Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق وعده وزیر نیرو، ۱۶ هزار روستا طی ۳۰ ماه آبرسانی خواهند شد. - اخبار سیاسی -

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه کمسیون متبوعش، اظهار کرد: رستم قاسمی ، علی اکبر محرابیان وزاری راه و نیرو و فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) میهمان این جلسه اعضای کمسیون عمران بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح محور جلسه مشترک اعضای کمسیون با میهمانان جلسه، گفت:در این جلسه موضوع اعتبارات محرومیت زدایی در بودجه 1401 درباره آب و راه روستایی ارزیابی شد.

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه در ابتدای این جلسه مشترک فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گزارشی درباره اقدامات این مجموعه در حوزه آبرسانی به اعضای کمسیون ارائه کرد، گفت: بر اساس این گزارش، طبق توافق به عمل آمده بین وزارت نیرو با قرار گاه امام حسن (ع) از میان تمام روستاهای شناسایی شده که دچار بحران آب شرب هستند برای آبرسانی به 7 هزار و 134 روستا برنامه ریزی انجام شده است؛اما به علت افزایش تقاضا برای استفاده از لوله جهت آبرسانی در تامین آن با مشکلاتی مواجه  شده‌اند.

ایری ادامه داد: وی درباره اعتبارات توزیع شده از سوی وزارتخانه‌های راه ، کشاورزی و نیرو برای محرومیت‌زدایی گزارشی به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در ادامه این جلسه آقای محرابیان نیز گزارشی درباره فرآیند تدوین طرح‌های آبرسانی به اعضای کمیسیون ارائه کرد، گفت: بر اساس گزارش وزیر نیرو در حوزه برق اقدامات بسیار خوبی در دولت‌های مختلف انجام شده اما در حوزه آبرسانی بی توجهی صورت گرفته است بنابراین برای آبرسانی نیاز به کار جهادی داریم.

به گفته سخنگوی کمیسیون عمران، وزیر نیرو  در این جلسه از تشکیل شورای جهاد آبرسانی متشکل از وزرا، کارشناسان و متخصصان خبر داد.

ایری افزود: همچنین بر اساس گزارش مسئولان وزارت نیرو از ظرفیت‌های نهادهای انقلابی مانند بسیج، سپاه، بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و همچنین از ظرفیت خیرین آبرسان و از ظرفیت شرکتهای پیمان کاری بخش خصوصی برای آبرسانی به مناطق مختلف کشور که دارای تنش آبی هستند، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: آبرسانی به این تعداد روستا یکی از بزرگترین پروژه عمرانی کشور به شمار می‌رود که در 7 هزار نقطه کشور کارگاه عمرانی احداث شده و بیش از 200 گروه جهادی برای تحقق این مهم در حال فعالیت هستند.

سخنگوی کمیسیون عمران گفت: همچنین طبق وعده آقای محرابیان، بر اساس قرارداد با قرارگاه امام حسن (ع)16 هزار روستا طی 30 ماه آبرسانی خواهند شد.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون عمران برای آبرسانی وزیر نیرو امام حسن بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، اولین جلسۀ شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان در بیمه سرمد شعبۀ این استان برگزار شد.

در این جلسه، که 29 فروردین‌ماه و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، برنامۀ عملیاتی شورا در سال جدید تبیین و راهکارهای تحقق برنامه توسط اعضا بررسی شد. همچنین بر مشارکت، همدلی و همسویی شرکت‌های بیمه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تحقق برنامه‌های تدوین‌شده تأکید شد.

به‌جهت ضرورت تسریع در ارائۀ پاسخ به گزارشات مورد درخواست نهادهای ناظر همچون سازمان امور اقتصادی و دارایی و استانداری، در مورد همکاری شرکت‌های بیمه در ارائۀ آمار و اطلاعات موردنظر بحث و تبادل نظر شد تا پاسخ مکاتبات در سریع‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری و ارسال گردد.

لزوم اتخاذ رویه‌های یکسان در مناقصات بیمه‌ای استان از دیگر موارد موردبحث شورا بود، همچنین در این جلسه بررسی ساختارهای تشکیل کمیتۀ فنی و مناقصات در دستور کار قرار گرفت.

از دیگر موارد موردبحث در این جلسه، برنامه‌ریزی جهت برگزاری همایش‌های فرهنگی و ورزشی برای خانوادۀ همکاران صنعت بیمه و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بین کارمندان شعب استان اصفهان بود.

در پایان جلسه، به‌جهت استفاده‌ از‌ ظرفیت‌های شبکۀ فروش استان و همچنین رسیدگی به درخواست‌های صنفی و مشکلات ایشان، بر تشکیل جلسات هیئت‌رئیسۀ شورا به‌صورت فصلی با مسئولین انجمن صنفی نمایندگان تأکید شد.

دیگر خبرها

  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان