Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه آغاز شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه تهران عملا به پایتخت دیپلماسی فعال منطقه‌ای تبدیل شده، گفت: در طول یکسال گذشته شاهد یکی از دوران در مناسبات و سیاست خارجی ایران بودیم که در این باره سفرهای متعدد سران و روسای جمهور و مقامات عالیرتبه کشورهای منطقه تهران را عملا به پایتخت دیپلماسی فعال منطقه‌ای تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر کنعانی توجه به سیاست منطقه‌گرایی و همسایه گرایی، سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نظیر پیمان شانگهای را بخشی از دیپلماسی فعال دولت سیزدهم دانست و گفت که تاکید بر دیپلماسی اقتصادی با هدف بهبود معیشت مردم و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران از دیگر توجهات راهبردی دولت و دستگاه دیپلماسی است؛ ضمن اینکه این ماموریت از طریق تمرکز بر روابط دوجانبه با کشورهای مستقل و توجه به چندجانبه گرایی محقق می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره وضعیت آزادی اسدالله اسدی دیپلمات زندانی کشورمان در بلژیک نیز گفت که به طور قطع پیگیری آزادی بی قید و شرط آقای اسدی دیپلمات کشورمان در دستور کار وزارت امور خارجه قرار دارد و در این باره گفتگوها و مشورت هایی با دستگاه قضایی بلژیک و دولت این کشور در حال انجام است که با تلاش های انجام شد انشالله به زودی شاهد آزادی آقای اسدی دیپلمات کشورمان خواهیم بود.

ناصر کنعانی اظهار امیدواری کرد که دولت این کشور تحت تاثیر جوسازی های یک جریان روسیاه قرار نگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارت رژیم صهیونیستی پیرامون برنامه هسته ای ایران هم گفت که رژیم صهیونیستی عضو هیچ معاهده عدم اشاعه و نظارتی در حوزه هسته ای نیست و از طنز های تلخ دنیای سیاست است که رژیم صهیونیستی که خود زرادخانه بزرگی از تسلیحات هسته ای را جمع کرده درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران اظهار نظر می کند.

ناصر کنعانی در ادامه گفت که فعالیت های هسته ای ما روشن و قانونی است و زیر نظر آژانس است و رژیم صهیونیستی حق ندارد درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران اظهار نظر کند؛ ضمن اینکه باید به وضعیت هسته ای رژیم صهیونیستی نظارت شود و این رژیم مجبور به فعالیت تحت نظارت شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره رابطه با روابط ایران و حکام فعلی این کشور نیز گفت که ارتباطات مقامات ما و سرپرستی حکومت افغانستان مستمر است و در این راستا مرز ایران و افغانستان باید قطعا بر اساس منافع مشترک تبدیل به مرز دوستی دو کشور شود و برای تحقق این امر امنیت مرزها برای افزایش مبادلات تجاری باید تامین گردد که در این راستا انتظار ما از مقامات افغانستان پذیرش مسئولیت تامین امنیت مرزهای مشترک دو کشور است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ناصر کنعانی منطقه ای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

نشست مطبوعاتی ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران-اکسپو ۲۰۲۴ برگزار و سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077016 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور