم برای شناسایی پیکر شهدا انجام شود.

این مسئول با اشاره به مراحل تصمیم‌گیری برای بهره‌گیری از ظرفیت نیروی مسلح برای جست‌وجوی پیکر شهدا، عنوان کرد: در دوران صدام جنایتکار، اجازه ورود گروه تفحص به عراق داده شود که در آن زمان دور از انتظار بود.

سعیدی با اشاره به ورود صلیب سرخ به موضوع تفحص شهدا، یادآور شد: در دوره دولت جدید عراق فعالیت در این حوزه شکل دیگری گرفت.

جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در زمان جنگ پیکر ۲۵ درصد شهدا در منطقه باقی ماند، اضافه کرد: این آمار دغدغه بازگرداندن پیکر شهدا را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پیکر ۲۳ درصد شهیدان مفقودالاثر تفحص شده است، تصریح کرد: در سه سال ۴۶ هزار پیکر شهید به کشور بازگردانده شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه تفحص پیکر سه هزار شهید یعنی دو درصد کار باقی مانده است، عنوان کرد: در کشور ۱۳ هزار شهید مفقود داریم اما ۱۱ هزار پیکر شهید تفحص و شناسایی شده و بین دو تا سه هزار پیکر شهید باقی مانده است.

جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هم‌اکنون کار یک مقدار سخت‌تر شده است، افزود: با توجه به کاهش آمار شهدای مفقود کار و انرژی بیشتری می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه کمیته پایش آمار به صورت استانی تشکیل شود، اظهار کرد: باید استان‌ها تا ظرف یک ماه آمار شهدای خود را احصا کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه همچنین نمونه‌گیری DNA از خانواده شهدای مفقودالاثر به صورت کامل انجام شود، ادامه داد: باید این نمونه‌گیری‌ها سریع انجام و جمع‌بندی شود.

جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه باید پس از احصای اطلاعات شهدای مفقودالاثر هر استان محل حضور شهید را بازخوانی شود، عنوان کرد: این کار موجب می‌شود بدانیم برای یافتن پیکر شهدا کجا را جستجو کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ارتش انتظار می‌رود در زمینه تکمیل اطلاعات شهدای مفقودالاثر استان خود بیشتر فعالیت کند، گفت: تعاملات خوبی با ارتش در این زمینه داریم.

سعیدی با اشاره به اینکه استان زنجان در هشت سال دفاع‌مقدس نماد غیرت و ولایت‌مداری بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خوشبختانه آمار شهدای مفقود استان زنجان کم است، نخستین استانی باشد که پرونده شهدای مفقودی را می‌بندد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان تحقيق و تفحص دفاع مقدس مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح سعیدی با اشاره شهدای مفقودالاثر شهدای مفقود آمار شهدای پیکر شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید

غلامحسین عماری فرماندار شهرستان ارومیه با همراهی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی، به مناسبت روز کار و کارگر با حضور در منزل شهید معصوم زاده، با خانواده معظم ایشان دیدار نمود.   به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار ارومیه در این دیدار اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم آرمان‌های والای شهیدان را حفظ کرده با عزت و سربلندی، راه پر افتخار آنان را ادامه دهیم.   وی با بیان اینکه نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر خون شهیدان تاثیر بسزایی در اخلاق جوانان دارد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اصلی‌ترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی است.   غلامحسین عماری گفت: شهدا چشم و چراغ ملت هستند، ما همه به شهدا وابسته ایم و همه مسئولین نیاز دارند که برای تجدید روحیه و بهره گیری از معنویات شهدا، خدمت خانواده شهدا برسند و همه مسئولین به راه شهدا التزام دارند و موظف هستند تا مسائل و مشکلات خانواده شهدا را پیگیری کنند.   وی افزود: رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا، سعادت و افتخار بزرگی است که باید با عشق به خدمتگزاری انجام شود و بازماندگان شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند و رسیدگی، خدمت رسانی و سپاسگزاری از آنها وظیفه‌ای همگانی است

دیگر خبرها

  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد