Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:32:12 GMT

اواسط تیرماه زنجان وارد پیک هفتم کرونا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۸۵۶۷

اواسط تیرماه زنجان وارد پیک هفتم کرونا می‌شود

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: طبق تحلیل‌های انجام شده از اواسط تیرماه امسال در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، شاهد پیک هفتم کرونا خواهیم بود.

مشهود تقی‌لو صبح امروز (۲۲ تیرماه) در نشست خبری با بیان اینکه اومیکرون با سویه ۱BA و ۲BA ریه را درگیر نمی‌کرد، افزود: بیش از ۵۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد مردم استان واکسن دُز سوم، ۹۴.۵ درصد دُز اول و ۸۴.۵ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ویروس جدید کرونا BA۴ و BA۵ است که قدرت سرایت بیشتری دارد، تصریح کرد: اومیکرون ناحیه فوقانی راه هوایی را درگیر می‌کرد و حتی در گروه‌های پرخطر کمتر بود، زیرا واکسن کرونا سری گذشته با تاخیر زده شده بود و دوره ایمنی در موج ششم رخ داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طبق گزارش‌های علمی، سویه جدید اومیکرون اگر اصول بهداشتی و استفاده از ماسک رعایت نشود، مرگ و میر زیادی خواهد داشت، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون؛ بستری جدید ۱۲ نفر و تعداد موارد مثبت سرپایی به ۳۶ نفر رسیده است و خوشبختانه در چند روز اخیر هیچ یک از بیماران کرونایی فوت نکردند.

تقی‌لو با بیان اینکه اکنون به سمت شیوع موج هفتم در استان زنجان پیش می‌رویم و شاهد افزایش موارد سرپایی بیماری کرونا هستیم، اظهار کرد: درصد موارد مثبت PCR، نشانه گردش ویروس کرونا بوده و در هفته سوم تیرماه در حال افزایش است.

وی در رابطه با رعایت نکردن دستورالعمل بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مسئولان و شهروندان، افزود: متاسفانه پس از موج ششم، مسئولان نیز در جلسات رسمی خود استفاده از ماسک را فراموش کردند و اگر مسئولان رعایت نکنند، مردم نیز رعایت نخواهند کرد.

این مسئول در رابطه با سامانه تلفنی واکسیناسیون، تصریح کرد: سامانه تلفنی ۳۳۰۱۹۰ به صورت برخط پاسخ‌گوی سئوالات مردم در خصوص مراکز واکسیناسیون، واکسن کرونا، عوارض، نشانه‌ها و غیره است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به رنگ‌بندی کرونایی، گفت: پس از موج ششم بیماری کرونا مراجعه به مراکز واکسیناسیون بسیار کم بوده ولی اخیراً با اطلاع‌رسانی ۴۱۹۸ نفر برای دریافت دُز چهارم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند.

تقی‌لو با بیان اینکه باید ۲۰۰ هزار و ۸۹۴ نفر دُز سوم را دریافت می‌کردند که ۴۱۹۸ نفر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن دریافت کردند، ادامه داد: واکسن سینوفارم، برکت، اسپایکوژن، فخرا، نورا و آسترازنکا در مراکز واکسیناسیون استان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاثیر واکسن و کاهش شدت بیماری و مرگ و میر و بیمارانی که در آی‌.سی‌.یو بستری می‌شوند، ثابت شده است، یادآور شد: عوارض واکسن برخلاف شایعات فضای مجازی عارضه خاصی در حد ثابت شده، مشاهده نشده ولی طبق بررسی‌های نتیجه اصلی و قطعی اعلام نشده است.

این مسئول از تمدید قرارداد نیروهایی که قرارداد ۸۹ روزه در دوران کرونا داشتند، خبر داد و تصریح کرد: مشکلات و مسائل نیروهایی که در مقابل استانداری زنجان تجمع کرده بودند، پیگیری شد و زنجان جزو معدود استان‌هایی بود که قرارداد نیروهای مذکور را تمدید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با مراکز واکسیناسیون زنجان، گفت: با توجه به اینکه مراکز تجمیعی واکسیناسیون بعد از عبور از موج ششم با توجه به استقبال کم، جمع شد و به ۸۲ مرکز جامع خدمات شهری و ۴۵۳ خانه بهداشتی منتقل شد و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان بوده و سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون نیز در صورت زیاد بودن مراجعه‌کنندگان فعال خواهد شد.

تقی‌لو با بیان اینکه سینوفارم، پاستوکوک و برکت بیشترین واکسنی است که مورد استقبال زنجانی‌ها قرار گرفته است، اظهار کرد: ۹۴.۴ درصد نوبت اول، ۸۷.۵ درصد نوبت دوم، ۵۲.۸۲ درصد بالای ۱۸ سال و ۲۵ درصد ۵ تا ۹ سال واکسن کرونا را در استان زنجان تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر تنها ارگان مجاز به انتقال دارو به عراق برای اربعین بوده و ۸ موکب در این زمینه خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بیماری وبا در کشور گسترش یافته اما در استان زنجان موردی از وبا مشاهده نشده است، با این حال باید از بروز آن پیشگیری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان کرونا در ایران واکسن کرونا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مراکز واکسیناسیون واکسن کرونا استان زنجان موج ششم ۵ درصد تقی لو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری